Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - NS1_100 motorkenteken [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1019 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - NS1_100 motorkenteken [Algemene vra...
Pagina 2 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11798 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NS1-Whisperer 18-9-2012 20:40 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Opboren naar 53mm is mooie optie.
Uitlaatpoort 1mm omhoog en 4mm breder geeft een iets hoger toerental af masr met veel koppel.
Een standaard mbx kop voldoed al prima ook standaard koppakking is al genoeg om een betrouwbaar exemplaar op de weg te krijgen en veel km's te kunnen maken.



Als ik dat zou doen. maar wel met uitgedraaide ns1 kop, een opmaat uitlaat en een 28-32mm vlakschuif carb. Wat kan ik dan qua prestaties verwachten?

Ik kan er wel van alles aan gaan doen, maar als ik van te voren niet weet wat ik kan verwachten. Kan dat me duur komen te staan ben ik bang.

Edit: In een NS1 cilinder zit toch genoeg vlees om aux poorten bij in te maken? iemand ervaring mee?

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 18-9-2012 om 20:42 uur.
 
"Risico is extra leven"
mbx-genieter 18-9-2012 20:56 Print reply
Posts: 758
Met aux poorten heb ik geen ervaring, hoor er wel verschillende verhalen over.
Schijnt op laag toerental wel te werken maar op de hogere toerentallen zou het de spoeling verstoren.
Maar er zijn genoeg experts hier die er meer over kunnen vertellen.
Je kan de cilinder uiteraard verder door tunen maar dan breng je de levensduur daar ook weer mee naar beneden in mijn ogen.
Ik heb zelf alleen maar ervaring met lichtelijk aangepaste originele delen.
Uitlaat zal de meeste winst in te behalen zijn of combi van cilinder en uitlaat op elkaar precies af te laten stemmen.
 
NS1-Whisperer 18-9-2012 21:04 Print reply

Posts: 2160
Anders zou ik er een cilinder bij moeten zoeken en op dezelfde manier klaar laten maken. maar dan 1tje met aux poorten en de ander zonder. maarja, dan zou je ook al weer 2 uitlaten moeten hebben lijkt mij.


Hey wacht eens, volgens mij heeft the one and only Kenny een ns1 cilinder met aux poorten.
 
"Risico is extra leven"
mbx-genieter 18-9-2012 21:23 Print reply
Posts: 758
De tijd en moeite en zeker het geld voor deze extra hulppoorten zou in mijn ogen niet genoeg zijn.
Maar wacht nog eens wat reacties af omtrent dit onderwerp misschien kom je er zo wel achter of het de moeite waard is of niet.
 
NS1-Whisperer 18-9-2012 21:28 Print reply

Posts: 2160
dat zal ik ook zeker doen. Ik ben op het moment ook bezig voor me autorijbewijs en daar gaat ook geld in zitten. dus voordat ik een blok ga klaarmaken ben ik al wel een poos verder denk ik.

Maar ik denk dat ik uit een origineel ns1 blok met aangepaste cilinder meer vermogen kan winnen als met dat mbx blok wat ik er nu in heb hangen. Kan ik die altijd nog als ''backup'' gebruiken als er iets stuk gaat of niet naar wens functioneerd
 
"Risico is extra leven"
kenny77 18-9-2012 22:06 Print reply

Posts: 29286
Zo'n 80 lc blok is zeker leuk om mee te experimenteren, gewoon alles zelf doen, nieuwe cilinder heb je weer voor 1 tientje.
(mocht je ergens door een kanaal heen gaan)

Aux-poorten zou ik er wel in maken, met mijn mbx cilinder'tje gedaan, eerst zaten ze er niet in, daarna erin geboord. En was onderin sterker, bovenin geen nadelig effect.

Maar wil je serieus vermogen, zou ik me toch tijd spenderen aan een 125cc blok (van een crosser ofzo).

Ik weet het , dit klinkt niet zo leuk, maar met zo'n 80 lc blok ga je tegen beperkingen aanlopen als je steeds verder gaat tunen.
uiteraard kan je eerst lekker aan de gang gaan met een 80lc blok, gaat het dan nog te langzaam ga je over op 125cc.

Ik zou alleen dan niet heel veel geld aan een 80 blok uit geven, zomaar een tip.

Tussen een ns1 cilinder en mbx cilinder zit niet zo heel veel verschil, ik heb het wel eens vergeleken, maar niet echt spannend als je de cilinder toch helemaal aan gaat passen.

Al is een ns1 cilinder wel makkelijker om mee te beginnen, zeker als je hem op gaat boren , ivm het dikkere hemd.
 
NS1-Whisperer 18-9-2012 22:12 Print reply

Posts: 2160
Ik denkt dat ik eerst maar eens dat ns1 blok klaar maak en de ori cilinder ga tunen en een opmaat uitlaat erbij laten maken.
Een goeie carb heb je al voor een paar tientjes van marktplaats.

Maar dan moet ik alleen nog een ns1 cilinderkop weten te regelen, een ontsteking kan ik nog wel aankomen.
 
"Risico is extra leven"
kenny77 18-9-2012 22:14 Print reply

Posts: 29286
Ja opmaat kan je ook zelf maken. De conussen dan, dat kan iedereen wel.
Als je hem dan aan iemand brengt die hem alleen hoeft af te lassen , zal dat best schelen in de kosten.

Ik zou de hpi houden.
Waarom een ns1 cilinder kop, als je hem toch opmaat laat maken?
Kan je toch elke 80lc kop pakken?
 
NS1-Whisperer 18-9-2012 22:19 Print reply

Posts: 2160
ja als je het zo bekijkt wel.
Maar een ori ns1 kop hoef je alleen maar uit te draaien tot de gewenste diameter. eentje van een mbx ofzo heeft volgens mij een grotere ''squish''

correct me if i'm wrong
 
"Risico is extra leven"
kenny77 18-9-2012 22:21 Print reply

Posts: 29286
Geen idee, maarja als hij dan toch al in de draaibank hangt dan is dat ook niet de moeite om aan te passen.

Als je de spoelpoorten niet doet aan passen , zal de cilinder denk ik toch wel opgehoogd moeten worden. Zou je de cilinder kop toch zo moeten aanpassen dat de verbrandingsruimte in de cilinder valt.
Of de cilinder afdraaien /frezen kan natuurlijk ook.
 
NS1-Whisperer 18-9-2012 22:27 Print reply

Posts: 2160
Een ns1 cilinder heb ik nog wel liggen. alleen nog een kop erbij regelen, en dan met de hpi.

Maar dat ns1 blok wat ik er bij heb gekregen, die haal ik liever eerst even los voordat ik hem ga opbouwen. en 1 van de aansluitingen van de koelslangen is afgebroken, dus moet ik er nog even een andere koppelingsdeksel op zetten. die heb ik toevallig nog van een mtx liggen. moet kunnen toch?
 
"Risico is extra leven"
kenny77 18-9-2012 22:31 Print reply

Posts: 29286
Áls het goed is wel.

Met de ns1 cilinder ook goed aandacht besteden aan de uitlaatschacht, daar kan ook veel uit, wel een beetje spannend of je wel of niet door het uitlaatkanaal gaat.


 
De Schout 18-9-2012 22:32 Print reply
Posts: 5327
mtx deksel past niet normaal gezien. zit 1mm verschil in de dikte van de kickstart as.

mtx,mbx,mt,mb heeft 15mm en nsr/ns1/crm heeft een 16mm as.

verder is een ns1 cilinder best wel leuk om mee te hobbyen. Maar loopt origineel ook als best wel aardig.
Ik zou persoonlijk de cilinder even origineel laten, iets van 24mm carb er op, hpi ontsteking en een uitlaatje maken. Dan heb je een brommertje wat toch wel 130 op de teller moet lopen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
NS1-Whisperer 18-9-2012 22:40 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
mtx deksel past niet normaal gezien. zit 1mm verschil in de dikte van de kickstart as.

mtx,mbx,mt,mb heeft 15mm en nsr/ns1/crm heeft een 16mm as.

verder is een ns1 cilinder best wel leuk om mee te hobbyen. Maar loopt origineel ook als best wel aardig.
Ik zou persoonlijk de cilinder even origineel laten, iets van 24mm carb er op, hpi ontsteking en een uitlaatje maken. Dan heb je een brommertje wat toch wel 130 op de teller moet lopen.


ik heb nu een ori ns1 met ori 20mm carb en ori ontsteking, alleen een gilardoni uitlaat. en daar heb ik de 117 mee gehaald, en in de 1ste versnelling al een paar keer op het achterwiel geweest wel met behulp van drempel, maargoed

edit: die milimeter kun je toch gewoon groter boren/ruimen? of krijg je hem dan niet olie dicht..

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 18-9-2012 om 22:44 uur.
 
"Risico is extra leven"
kenny77 18-9-2012 22:40 Print reply

Posts: 29286
Aha weer wat geleerd, mbt tot de kickstarteras.
 

Dit topic is 11798 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved