Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - NS1_100 motorkenteken [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 632 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - NS1_100 motorkenteken [Algemene vra...
Pagina 10 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR-brakka 30-6-2013 22:37 Print reply

Posts: 138
ja je had ook net zo easy een 600 of 250 ready to go kunnen halen,veel gemakkelijker...mja waar blijft de lol dan,tis leuk als je erop rijdt en onder het rijden kunt denken: hoe die nu rijdt,heb ik voor gezorgd, althans,dat heb ik met de NSR
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
NS1-Whisperer 30-6-2013 22:48 Print reply

Posts: 2160
Aller eerst, er zijn geen 600cc 2 takten ready to go:P Ten tweede, omdat ze het motorrijbewijs hebben veranderd moet je de eerste 2 jaar 125cc rijden. Daarom bouw ik dus dit magnifieke 125cc 2 takt wegmonster

En iets zelf bouwen is natuurlijk altijd tof!
 
"Risico is extra leven"
NSR-brakka 30-6-2013 23:13 Print reply

Posts: 138
nee kweet,maar ik bedoel een 600 (cbr oid) en btw als je een rg500 koopt komt die al dicht in de buurt van een 600 en ist 2-takt maargoed ,mooi project ,ik blijf volgen,
wat voor pijp komt eronder? crossmotor 125cc pijp omlassen mss iets?of whats the plan?
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
NS1-Whisperer 30-6-2013 23:36 Print reply

Posts: 2160
Opmaatje
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 16-7-2013 16:13 Print reply

Posts: 2160
BAM!



Net ff wat steviger als origineel. De originele buitenpoten zijn nagenoeg even dik als bij deze de binnenpoten.
+ dat deze upside down is


Alleen nog ff zien dat er een passende balhoofdpen, vooras met busjes, kilometerteller aandrijving e.d. En remklauw adapter word gemaakt....
Die remklauw zou anders op de originele voorvork ook veranderd worden aangezien ik van plan ben een grotere schijf te monteren.
 
"Risico is extra leven"
kenny77 16-7-2013 16:46 Print reply

Posts: 29286
Ziet er goed uit!
 
NS1-Whisperer 16-7-2013 17:04 Print reply

Posts: 2160
Komt van een Aprillia rs125.

Enige nadeel, er staat heel groot aprillia in de kroonplaat verzonken...
Ff hrc stickertje oid scoren voor eroverheen :P
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 17-7-2013 23:01 Print reply

Posts: 2160
Beetje lopen prullen vanavond, kabelboom erin met cdi en al die meuk. Radiatortje er los op. Dashboard passend gemaakt op de ns1 beugel. Komt mooi uit onder de kuip zo.









Alleen contact slot zit ik nog even mij te kijken hoe en wat. denk dat ik de ori ns1 pak, heb bij de nsr125 namelijk geen sleutel, die zit vast op de stand "run"

Om hem passend te maken in de aprillia voorvork word denk ik ook een beetje beun, + dat het er verlept uit ziet omdat er zo'n gat tussen zit....




Zat te denken om hem dan misschien hier te monteren, onder de toerenteller in de cockpit beugel...



Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 17-7-2013 om 23:08 uur.
 
"Risico is extra leven"
kpotmake 17-7-2013 23:47 Print reply

Posts: 3065
ik zou de bovenkant v/d kroonplaat gedeeltelijk vlakfrezen zodat het aprilia eruit is, dat ziet er ook wel leuk uit denk ik

contactslot zou ik een busje voor draaien waar je contactslot in valt, en wat met de buitendiameter in het gat van de kroonplaat valt, dan is die ruimt ook opgevuld
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
NS1-Whisperer 18-7-2013 6:45 Print reply

Posts: 2160
vlakfrezen heb ik zelf ook aan zitten denken, maar vind dat de aprilia letters er vrij diep in zitten om dat te doen. Kan eventueel altijd nog...
Stickertje oid kun je nog ongedaan maken

een bus tussen het contactslot is nog niet zo'n gek idee. Gewoon een ring in de kroonplaat persen waar het slot in valt en nog ff een haakse beugel maken om hem te bevestigen.
 
"Risico is extra leven"
Toon 18-7-2013 11:43 Print reply

Posts: 1679
het makkelijkst en mooist lijkt mij gewoon een mooi en dun plaatje maken en daar het merk in frezen en erover plakken. Opgelost en tijdelijk, net
 
NS1-Whisperer 18-7-2013 18:17 Print reply

Posts: 2160
Voor het contactslot zal er een busje in de Aprilia voorvork komen en zal ik hem daar in gaan monteren.
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 18-7-2013 21:58 Print reply

Posts: 2160
Problem

Ik dacht, laat ik de vooras eens uit de voorvork halen. Dat was geen probleem. Maar het enige nadeel was dat de linker poot een stukje inzakte toen die op de kop stond. Even aan gevoeld en die poot kan ik met de hand helemaal tot het einde van zijn slag drukken.

Kan dit enkel komen omdat er te weinig olie in zou zitten? De bovenste dop in de poot zat namelijk heel iets los toen ik hem binnenkreeg en de doos was ook vrij nat van binnen.....
Neem aan tenminste dat zoiets niet ontlucht hoeft te worden.

Ik heb de bovenste dop er nog eens helemaal uitgedraaid en de poot een paar keer in en uit geschoven, je zag hem borrelen langs een of andere ring wat erin zit. Ik heb de rechter poot ook die dop eruit gehaald en daar deed die het niet. Deze stond iets op spanning...

Ik heb namelijk geen zin om hem te reviseren. Olie erbij doen is een stuk makkelijker...


Zou het genoeg zijn om er enkel olie bij in te mikken, of is er wat anders mee aan de hand?
 
"Risico is extra leven"
kenny77 18-7-2013 22:08 Print reply

Posts: 29286
Staat me iets van bij dat zo'n rs125 voorvork maar in 1 poot een veer heeft zitten??
Maar dat zou je even na moeten kijken.

Want aan de olie ligt het dan niet, je mist er dan gewoon een veer in.
 
NS1-Whisperer 18-7-2013 22:13 Print reply

Posts: 2160
Oke, ga ik dat even uitzoeken.

Als de vooras er in zit veert die gewoon goed als ik hem indruk tegen de grond. Niet extreem slap of stug ofzo.
 
"Risico is extra leven"

Dit topic is 11840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 10 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved