Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - NS1_100 motorkenteken [Algemene vra...
|
Pagina 7 van 12
|
Dit topic is 11821 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kenny77 |
13-10-2012 13:38 |
Posts: 29286 |
Klopt, die heb ik hier ook nog liggen.
Er zijn 3 verschillende cr80 membranen geweest, gek genoeg is een cr50 membraan het grootste.
Maar volgens mij kom je wel je membraan ruimte van de buiten op aan het vullen, anders ga je door de wand heen. (als je tenminste geen dikke ophoog plaat er tussen wilt)
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 13-10-2012 om 13:38 uur.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
13-10-2012 21:13 |
Posts: 2160 |
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
13-10-2012 21:29 |
Posts: 29286 |
geinig blokje.
uitdraai van de 36pk?
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
13-10-2012 21:35 |
Posts: 2160 |
nee geen uitdraai, Hij had hem op zijn school op de testbank gehad zei die.
Van de week lekker prutsen en kijken of ik er een vonk in kan krijgen, dit doet die momenteel namelijk niet.
Maar hij heeft me wel toegezegd, als het blok slecht is van binnen, motorisch gezien dan. krijg ik me geld terug. want hij had alles 1000km helemaal gereviseerd en weet ik veel wat.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
13-10-2012 21:37 |
Posts: 29286 |
ben benieuwd wat hij dan aan de cilinder heeft gedaan, lijkt me namelijk de originele uitlaat.
standaard levert zo'n blok rond de 25pk.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
13-10-2012 21:53 |
Posts: 2160 |
Uitlaat is ook origineel geloof ik.
Misschien heb je er niks aan, maar hier het verhaal hoe hij aan dat blok gekomen is.
Er was eens een knaapje die in de 125cc klasse reed op het circuit, maar dit mocht alleen als je 18 jaar of jonger was.(inmiddels is dit 4-takt) Dus op de een of andere manier had hij dus dat blokje dan maar mee naar huis genomen. Eenmaal thuis dat ding in een brommerframe gedrukt.
Maar toen zijn vader er een keer op reed om te kijken, was die onderuit gegaan en lag zijn hele been, hoofd, arm, en nog wat dingen helemaal open. De jongen moest toen het blok verkopen van zijn vader.
En toen kwam dus de vorige eigenaar van de honda, daar het blok ophalen. 450 heeft die er voor betaald zei die. en later nog eens een kleine 150 euro uit gegeven aan een complete revisie. nieuwe zuiger, pakkingen, je kent het wel.
Hij heeft er dus een c.a. 1000km mee gereden en toen was die er mee opgehouden, geen vonk meer. Compressie nog zat en brandstof ook.
De eerste keer dat hij het blok starte knalde meteen zijn lampjes eruit omdat die teveel stroom kregen.
Hij had dus het nsr50 frame met kenteken van een college gekregen en is vanaf daar gaan bouwen, dit als resultaat.
En nu ligt het blok dus bij mij in de schuur
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
13-10-2012 22:04 |
Posts: 29286 |
Vaag verhaal.
naja als die loopt weet je meteen meer.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
13-10-2012 22:07 |
Posts: 2160 |
Ja, van de week maar eens lekker prutsen. Zien of er leven in wilt komen.
Wat hij al gedaan had, was een andere bobine proberen.
Maar het gekke is. Ik keek even naar de cdi, en die is dezelfde afmetingen en aansluiting als van NS1, staat alleen een andere code op
Eens eentje van NS1 in drukken wat ik nog heb liggen en kijken of die wel vonkt
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Royal Club |
13-10-2012 22:10 |
Posts: 60390 |
die koelslang loopt wel vlak langs je uitlaat..
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
NS1-Whisperer |
13-10-2012 22:12 |
|
NS1-Whisperer |
14-10-2012 16:47 |
Posts: 2160 |
Ding heeft pakweg een jaar stil gestaan en vandaag even een andere bougie erin gedaan, en ja hoor, HIJ VONKTE!!!
dus een paar keer heen weer gereden bij huis, maar de klep van de uitlaat werkt niet. Ik denk dat die extra stroom nodig heeft ofzo.
Dus nu de accu bijgevuld(was half leeg) en staat aan de lading. Vanavond even kijken of die is opgeladen of kapot is.
De accu was ook maar half aangesloten. alleen de plus-pool.
Vanavond komen er update's of het gewerkt heeft.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
pompower |
14-10-2012 17:22 |
|
NS1-Whisperer |
14-10-2012 23:06 |
Posts: 2160 |
Nou vanavond even lekker een prutsen geweest, maar zonder resultaat.
Het blok loopt en ik kan er mee rijden. maar ik ben nog niet tevreden.
De Power Valve reageert namelijk niet. dit is de verstelbare uitlaat klep die omhoog gaat bij hoge toeren. maar hij gaat dus niet naar boven. daarom is het vermogen dus ook 1 pot nat nu, omdat die niet goed op toeren komt.
De klep word elektronisch aangestuurd en met een motortje met een poelie(of hoe je het ook schrijft) overgebracht. Aan die poelie zitten dus 2 kabels om hem naar boven en beneden te trekken.
Mechanisch zit het niet vast, dit heb ik goed gecontroleerd. Ik heb al wel alle stekkertjes en verbindingen met contactspray onder handen genomen.
Tips zijn welkom
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
14-10-2012 23:34 |
Posts: 29286 |
motor'tje van de powervalve kan gaar zijn?
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
14-10-2012 23:35 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Nou vanavond even lekker een prutsen geweest, maar zonder resultaat.
Het blok loopt en ik kan er mee rijden. maar ik ben nog niet tevreden.
De Power Valve reageert namelijk niet. dit is de verstelbare uitlaat klep die omhoog gaat bij hoge toeren. maar hij gaat dus niet naar boven. daarom is het vermogen dus ook 1 pot nat nu, omdat die niet goed op toeren komt.
De klep word elektronisch aangestuurd en met een motortje met een poelie(of hoe je het ook schrijft) overgebracht. Aan die poelie zitten dus 2 kabels om hem naar boven en beneden te trekken.
Mechanisch zit het niet vast, dit heb ik goed gecontroleerd. Ik heb al wel alle stekkertjes en verbindingen met contactspray onder handen genomen.
Tips zijn welkom
durf er bijna geld op te zetten dat dat een stappenmotor is die aangestuurd wordt door je CDI...
-> origineel Cdi zoeken dus?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Dit topic is 11821 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 7 van 12
|
|