Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 857 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 30-8-2012 20:45 Print topicpost

Posts: 4605
Heb de motor al redelijkgoed afgesteld maar ga nu fijnafstellen met behulp van de lambdasonde.

Maar eerst de basis goed krijgen.

Heb even de gasnaald opening opgemeten en vergeleken met de sproeiergrote.

Kwam tot de vastelling dat de gasnaalden op maximum hoogte een doorlaat geven voor een hoofdsproeier van 205.

Mijn huidige sproeier is 230.

Voor dit probleem zijn er tal van oplossingen:

Andere gasnaalden of bovenbuis (noemt needle jet in het engels maar is nog een buisje boven degasbuis) of een combinatie van beiden.

Heb besloten om de gasnaalden aan te passen, deze ga ik aanpassen door de laaste cm van de gasnaald bij te werken.

Zodoende is de opening tussen gasnaald en gasbuis groter zodat ik toch de sproeier volledig benut.

Voorbeeld zie linker gasnaald:



Hopelijk is 230 dan weer niet te groot, want dan kan ik weer de carbs eruit halen

Kan wel een beetje compenseren door ethanol toevoeging.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 30-8-2012 om 20:48 uur.
 
Vlaanderen vrij!

mbx-genieter 30-8-2012 22:16 Print reply
Posts: 758
Even een vraag over aanpassing gasnaalden.
Hoe ga jij of krijg jij al de naalden exact hetzelfde aangezien dat in mijn ogen wel nodig is om een goed/zuiver lopende motor te krijgen.
 
Venlonaer 30-8-2012 22:22 Print reply

Posts: 2431
Micrometer jeweetzelf.

Is er niet een mogelijkheid om ze af te draaien?
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Royal Club 30-8-2012 22:58 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Micrometer jeweetzelf.

Is er niet een mogelijkheid om ze af te draaien?


beter schuurpapiertje en micrometer dan..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 31-8-2012 13:16 Print reply

Posts: 4605
Neen, zeker niet afdraaien want de laast 5mm-10mm moet er maar een beetje af.

Van 1.88 naar 1.5-1.6

Naald ga ik opspannen in mijn dremel en met de hand afwerken.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 9-9-2012 19:01 Print reply

Posts: 4605
Naald is aangepast.

Rechts is origineel:



Gaan testen op Mettet en tot de conclusie gekomen dat hij nu te rijk draait.

10% ethanol toevoegen was beter maar nog niet goed genoeg.

Daarom heb ik ook de gasbuis aangepast zodat hier de benzine ook al wat wordt vermengd met lucht (ik heb tenslotte een hoofdluchtsproeier).



Zou een betere verneveling moeten geven.
 
Vlaanderen vrij!
Frysk 9-9-2012 21:48 Print reply

Posts: 34930
blijf het toch een aardigheid vinden om te kijken hoe je steeds wat van die kleine dingen aanpast
 
giggitybyte
BenjaminDG 18-9-2012 23:58 Print reply

Posts: 4605
Vandaag naar de testbank geweest en tot mijn verbazing draait hij nu veel te rijk.

Geraakt niet eens voorbij de 6000 toeren of halfgas.

Knallen en vlammen uit de uitlaat en de bougie's zijn pekzwart.

Bedoeling van de aangepaste gasbuis was om een betere verneveling te krijgen (dus in feit zou de motor armer moeten draaien)?

Op het circuit had ik na 10% ethanol toevoeging geen problemen met aangepast naald en sproeier 230 maar stond nog iets aan de rijke kant.

Zo'n aanpassing aan de gasbuis zou dit effect toch niet mogen hebben me dunkt.

Ik denk dat er iets niet pluis zit in de carburateur, hoofdsproeier losgetrilld?
 
Vlaanderen vrij!
tsx-elite 19-9-2012 9:37 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Vandaag naar de testbank geweest en tot mijn verbazing draait hij nu veel te rijk.

Geraakt niet eens voorbij de 6000 toeren of halfgas.

Knallen en vlammen uit de uitlaat en de bougie's zijn pekzwart.

Bedoeling van de aangepaste gasbuis was om een betere verneveling te krijgen (dus in feit zou de motor armer moeten draaien)?

Op het circuit had ik na 10% ethanol toevoeging geen problemen met aangepast naald en sproeier 230 maar stond nog iets aan de rijke kant.

Zo'n aanpassing aan de gasbuis zou dit effect toch niet mogen hebben me dunkt.

Ik denk dat er iets niet pluis zit in de carburateur, hoofdsproeier losgetrilld?


kom je maar op een manier achter he
 
shut up muttley
BenjaminDG 19-9-2012 11:44 Print reply

Posts: 4605
Hoofdsproeiers zijn het al niet want die zaten nog op hun plaats.

Ik denk dat ik teveel gaten in de naaldsproeier heb geboord waardoor er teveel lucht en geen of weinig benzine werd opgezogen.

4 gaten heb ik nu opgevuld met epoxy.

Als het nu niet beter is vul ik de rest ook op en steek ik er hoofdsproeier 220 in.

Komt misschien een yoshimura mjn kit in dus kan ik terug van 0 herbeginnen.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 1001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved