Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Experimenteer blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1038 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Experimenteer blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 4-7-2012 19:47 Print topicpost

Posts: 6717
Ik ga een 2e AM6 blok opbouwen en proberen hem zelf (evt met wat hulp) te tunen.
Vanzelfsprekend de cilinder(s) maar ook de carters als dat wat wil.

Nu is mijn vraag wat jullie aan tips hebben en of jullie nog intressante stukken en poortmappen hebben waar ik naartoe kan werken?
De cilinders:
- 2 keer std am6
- hebo 80
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

kenny77 4-7-2012 19:49 Print reply

Posts: 29286
Leuk, succes!

 
Aprilia RX 50 2003 4-7-2012 19:53 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Leuk, succes!



weet jij niet nog het een en ander aan intressant leesvoer?

ik had nu deze erbij maar dat is meer motoren gericht. http://3cyl.com/mrax...ning-graham-bell.pdf
ik zoek iets meer 50/80cc gericht maar kan t niet zo best vinden

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 4-7-2012 om 19:53 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kenny77 4-7-2012 20:03 Print reply

Posts: 29286
Meeste van die boeken gaat over de algemeenheid.
En zijn grofweg allemaal het zelfde en gedateerd.

Maar wel leuk om eens te bekijken dat zeker.

Via google zijn er nog wel een paar te vinden.

Hier staat ook het een en ander: http://chomikuj.pl/m.../Dokumenty/tuning+2T

(boven een bepaald mb's moet je je even aan melden om het te kunnen downloaden.)
 
Aprilia RX 50 2003 4-7-2012 20:05 Print reply

Posts: 6717
ja ik kan zelf ook alleen maar spul vinden van voor 2000. is er na die tijd niks veranderd ofzo
ik neem toch aan dat tuners verder expirimenteren...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kenny77 4-7-2012 20:10 Print reply

Posts: 29286
Ja , maar niet iedereen gaat dat zomaar prijs geven.

hier en in de vorige delen is ook erg veel informatie te vinden.
http://www.deracehel...hp/topic,1124.0.html

In totaal zal het rond de 1200 pagina's zitten, dus ik denk niet dat je alles kunt lezen.
Je kan daar ook je vraag stellen, maar het wordt wel op prijs gesteld dat niet iedereen 20x het zelfde vraagt, dus een beetje zoeken tussen al die pagina's is wel gewenst.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-7-2012 om 20:11 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 4-7-2012 22:20 Print reply

Posts: 8593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
ja ik kan zelf ook alleen maar spul vinden van voor 2000. is er na die tijd niks veranderd ofzo
ik neem toch aan dat tuners verder expirimenteren...


Als we over vermogen en koppel spreken, is de beperkende factor voor een tweetakt de mens en de limiet van wat nog op de weg kan worden overgebracht. Dat is als je de cilinderinhoud geen rol speelt. Als je met een CR500 gas geeft op asfalt komt je achterwiel zo onder je door en kort daarna zit jij niet meer op de motor.

Voor een 50cc, tot hoe snel wil je eigenlijk ?

AM6...is niet de meest logische keuze ... tenzij je met een blanco blad wil beginnen ... maar jij zoekt blijkbaar informatie over wat te doen ...

Ik zou beginnen met een poortmap en daar de bekende berekeningen op los laten ... er is hier wel een algemeen tuning topic op bf ...


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Aprilia RX 50 2003 4-7-2012 22:31 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Als we over vermogen en koppel spreken, is de beperkende factor voor een tweetakt de mens en de limiet van wat nog op de weg kan worden overgebracht. Dat is als je de cilinderinhoud geen rol speelt. Als je met een CR500 gas geeft op asfalt komt je achterwiel zo onder je door en kort daarna zit jij niet meer op de motor.

Voor een 50cc, tot hoe snel wil je eigenlijk ?

AM6...is niet de meest logische keuze ... tenzij je met een blanco blad wil beginnen ... maar jij zoekt blijkbaar informatie over wat te doen ...

Ik zou beginnen met een poortmap en daar de bekende berekeningen op los laten ... er is hier wel een algemeen tuning topic op bf ...




gewoon een blok voor erbij met vooral als doel om het te leren.
en laat ik nou een hele bak am6 blokken hebben.

ik begin er over anderhalve week ong mee.

snelheid wil ik gewoon kijken hoe ver ik kan komen. soort leerproject.

met een std 50cc cilinder of als er wat anders langskomt met dat verder.

ik weet alleen niet zo goed waar te beginnen en hoe alles aan te pakken. tot nu toe heb ik alleen maar gemonteerd en gedemonteerd (en beetje pas maken).

maar dan ga ik idd eerst een poortmap maken en dat tuning topic even doornemen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved