Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - ring bmw e30 [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - ring bmw e30 [Algemene vragen]
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 1-4-2013 23:13 Print reply

Posts: 4605
Bestaan er eigenlijk voor auto's geen goede luchtfilterkasten?

Want zo'n powerfilter is eigenlijk verre van ideaal.

Bij mijn motor gaf dat geen verschil.

Allicht kan je proberen om zelf een luchtfilterkast te proberen bouwen compleet met helmholtz resonator.

Zo te zien heb je wel genoeg plaats.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 1-4-2013 om 23:13 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 1-4-2013 23:14 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
weer wat gedaan

auto moet woensdag naar de RDW voor keuring dus had een deadline.
en vrijdag moet hij over de nordschleife heen rijden, nog belangrijker.

een luchtfilter gekocht en een afscheiding gemaakt zodat het er koud blijft.

grote koel ventilator tegen de radiateur geplaatst.

olie filterhuis gescoord met oliekoeler aansluitingen en thermostaat van een e36 m3. olie koeler heb ik ook al, alleen nog slangen maken.

rest van de bmw in de verf gezet. planning was oranje, maar ben blij dat hij zwart is geworden.

afbeelding

afbeelding

afbeelding




Ziet er goed uit!

Hoop voor je dat het weer een beetje mee zit vrijdag.

 
Blukaap2 1-4-2013 23:15 Print reply

Posts: 9970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Bestaan er eigenlijk voor auto's geen goede luchtfilterkasten?

Want zo'n powerfilter is eigenlijk verre van ideaal.


Nee, dan verbruikt ie teveel, dat wil je niet hebben op een circuit.
 
Stoere brommers
maxisport 1-4-2013 23:20 Print reply

Posts: 4206
ik wil veel koude lucht en geen poep luchtfilterbak.
hoe korter het traject hoe beter, liefst heb ik inlaatkelken na de injectors.

na de keuring valt er ineens een koplamp uit en dan krijgt ie mooi frisse lucht.
 
Derbi-Olaf 1-4-2013 23:23 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
ik wil veel koude lucht en geen poep luchtfilterbak.
hoe korter het traject hoe beter, liefst heb ik inlaatkelken na de injectors.

na de keuring valt er ineens een koplamp uit en dan krijgt ie mooi frisse lucht.

ik stem nog steeds voor de toerbo
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
maxisport 1-4-2013 23:37 Print reply

Posts: 4206
neej ik heb nu al vermogen zat voor het gewicht dat ie heeft.

volgende week filmpjes.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-4-2013 7:01 Print reply

Posts: 17929
welke bak en diff heb je eronder?
 
BenjaminDG 2-4-2013 9:58 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]

Nee, dan verbruikt ie teveel, dat wil je niet hebben op een circuit.


Waarom zou de bmw dan veel verbruiken?
 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-4-2013 18:14 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Waarom zou de bmw dan veel verbruiken?



waarom zou een powerfilter niet goed zijn?
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 2-4-2013 20:44 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



waarom zou een powerfilter niet goed zijn?


Omdat er uiteraard een berekende luchtfilterbox op moet met variabele inlaat kelken. 3pk extra ftw.
 
Blukaap2 2-4-2013 20:53 Print reply

Posts: 9970
Maar dan wel fiepen dat het verbruik op het circuit te hoog is.
 
Stoere brommers
Arjanus 3-4-2013 13:20 Print reply

Posts: 9073
wie fiept daarover dan?

veel zuipen doet ie toch wel, en die 5 liter peut doet het em ook niet op een rondje ring a 25 euro
 
lieber nurburgring als ehering
Blukaap2 3-4-2013 16:29 Print reply

Posts: 9970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ik weet niet wat het verbruik zal worden, hopelijk niet te veel.

Hemmie dus
 
Stoere brommers
BenjaminDG 3-4-2013 22:00 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



waarom zou een powerfilter niet goed zijn?


Met een powerfilter verlies je de helmholtz resonator van de luchtfilterkast.

http://www.saltmine....dy/airboxdesign.html

Zo'n resonator buis of doos zal aan de hand van de onderdruk pulsen van de motor beginnen trillen en bij bepaalde toeren zal deze trilling in samenspraak zijn met de drukpulsen van het motorblok.

Bv als je in een lege fles blaast gaat op een gegeven moment de toon anders klinken

De drukpulsen in de resonatie buis of doos gaan steeds van richting veranderen en bij bepaalde toeren zal deze resonatie buis een positieve drukpuls sturen richting het inlaatkanaal wanneer een zuiger aan de inlaatslag begint.

Betere vulling wat dus betere prestaties zijn.

Vorm van zo'n resonatie buis zijn steeds 2 omgedraaide kelken aan elkaar gezet.



Reden ook voor variabele inlaatkelken om steeds een positieve drukpuls te krijgen bij het openenen of vlak voor het openen van de inlaatklep.

Ach ja een expert ben ik er ook niet van maar dat is zowat de hele doelstelling als ik het goed begrijp.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-4-2013 om 22:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-4-2013 om 22:07 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-4-2013 22:14 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Met een powerfilter verlies je de helmholtz resonator van de luchtfilterkast.

http://www.saltmine....dy/airboxdesign.html

Zo'n resonator buis of doos zal aan de hand van de onderdruk pulsen van de motor beginnen trillen en bij bepaalde toeren zal deze trilling in samenspraak zijn met de drukpulsen van het motorblok.

Bv als je in een lege fles blaast gaat op een gegeven moment de toon anders klinken

De drukpulsen in de resonatie buis of doos gaan steeds van richting veranderen en bij bepaalde toeren zal deze resonatie buis een positieve drukpuls sturen richting het inlaatkanaal wanneer een zuiger aan de inlaatslag begint.

Betere vulling wat dus betere prestaties zijn.

Vorm van zo'n resonatie buis zijn steeds 2 omgedraaide kelken aan elkaar gezet.

afbeelding

Reden ook voor variabele inlaatkelken om steeds een positieve drukpuls te krijgen bij het openenen of vlak voor het openen van de inlaatklep.

Ach ja een expert ben ik er ook niet van maar dat is zowat de hele doelstelling als ik het goed begrijp.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-4-2013 om 22:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-4-2013 om 22:07 uur.



Dat zie je bij autos maar zelden in het luchtfilter. Echter heeft BMW dat spul al sinds 1980 in zijn inlaten zitten

 

Dit topic is 7684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved