Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Ombouw Suzuki RG50 naar caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1070 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Ombouw Suzuki RG50 naar caferacer [...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SuzukiRG50 23-7-2012 20:04 Print topicpost

Posts: 31
Welkom bij mijn project 'Ombouw Suzuki RG50 naar caferacer'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 

Brommers en meer 23-7-2012 22:09 Print reply

Posts: 1966
U heeft de project pagina gevonden zo te zien
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
SuzukiRG50 24-7-2012 10:07 Print reply

Posts: 31
Idd. dan gaan we nu hier maar verder
 
SuzukiRG50 24-7-2012 10:19 Print reply

Posts: 31
Brommer is geheel gestript, op de achtervork na.
De Yamaha RD tank moet nu passend worden gemaakt op het frame.
De opening om de tank over het frame te leggen is bij de Yamaha tank groter dan de originele, er worden lang beide zijden van het frame buisjes van dia. 40 gelast om de rubbers in te klikken. De tank krijgt achteraan nog een stalen lip aangelast om te bevestigen op het frame.
Het huidige subframe ga ik naar alle waarschijnlijkheid verwijderen en vervangen door 2 stalen buizen van 1/2" + een versterkingsbuis die vanaf onderaan het frame naar het subframe vertrekt. In de driehoek subframe - versterkingsbuis komt het ophangpunt voor de schokbreker.
Een en ander zal duidelijker worden aan de hand van foto's.
De originele schokdempers van 295mm lang worden vervangen door 330mm lange exemplaren.
Het stuur is van het type " clip-on " die heb ik reeds zelf gemaakt in RVS. De bovenplaat van het balhoofd is eveneens een nieuw exemplaar omdat de originele plaat vol gaten zit van het stuur.

Ik twijfel enkel nog over de wielen: hou ik de originele gietwielen of ga ik voor spaakwielen.
Mocht ik een setje Suzuki GT50 spaakwielen kunnen scoren....
 
antonhonda 24-7-2012 11:12 Print reply

Posts: 3616
fotos ?!
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
pompower 24-7-2012 11:58 Print reply

Posts: 1777
leuk orgineel project!
spaakwielen zou ik zeker doen, staat lekker oldskool
ook al ideeën over het motorische gedeelte?

 
www.basvanloenen.nl
Cas DT 24-7-2012 12:02 Print reply

Posts: 3131
Heeft zeker potentie!
Erg mooi.
Ik denk inderdaad dat spaakvelgen met dikke trommels erin erg mooi zou staan.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
SuzukiRG50 24-7-2012 12:11 Print reply

Posts: 31
Wat betreft het motorisch gedeelte :

Het blok ligt momenteel open -->
Cilinder is in heel goede originele staat op standaard boring van 41 mm
Er komt enkel een nieuwe zuiger in.
Alle lagers worden vervangen evenals alle oliekeerringen.
Kickstarteras is kapot, er moet een nieuwe in.
Kickstarter zelf is ook kapot.
Oliepomp wordt verwijderd, komt er niet meer in, gewoon mengeling in de tank.
Carters zijn geparelstraald.
Vliegwieldeksel is gebroken, als iemand mij aan een tweedehands kan helpen, graag. ( is idem aan ER21/GT50/ZR50/ZR50L )
Koppelingsdeksel komt in het zwart evenals het vliegwieldeksel.
Carburatie is nu een MIKUNI 16mm en blijft zo.
Luchtfilter wordt een K&N kelk
Uitlaat wordt van het type cross ( waarschijnlijk zelfbouw ) uitmondend in 2 dempers.
Het is niet de bedoeling om het blok echt hard te laten gaan, alhoewel deze blokken veel potentie hebben.


 
JB1 24-7-2012 13:09 Print reply

Posts: 14881
Waarom een kelk? En niet gewoon een filtertje?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
SuzukiRG50 24-7-2012 14:12 Print reply

Posts: 31
1 : heeft mijn inziens de beste luchtdoorstroming
2 : Ik hou van het aanzuiggeluid
3 : is duurzaam
 
JB1 24-7-2012 14:17 Print reply

Posts: 14881
1e punt heb je gelijk, op de airbox na. dat heeft een nog betere werking.

2e punt heb je gelijk in.

3e punt ben ik geheel met je oneens, het is juist niet duurzaam omdat je alles ongefilterd aanzuigt.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Gerard1793 24-7-2012 14:18 Print reply

Posts: 4006
Duurzaam?

En Jelmie, wat versta jij onder een airbox?

Dit bericht is gewijzigd door Gerard1793 op 24-7-2012 om 14:21 uur.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
SuzukiRG50 24-7-2012 14:39 Print reply

Posts: 31
Als een K&N filter goed wordt onderhouden, regelmatig spoelen/reinigen en het gaas regelmatig met de K&N olie inwrijft dan is ie duurzaam en gaat hij een hele tijd mee

Dit bericht is gewijzigd door SuzukiRG50 op 24-7-2012 om 14:40 uur.
 
kenny77 24-7-2012 15:10 Print reply

Posts: 29286
Mooi project!

Ik ga hem volgen, lang geleden dat ik wat in de wachlist heb gezet.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 24-7-2012 om 15:10 uur.
 
SuzukiRG50 24-7-2012 15:28 Print reply

Posts: 31
dit was mijn vorig cafracer projectje
heb ik 1.5 jaar aan bezig geweest

 
kenny77 24-7-2012 15:29 Print reply

Posts: 29286
Sow, mooi hoor!!
 

Dit topic is 2248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved