Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - barrel opknappen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 587 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - barrel opknappen [Algemene vragen]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1677 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pompower 27-7-2012 22:26 Print topicpost

Posts: 1777
Welkom bij mijn project 'barrel opknappen'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.

Dit bericht is gewijzigd door pompower op 27-7-2012 om 22:47 uur.
 
www.basvanloenen.nl

rensss 27-7-2012 22:51 Print reply

Posts: 1110
Tof project! Die forumules die je in je profiel had staan over het tunen. Zijn ook interessant. Zoveel mogelijk hier plaatsen, dan steek ik er ook nog wat van op
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
pompower 27-7-2012 22:58 Print reply

Posts: 1777
gegevens, formules.

boring 39
slag 41
uitlaatpoort afstand: 29
spoelpoorten beide 34
inlaatpoort: 35

deckheigt:
1mm

drijfstanglengte:
89mm

uitlaat timing:
143,98 graden

spoelpoort timing:
108,87 graden

blowdown:
(143,98/2)-(108.87/2)= 17.555 graden


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Het excel programma'tje van John Huijben komt op dit uit.

timingen: 150/116
blowdown: 17

Uitlaatpoort mag 29mm breed op de poortmap zijn, dan zit je op 65% van de boring. (mits je zuiger dit aan kan inderdaad, over het algemeen wel.)

Groter mag ook, maar dan heb je ook goede kwaliteit zuigerveren nodig.
(Naar mijn ervaring ook maar 1 zuigerveer. Bij mijn cilinder hakte steeds de onderste zuigerveer in de poort. )

Maar breder is nergens voor nodig denk ik, wil je minder slijtage maak je hem nog iets smaller.

Uitlaatpoort kan ook wat de hoogte in, maar dan moet je even zoeken welke timingen goed zijn voor een automaat. (denk dat je het met 170/116 al aardig mooi hebt)
Die liggen namelijk wat lager als een schakel.
(anders kom je niet van de plaats af.)

Je kan ook eerst de uitlaatpoort breder maken, dan proberen ben je al te vrede laat je hem zo, wil je meer toeren dan kunnen de poorten altijd nog omhoog.


edit: zal morgen na mn werk wel ff fotos plaatsen

Dit bericht is gewijzigd door pompower op 27-7-2012 om 22:59 uur.
 
www.basvanloenen.nl
pompower 30-7-2012 22:15 Print reply

Posts: 1777

de staat tot nu toe
 
www.basvanloenen.nl
NS1-Whisperer 30-7-2012 22:19 Print reply

Posts: 2160
Dat word wat. met blauw of geel kenteken?
 
"Risico is extra leven"
pompower 30-7-2012 22:21 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Dat word wat. met blauw of geel kenteken?

heeft al geel
 
www.basvanloenen.nl
Brommers en meer 6-8-2012 21:18 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
afbeelding
de staat tot nu toe


ziet er in iedergeval goed uit
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
pompower 6-8-2012 21:44 Print reply

Posts: 1777
weer ff een flinke foto update gedaan
 
www.basvanloenen.nl
NS1-Whisperer 6-8-2012 22:29 Print reply

Posts: 2160
Vet!

Maar die kettingkast kan wel wat Bumper-Shine gebruiken. anders valt alle aandacht daar op
 
"Risico is extra leven"
pompower 7-8-2012 11:32 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Vet!

Maar die kettingkast kan wel wat Bumper-Shine gebruiken. anders valt alle aandacht daar op

je hebt gelijk
zal ff proberen
 
www.basvanloenen.nl
kenny77 7-8-2012 11:35 Print reply

Posts: 29286
Je vorkpoten zitten verkeerd om?

Ziet er wel al leuk uit.
 
pompower 7-8-2012 12:08 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Je vorkpoten zitten verkeerd om?

Ziet er wel al leuk uit.

kan best zijn, maar zo stuurt ie wel beter
hebben altijd zo gezeten
 
www.basvanloenen.nl
pompower 7-8-2012 14:31 Print reply

Posts: 1777
vandaag tussen mn vaders oude zundapp onderdelen een gloednieuw (1970) setje voetsteunen gevonden
en kwam erachter dat de ophoogblokjes van mn pitbike prima geschikt zijn dat scheelt weer een hoop zaagwerk
 
www.basvanloenen.nl
pompower 9-8-2012 20:31 Print reply

Posts: 1777
weer lekker bezig geweest,
stuurklemmen besteld, kwam erachter dat ze de zelfde maten hadden als mn pitbike dus dat komt heel best uit

ook de standaard een stukkie hoger gemaakt,
zit nu namelijk een langere vering op waardoor de standaard anders weinig zin meer heeft :P

ook de cilinder getuned aan bijde kanten 2.5 mm weg gehaalt en een klein stukkie omhoog.
ook de spoelgang groter gemaakt

cilinder gaat erop als ik de nieuwe tapeinden heb, morgen halen. dan kan ik mijn blok+cilinder gaan spuiten en de zijkant van de koelribben polijsten

de nieuwe voetsteunen zitter er ook op en ze zijn opklapbaar.

zoek nu aleen nog een achterspatbord en moet wachten tot mijn oom terug komt voor het maken van stickers.

mischien ooit nog deze cdi erop gooien
http://www.athenapar...-limiter-o-e-m-parts

morgen komen fotos
 
www.basvanloenen.nl
pompower 30-8-2012 17:19 Print reply

Posts: 1777

 
www.basvanloenen.nl
lytseleen 30-8-2012 17:58 Print reply

Posts: 1025
grappig ding, komen nog wel stickers op?
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.

Dit topic is 1677 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved