Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - NS1_100 motorkenteken [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 580 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - NS1_100 motorkenteken [Algemene vra...
Pagina 11 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jordi50cc 18-7-2013 22:25 Print reply

Posts: 677
anders heb ik ook nog wel een aprilia rs50 vorkje liggen
die mag je voor 50euro wel over nemen

Jordi
 
JST performance
Cas DT 18-7-2013 22:27 Print reply

Posts: 3131
Is normaal
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
NS1-Whisperer 18-7-2013 22:29 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Is normaal


Oke, top!

Vind het wel een beetje vaag dat ze ongelijk veren dan, maar als het zo hoort vind ik het prima:P

Danku
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 20-7-2013 17:55 Print reply

Posts: 2160
Vanochtend hoefde ik niet te werken. Ben lekker toch gegaan zodat ik mooi voor mezelf kon beunhazen.

Resultaat mag er wezen.

NS1 balhoofdpen erin geknutseld evenals een ns1 achteras in het voorwiel omdat deze langer is. Alles pas zoals het hoort en vind het zelf toch wel zeer netjes gedaan.








en een vergelijking met de originele voorpoten:


 
"Risico is extra leven"
Cas DT 20-7-2013 18:42 Print reply

Posts: 3131
Goed bezig
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
kenny77 20-7-2013 22:13 Print reply

Posts: 29286
Stuk mooier met een usd.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 20-7-2013 om 22:14 uur.
 
NS1-Whisperer 9-9-2013 22:23 Print reply

Posts: 2160
Beetje lopen prullen weer.









Word toch aardig vol en druk zo onder de tank, haha. Bijna alles komt daar te zitten. Zelfs de radiateur dop. :P

Verder de radiateur eindelijk erop en vast. Evenals het blok, die zit nu ook 100% goed en stevig zonder dat de koelslangen, uitlaat of weet ik veel wat ergens tegen aan komen.
Alleen nog ff met de koelsang stoeien die naar het reservoir gaat omdat deze een andere diameter heeft als het ns1 reservoir.... Komt goed

Dan kan het achterwiel erin, ketting erop en zou die in theorie moeten lopen. Nog wel zonder remmen, maar 1 ding tegelijk....
 
"Risico is extra leven"
kenny77 10-9-2013 17:29 Print reply

Posts: 29286
Ik ben benieuwd.
 
NS1-Whisperer 14-9-2013 20:29 Print reply

Posts: 2160
Daar gaat die weer...

Zit lekker bomvol hier...



Nog wel een probleempje. Met de ns1 of nsr125 rempomp kan ik maar een stukje sturen. Niet helemaal fijn, was er ook al bang voor. Eens even opzoek naar een andere rempomp met zo'n los kunstof potje erbij. Daar zit zelfs aansluiting voor op de kroonplaat.
Weet alleen zo niet van welk type het meest geschikt zou zijn.
Iemand die dat toevallig weet? liefst met een niet al te groot reservoir..?

Kijk maar:


Met hendel moet het goed uit komen. Ondanks dat het stuur lager zit als origineel.



Hier vast een voorproefje voor de liefhebbers om op te geilen...






Kuipwerk past allemaal mooi om het blok. radiator e.d. heen en er hoeft nergens een stuk uit gehaald te worden. Misschien voor de uitlaat, maar zo ver ben ik nog niet...


 
"Risico is extra leven"
Cas DT 14-9-2013 21:10 Print reply

Posts: 3131


Wanneer wil je hem af hebben?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
NS1-Whisperer 14-9-2013 21:47 Print reply

Posts: 2160
Heb niet echt een deadline meer. Maar ga aanstaande week even informeren voor motorrijbewijs en dan kan ik dat hopelijk nog halen voor de winter.

Hoop dat als ik mijn motorrijbewijs heb ik nog wel dit jaar met deze ns1 over straat kan.

Gewoon opbouwen zonder poespas en puur functioneel. Als dat allemaal in orde is dan kan die van de winter(lees: als het geen weer meer is om motor te rijden) weer uit elkaar om alles te spuiten en optisch strak te maken.

Dus ik hoop hem straat klaar te hebben als ik mijn motor rbw heb gehaald.
En echt "klaar" dat zal die dan 's winters worden denk ik.....



Als dat ding nog een beetje leuk wilt lopen wil ik wel eens kijken of ik je cbr een beetje kan bijhouden. Rechte stuk verlies ik zws, maargoed. Bochten hoop ik sneller te zijn...
Heb dit ding niet gewogen maar schat hem op circa 110 a 120 kg
 
"Risico is extra leven"
Cas DT 14-9-2013 21:56 Print reply

Posts: 3131
Ik hoor het al, volgend jaar mooi mee over assen met LMD.
Jelmer gaat ook weer, en misschien Luuk en Nick ook.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
NS1-Whisperer 14-9-2013 22:00 Print reply

Posts: 2160
Vet!

Lijkt me echt gaaf om circuit te rijden


 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 24-10-2013 18:25 Print reply

Posts: 2160
Mwoap mwoap.

Gister achterkantje in elkaar gezet en ketting en meuk erop gelegd. Wel een oude ketting, heb nog geen nieuwe gehaald en deze was precies op lengte. Dus prima om even te proberen!

Gister dus proberen ding aan te duwen, geen leven. ff gekeken. Geen vonk.....

Vandaag tot de conclusie gekomen dat er 1 stekkertje weer los was gegaan die uit het blok komt. Heb ook aardig met die kabelboom lopen prutsten zodat die zo mooi mogelijk in het frame komt.

Maar dus zag ik weer een vonk toen ik het stekkertje had aangesloten.
Hop, gouw tank erop en naar buiten met het ding. Paar meter duwen en daar ging die!

Maar, powervalve word nog steeds niet aangestuurd. Heb echt elk kastje en bedrading van de NSR125 in de ns1 hangen waarbij de powervalve het wel deed. Enkel het blok niet. Dus verdenk dat daar intern in het blok iets zit waardoor die niet word aangestuurd.

Heb de klep gewoon op standje volgas gezet(helemaal open) en paar rondjes gereden hier achter het huis. Loopt helemaal niet gek zonder werkende powervalve. Zelfs nog iets speelser nu. Een wat plotselinge powerband. Dat vind ik wel mooi! Dus ga daar voorlopig geen aandacht meer aan besteden.

Conclusie: Ding loopt helemaal niet verkeerd voor een 125 met standaard uitlaat vind ik... Komt nog wel opmaat onder en een luchtfilter. Maar of die beloofde 36pk eruit komt wat de verkoper mij verteld heeft, dat kan ik niet zeker zeggen..
Als die niet fatsoenlijk(lees zo hard mogelijk) van de plek komt dan ga ik eens even naar de cilinder kijken wat de timingen zijn en de mogelijkheden om deze te tunen.


Zal er zo even een filmpje van uploaden
 
"Risico is extra leven"
ChielTZR 24-10-2013 18:57 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Mwoap mwoap.

Gister achterkantje in elkaar gezet en ketting en meuk erop gelegd. Wel een oude ketting, heb nog geen nieuwe gehaald en deze was precies op lengte. Dus prima om even te proberen!

Gister dus proberen ding aan te duwen, geen leven. ff gekeken. Geen vonk.....

Vandaag tot de conclusie gekomen dat er 1 stekkertje weer los was gegaan die uit het blok komt. Heb ook aardig met die kabelboom lopen prutsten zodat die zo mooi mogelijk in het frame komt.

Maar dus zag ik weer een vonk toen ik het stekkertje had aangesloten.
Hop, gouw tank erop en naar buiten met het ding. Paar meter duwen en daar ging die!

Maar, powervalve word nog steeds niet aangestuurd. Heb echt elk kastje en bedrading van de NSR125 in de ns1 hangen waarbij de powervalve het wel deed. Enkel het blok niet. Dus verdenk dat daar intern in het blok iets zit waardoor die niet word aangestuurd.

Heb de klep gewoon op standje volgas gezet(helemaal open) en paar rondjes gereden hier achter het huis. Loopt helemaal niet gek zonder werkende powervalve. Zelfs nog iets speelser nu. Een wat plotselinge powerband. Dat vind ik wel mooi! Dus ga daar voorlopig geen aandacht meer aan besteden.

Conclusie: Ding loopt helemaal niet verkeerd voor een 125 met standaard uitlaat vind ik... Komt nog wel opmaat onder en een luchtfilter. Maar of die beloofde 36pk eruit komt wat de verkoper mij verteld heeft, dat kan ik niet zeker zeggen..
Als die niet fatsoenlijk(lees zo hard mogelijk) van de plek komt dan ga ik eens even naar de cilinder kijken wat de timingen zijn en de mogelijkheden om deze te tunen.


Zal er zo even een filmpje van uploaden


Piekvermogen is gelijk met werkende powervalve toch?
(wel jammer haha :P )

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 11841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 11 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved