Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - NS1_100 motorkenteken [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1029 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - NS1_100 motorkenteken [Algemene vra...
Pagina 8 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11941 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NS1-Whisperer 14-10-2012 23:37 Print reply

Posts: 2160
Cdi is voor zo ver als ik weet origineel. gewoon een shingdengen.
Morgen even dat kastje met de motor los trekken.

Maar hij blokkeert niet, ik kan dat wieltje met de hand wel draaien.
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 15-10-2012 23:53 Print reply

Posts: 2160
Nou, vanochtend dus even aan het meten geweest, volgens de manual van internet.
Motortje netjes op 12 volt aangesloten en hij ging mooi linksom en rechtsom. Dit een paar keer gedaan en die werkt uitstekend. Tevens de weerstanden van de motor en cdi doorgemeten. Motor was netjes in orde, cdi heb ik mijn twijfels. Ook controle gedaan op kabelbreuk en dat is niet het geval.

Dus het motortje krijgt geen signaal van een voorgaand proces. Ik verdenk de CDI.

Iemand tips? anders regel ik een andere ORIGINELE cdi.

Oohja, ik had hem nog even laten lopen en een keer heen en weer gereden hier, maar toen sloeg die af en deed die niks meer. ik denk dat nu weer de bougie stuk is. Maar heb nog geen tijd gehad om te controleren ivm werk.
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 19-10-2012 21:26 Print reply

Posts: 2160
Sinterklaas is vroeg dit jaar







 
"Risico is extra leven"
kenny77 19-10-2012 22:12 Print reply

Posts: 29286
leuke stickers.
 
pompower 20-10-2012 10:05 Print reply

Posts: 1777
wauw! zeker vet die stickers
 
www.basvanloenen.nl
NS1-Whisperer 25-10-2012 20:22 Print reply

Posts: 2160
Nou van de week dus een donor nsr125 opgehaald en de cdi er meteen afgeplukt en omgebouwd.
Hij loopt al een stuk beter maar de klep werkt nog steeds niet. Ik probeer eens een andere accu morgen(ligt nu aan de lading) en als alles goed is, dan kunnen jullie bewegende beelden verwachten van het weekend

iemand nog nsr125 onderdelen nodig? blokje? velgjes?
 
"Risico is extra leven"
kenny77 25-10-2012 22:09 Print reply

Posts: 29286
Zou dat voor reserve bewaren altijd handig.
(blok dan)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-10-2012 om 22:09 uur.
 
NS1-Whisperer 25-10-2012 23:40 Print reply

Posts: 2160
ja, daar heb je ook weer gelijk in. maarja, als iemand er een mooie prijs voor wilt betalen dan gaat die weg.

De startmotor word er wel eerst afgeplukt voor mijn eigen blok
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 9-11-2012 22:05 Print reply

Posts: 2160
Nou, ja, maar weer eens een update.

Dit ding dus ook aan het lopen gemaakt:


Hiervan werk wel alle electronica netjes inclusief de uitlaatpoort
dus nu moet ik alleen nog even kijken of bij dat andere blok ook de uitlaat-poort werkt, maar dan met de electronica van deze.

Dus bij de nsr-50 het 125 blok eruit gemikt.

mooi membraam

inlaat

uitlaat



Het frame is al weer aardig in orde om een normaal blok in te mikken


en dus ook even met het ns1 frame aan het zagen geweest.


zoals je kunt zien komt het blok tegen het frame aan, aan de achterzijde. Aan de voorzijde is het ook aardig krap!

volgens mijn zicht zit het tandwiel verder naar buiten op dit blok. dus ik moet even kijken hoe ik dat ga doen. Ik wil het blok wel in het midden hebben natuurlijk, anders krijg ik problemen met de kuip. dit is nu al aardig krap.


vraag maar raak
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 11-11-2012 15:22 Print reply

Posts: 2160
Ik had het slimme idee om de nsr125 achterbrug in de ns1 te maken, maar dit gaat lastiger worden als ik dacht. nsr125 heeft namelijk pro link dus is de veer veeeeeel korter. Bovendien is de achterbrug 20 breed. ns1 maar een kleine 18.
Ik wou dit doen omdat de velg breder is en zo de tandwielen meteen op lijn te krijgen. Maar helaas.

Ik ben genoodzaakt om het blok uit het midden naar rechts te plaatsen. Dit gaat denk ik wel lastig worden met de kuip, maar dit heb ik nog niet goed kunnen testen.
Eerst even een rollend frame van maken, maar daarvoor moet ik nog even een achteras bestellen.


Tevens heeft mijn vader eens gekeken hoe ik dacht het blok in het frame te hangen. Hij heeft het mij sterk afgeraden om dit te doen.
Hij zij van dan kun je beter dat ns1 blok erin maken want die is er voor gemaakt. dat blok is veel lichter en dat ik zoveel moeite wil doen alleen om er een 125 blok in te hangen.
Ik snap wat die bedoelt maar toch, ik wil er een 125 blok in hebben
Ik wil de uitdaging wel aangaan, maar me vader ziet er liever een opgeboord ns1 blok in zitten.
Nu zei ik van, ik zorg dat blok er naar wens in zit en alles past zo mooi mogelijk en dan zien we wel verder.

Als ik een rollend frame heb dan zal ik eens wat betere foto's maken van de ophangpunten e.d.

Heeft iemand verder nog wat tips om het blok er mooi in te krijgen?



Fijne zondag verder
 
"Risico is extra leven"
kenny77 11-11-2012 16:47 Print reply

Posts: 29286
Is het geen idee om er 2 te bouwen?

ns1 met opgeboord origineel blok en de 125 in het originele frame ook een beetje opgeleukt?

Verder met het blokje goed kijken dat de tandwielen in 1 lijn zitten, maar is nooit leuk om dat precies uit te zoeken. Je komt altijd wel weer dingen tegen die net niet uit komen.
 
NS1-Whisperer 11-11-2012 20:24 Print reply

Posts: 2160


ns1 met 125 blok

Het moet kunnen. en ik zal erin slagen. de nsr125 is bovendien zonder kenteken en ik vind hem qua styling 1 pot nat. ns1 heeft de mooie nsr stijl kuip en dergelijke!

Maar kijk eens wat ik heb, namelijk foto's van iemand waarbij het wel gelukt is. Afkomstig van een forum lid op andere forum.




Hierbij heeft hij een nsr125 achtervelg in een ns1 brug zitten, om dan toch het blok meer in het midden te hebben.

Maar dit heeft hij zo gekocht, dus geen eigen inbreng zover als ik het weet.



 
"Risico is extra leven"
BartHonda 11-11-2012 23:22 Print reply

Posts: 886
Ah vet! Maar even over dat blok op zijn plek hangen. Als ik jou was zou ik gewoon proberen het blok zo veel mogenlijk in het midden te hangen ivm gewichts verdeling. En dan zou ik kijken of je tandwiel achter verder naar buiten of juist naar binnen moet. Want als hij naar binnen moet kun je je wiel af(laten)draaien, en als hij dan naar buiten moet kun je weer het tegenovergestelde doen en busjes (laten)draaien en dan langere draadeinde er doorheen doen (door het busje en het wiel) en dan eventueel een lasje leggen op het wiel en de busjes. Maargoed, het is wel weerr belangrijk dat je achterbrug breed genoeg is. Succes met het bouwen!
 
NS1-Whisperer 18-11-2012 0:37 Print reply

Posts: 2160
Ja, nou, ik weet het even niet meer.

Nu is mijn vader er op eens sterk op tegen dat ik een 125cc blok in een ns1 frame ga maken. Dat die dan over zijn limiet heen gaat en dat ik alles maar een beetje beun maak(ik heb nog niks drastisch gedaan aan het frame, alleen beugeltjes eraf geslepen)

Het zou allemaal te ingewikkeld worden en ik zou niet weten waar ik aan begin. Hij ziet liever dat ik ze allemaal opbouw wat ik heb staan en dan verkoop omdat mijn ''interesse's zouden veranderen''.

Maar ik wil wat unieks, iets waar ik van kan zeggen dat ik dat zo gemaakt heb. Een ns1 met nsr125 blok en rothmans styling


Maar na mijn weten zou een ns1 frame gewoon sterk genoeg moeten zijn om dat allemaal te kunnen. Zit niet zo gek veel verschil tussen een 125 of 75cc.

Maar een CRM125, dat is toch hetzelfde blok als NSR125? Daar heb ik namelijk bewegende beelden van.

er staan nog wat meer filmpjes van hem op, ook onboard

Iemand nog tips of argumenten om te bewijzen dat een ns1 het qua krachten en stabiliteit wel moet kunnen opvangen?
 
"Risico is extra leven"
kenny77 18-11-2012 0:44 Print reply

Posts: 29286
Frame zal het inderdaad wel houden, het is maar 125cc.
Maar wel mits het goed in elkaar wordt gezet.

Misschien een idee om het rijwiel gedeelte en blok weg te brengen, naar iemand met ervaring die het er professioneel onder bouwt?

Dit geeft dan ook weer vertrouwen bij je vader.
Al heb ik wel geen idee wat zoiets kost.
 

Dit topic is 11941 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 8 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved