Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - NS1_100 motorkenteken [Algemene vra...
|
Pagina 10 van 12
|
Dit topic is 11840 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
NSR-brakka |
30-6-2013 22:37 |
Posts: 138 |
ja je had ook net zo easy een 600 of 250 ready to go kunnen halen,veel gemakkelijker...mja waar blijft de lol dan,tis leuk als je erop rijdt en onder het rijden kunt denken: hoe die nu rijdt,heb ik voor gezorgd, althans,dat heb ik met de NSR
|
|
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny |
|
NS1-Whisperer |
30-6-2013 22:48 |
Posts: 2160 |
Aller eerst, er zijn geen 600cc 2 takten ready to go:P Ten tweede, omdat ze het motorrijbewijs hebben veranderd moet je de eerste 2 jaar 125cc rijden. Daarom bouw ik dus dit magnifieke 125cc 2 takt wegmonster
En iets zelf bouwen is natuurlijk altijd tof!
|
|
"Risico is extra leven" |
|
NSR-brakka |
30-6-2013 23:13 |
Posts: 138 |
nee kweet,maar ik bedoel een 600 (cbr oid) en btw als je een rg500 koopt komt die al dicht in de buurt van een 600 en ist 2-takt maargoed ,mooi project ,ik blijf volgen,
wat voor pijp komt eronder? crossmotor 125cc pijp omlassen mss iets?of whats the plan?
|
|
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny |
|
NS1-Whisperer |
30-6-2013 23:36 |
Posts: 2160 |
Opmaatje
|
|
"Risico is extra leven" |
|
NS1-Whisperer |
16-7-2013 16:13 |
Posts: 2160 |
BAM!
Net ff wat steviger als origineel. De originele buitenpoten zijn nagenoeg even dik als bij deze de binnenpoten.
+ dat deze upside down is
Alleen nog ff zien dat er een passende balhoofdpen, vooras met busjes, kilometerteller aandrijving e.d. En remklauw adapter word gemaakt....
Die remklauw zou anders op de originele voorvork ook veranderd worden aangezien ik van plan ben een grotere schijf te monteren.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
16-7-2013 16:46 |
Posts: 29286 |
Ziet er goed uit!
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
16-7-2013 17:04 |
Posts: 2160 |
Komt van een Aprillia rs125.
Enige nadeel, er staat heel groot aprillia in de kroonplaat verzonken...
Ff hrc stickertje oid scoren voor eroverheen :P
|
|
"Risico is extra leven" |
|
NS1-Whisperer |
17-7-2013 23:01 |
Posts: 2160 |
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kpotmake |
17-7-2013 23:47 |
Posts: 3065 |
ik zou de bovenkant v/d kroonplaat gedeeltelijk vlakfrezen zodat het aprilia eruit is, dat ziet er ook wel leuk uit denk ik
contactslot zou ik een busje voor draaien waar je contactslot in valt, en wat met de buitendiameter in het gat van de kroonplaat valt, dan is die ruimt ook opgevuld
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
NS1-Whisperer |
18-7-2013 6:45 |
Posts: 2160 |
vlakfrezen heb ik zelf ook aan zitten denken, maar vind dat de aprilia letters er vrij diep in zitten om dat te doen. Kan eventueel altijd nog...
Stickertje oid kun je nog ongedaan maken
een bus tussen het contactslot is nog niet zo'n gek idee. Gewoon een ring in de kroonplaat persen waar het slot in valt en nog ff een haakse beugel maken om hem te bevestigen.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Toon |
18-7-2013 11:43 |
Posts: 1679 |
het makkelijkst en mooist lijkt mij gewoon een mooi en dun plaatje maken en daar het merk in frezen en erover plakken. Opgelost en tijdelijk, net
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
18-7-2013 18:17 |
Posts: 2160 |
Voor het contactslot zal er een busje in de Aprilia voorvork komen en zal ik hem daar in gaan monteren.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
NS1-Whisperer |
18-7-2013 21:58 |
Posts: 2160 |
Problem
Ik dacht, laat ik de vooras eens uit de voorvork halen. Dat was geen probleem. Maar het enige nadeel was dat de linker poot een stukje inzakte toen die op de kop stond. Even aan gevoeld en die poot kan ik met de hand helemaal tot het einde van zijn slag drukken.
Kan dit enkel komen omdat er te weinig olie in zou zitten? De bovenste dop in de poot zat namelijk heel iets los toen ik hem binnenkreeg en de doos was ook vrij nat van binnen.....
Neem aan tenminste dat zoiets niet ontlucht hoeft te worden.
Ik heb de bovenste dop er nog eens helemaal uitgedraaid en de poot een paar keer in en uit geschoven, je zag hem borrelen langs een of andere ring wat erin zit. Ik heb de rechter poot ook die dop eruit gehaald en daar deed die het niet. Deze stond iets op spanning...
Ik heb namelijk geen zin om hem te reviseren. Olie erbij doen is een stuk makkelijker...
Zou het genoeg zijn om er enkel olie bij in te mikken, of is er wat anders mee aan de hand?
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
18-7-2013 22:08 |
Posts: 29286 |
Staat me iets van bij dat zo'n rs125 voorvork maar in 1 poot een veer heeft zitten??
Maar dat zou je even na moeten kijken.
Want aan de olie ligt het dan niet, je mist er dan gewoon een veer in.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
18-7-2013 22:13 |
Posts: 2160 |
Oke, ga ik dat even uitzoeken.
Als de vooras er in zit veert die gewoon goed als ik hem indruk tegen de grond. Niet extreem slap of stug ofzo.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Dit topic is 11840 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 10 van 12
|
|