Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 655 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]
Pagina 7 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 47126 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 27-8-2012 23:53 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Zo even een vraagje,

Ik heb gister van iemand hier op het forum een aanbod gehad van 17" 1.6J magnesium 5 spaaks wielen. Voor zit een schijfrem, achter een trommel. Ik wacht momenteel nog op foto"s dus ik ben benieuwed. Maar nu mijn vraag:

1.6J is de breedte van een origineel NSR achterwiel (en 1.5J voor). Op mijn straat NSR kan ik hier tog aardig plat mee door de bocht bij een snelheid van ongeveer 70km/u (veel harder wil hij niet ). Maar ik vraag me af, tegenwoordig zie je bij SOBW heel veel mensen die met 2.5J en zelfs 3.5J wielen rijden. Is 1.6J dan niet wat aan de smalle kant? Verder zit er achter een trommelrem op, maar dit lijkt mij juist wel gunstig ivm de roterende massa en dergelijk. En de remkracht lijkt me meer als genoeg.

Maarja, aan de anderen kant houd het hem wel lekker wendbaar en ondervind hij minder rolweerstand.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 27-8-2012 om 11:48 uur.


brede band heeft verder geen zin, als je het vermogen met een smalle band ook wel op de weg kwijt kunt

op m'n VF500 (68pk) zit een 110 achter kan best
 
giggitybyte
pompower 27-8-2012 23:54 Print reply

Posts: 1777
ik heb nsr voor, ns1 achter, rijd lekker hoor
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 31-8-2012 19:56 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dit zijn speciale 17 inch velgen voor een yamaha fs1.

Ah, ze staan zeker niet verkeerd.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


brede band heeft verder geen zin, als je het vermogen met een smalle band ook wel op de weg kwijt kunt

op m'n VF500 (68pk) zit een 110 achter kan best

Ah kijk, daar zit natuurlijk ook weer wat in!


Ik heb gister een 3.00 achterbandje gemonteerd op mijn straat NSR. Er zat een 100 bandje achterop, en potverdorie wat rijd dit veel beter zeg! Scheeld even 2,4cm in de breedte, en ik merk gelijk dat hij veel sneller de bocht in wilt. Ik ga dus voor lekker smal. Ik rijd op straat nu op Michelin M45"s en dit zijn zeker zijn geen slechte banden voor de prijs denk ik. Ik denk dat ik hier maar gewoon op ga rijden op men SOBW NSR.

Zondag ga ik de NS1 voorvork ophalen dus hiervan komen binnekort foto"s.

Helaas heb ik nog geen reactie gehad over die wielen, dus we gaan het zien.

Ik ben nu bijna klaar met men beunhok, dus over niet al te lange tijd hoop ik full-time opzoek te kunnen naar onderdelen voor de NSR en er ook echt eens even iets van te gaan maken.
 
BartHonda 3-9-2012 18:01 Print reply

Posts: 886
woohoo ik heb een NS1 voorvork , en de poten en het spatboard zitten nog zeer strak in de lak






De NS1 vork is totaal 71cm lang (NSR = 73cm lang, dus 2cm korter). De buiten poten zijn 43mm dik (NSR = 39mm, dus 4mm dikker). Daarnaast zitten de poten in het balhoofd van hart tot hart gemeten 17,5cm uit elkaar (NSR = 15,5cm, dus 2cm breeder).
De balhoofd as is even dik en lang als van een NSR. Hij kan dus zonder problemen gewoon in een NSR gemonteerd worden zonder dat er ook maar iets hoeft worden aangepast.

Helaas heb ik de bovenste kroonplaat er niet bij, maar dit is geen ramp. Bij motoimport kost een setje 15euro.

Om nog even terug te komen op de wielen. Ik heb nog geen reactie gehad over de 5 spaaks magnesium wielen dus dat is dan weer jammer. Maar, nu was ik dus bij die meneer waar ik de voorvork op haalde en toen zij mijn Pa tegen mij ''Is dit alles, over had je nog meer nodig?'' Waarop deze man zei ''Oh, wat zoek je nog'?''. Dus ik hem uitgelegt dat ik momenteel alleen nog maar een kaal frame heb enzo, en toen bood hij het volgenden aan:

Een set NS1 wielen, compleet met banden, remschijven, remklauwen en rempompen. En het zag er allenmaal nog zeer netjes uit (er komen alsnog nieuwe banden op hoor, daar niet van). Ik heb gezegt dat ik hier even over na zou denken en eventueel nog contact met hem op neem.

Wat denken jullie hier van? Zal ik NS1 wielen gaan gebruiken? (Ze zijn wel vveeettttt ). De prijs valt volgendsmij wel mee.
 
kenny77 3-9-2012 18:05 Print reply

Posts: 29286
NS1 is geen verkeerde keus, zeker omdat je nu een voorvork en brug van een ns1 hebt. Zou ik lekker die ns1 wielen pakken, ben je het snelste klaar.

Als die magnesium wielen van een ktm zijn, wat ik denk, zo licht zijn die wielen niet. En met magnesium moet je ook goed opletten want dat kan snel gaan rotten.
 
BartHonda 3-9-2012 19:15 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
NS1 is geen verkeerde keus, zeker omdat je nu een voorvork en brug van een ns1 hebt. Zou ik lekker die ns1 wielen pakken, ben je het snelste klaar.

Als die magnesium wielen van een ktm zijn, wat ik denk, zo licht zijn die wielen niet. En met magnesium moet je ook goed opletten want dat kan snel gaan rotten.

Aha, ik denk dat we voor NS1 gaan dan. Het enige is dat ik niet de achterbrug mag gebruiken van een NS1 omdat deze van het gehomologeerde model moet zijn. En daarnaast blijf ik het pro-link systeem donders mooi vinden.

Ik weet alleen niet hoe het gaat om een NS1 wiel in een NSR brug te maken. Ik heb gehoord dat je dan de wielen moet afdraaien omdat anders de tandwielen niet in lijn komen. Maar hoe ga ik ooit een wiel in een draaibank opspannen?

Ooh, dat moeten we ook niet hebben dat de wielen snel gaan rotten!

Edit: Klopt het dat in een NS1 voorvork geen stabilisator zit? Heeft dit te maken met het feit dat de poten gewoon al een stuk dikker zijn of hoort die er wel in? Want bij mijn NSR vork zit er nog zo een stabilisator onder het spatbord.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 4-9-2012 om 10:11 uur.
 
BartHonda 11-9-2012 14:37 Print reply

Posts: 886
Update!

Ik heb vandeweek voor het eerst van men leven met een draaibank gewerkt om busjes te draaien zodat ik mijn oliepomp en toerenteller er af kan laten. Voor de kickstarter moet ik er nog 1 draaien. Ging best, alleen is het dan weer zo jammer dat als je lekker bezig bent met draaien, je soms vergeet om optijd te stoppen.





Verder heb ik NS1 wielen met remmerij geregeld. Alleen zitten dezen nog onder de brommer van de persoon die ze aan mij aanbood. Hij gaat ze vandeweek demonteren en dan maak ik vandeweek een afspraak om ze te komen halen.
 
NS1-Whisperer 11-9-2012 14:51 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]
Edit: Klopt het dat in een NS1 voorvork geen stabilisator zit? Heeft dit te maken met het feit dat de poten gewoon al een stuk dikker zijn of hoort die er wel in? Want bij mijn NSR vork zit er nog zo een stabilisator onder het spatbord.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 4-9-2012 om 10:11 uur.


Nope, zit er niet in. gewoon op de vooras, boven & onder het balhoofd.

Ben benieuwd naar het eindresultaat. zal wel een mooi fietsje worden
 
"Risico is extra leven"
BartHonda 11-9-2012 15:14 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]


Nope, zit er niet in. gewoon op de vooras, boven & onder het balhoofd.

Ben benieuwd naar het eindresultaat. zal wel een mooi fietsje worden

Aha thanks! Weer wat geleerd!

Ik ook! Ik hoop het. Het gaat een combinatie worden van mijn droom fietsen, maar dan met 50cc (RS125 bodywork, NS1 wielen en vork, NSR achterbrug etc). Ik wil proberen alles origigneel Honda te gebruiken, zodat het net is alsof het een originele 50cc Productie racer van Honda zou kunnen zijn. Het zal nog wel even duren voordat hij af is, maar ik heb alle tijd.

En dit is mijn richtlijn :


 
NS1-Whisperer 11-9-2012 19:41 Print reply

Posts: 2160
das gewoon porno

ook zo'n kleurenstelling? of rood met witte stippen
 
"Risico is extra leven"
BartHonda 16-9-2012 12:50 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
das gewoon porno

ook zo'n kleurenstelling? of rood met witte stippen

Klopt!

Deze kleurstelling wil ik wel aanhouden indderdaad, maar dan tog net wat anders. Het frame blijft gewoon origineel zwart en de NS1 vork blijft ook origineele kleur. Wielen blijven ook originele kleur.

UPDATE:

Ik ben nog aan het wachten op de mail dat de NS1 wielen gedemonteerd zijn, maar dat zit wel snor.

Daarnaast heb ik een RS125 zitje gereserveerd bij Kevin Lievens (hij rijd ook SOBW). Hij maakt deze zitjes zelf van polyester, en omdat ik carbon niet kan betalen, lijkt mij dit wel een mooie oplossing. Ik wil voorlopig eerst alleen een zitje, zodat ik alles pas kan maken. Uiteraard komt er uiteindelijk wel een voledige kuip op.

Ook heb ik nog contact opgenomen met Barry hier van het forum, die een paar jaar geleden 5 cilinderkoppen heeft ge CNC freest voor een NSR blok. In deze koppen kunnen verschillenden binnekoppen. Hij heeft er nog 1 liggen, die mag ik van hem over nemen. Het enige is dat hij er geen binnekoppen meer voor heeft. Nu ben ik wel in voor een uitdaging, maar we moeten het wel reeël houden. Ik mag hier in de buurt bij een bedrijf gebruik maken van hun draaibank en daarnaast zit er nog een ander bedrijf waar ik diverse beitels en gereedschap mag lenen. Ik heb de tijd, en wil heel graag goed leren bankwerken, en het is ideaal om verschillenden verbrandingsruimtes te testen.

Zijn er hier meer mensen die wel eens binnenkopjes hebben gedraait? Want dan zou iik graag tips horen. Ik moet hier nog even heel goed over na gaan denken of het te doen is. Wel heb ik al bedacht dat ik dan eerst een aantal blinde kopjes zou kunnen draaien, en daarna pas de verbrandings ruimte er in zal draaien, omdat dit laatste mij het lastigs lijkt.

Ik ben wel benieuwd wat jullie hier van denken.

Edit: zijn er hier ook mensen die wel eens zelf clip-ons hebben gemaakt? Ik zat te denken om deze zelf te gaan maken. Misschien een oude kroonplaat in stukken flexxen en dan een buisjes op die klemmen te lassen? Of hebben jullie nog ideeën? Want het moet wel een beetje goed blijven zitten.
anders gebeurt er dit: -> -> -> -> -> ->

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 16-9-2012 om 13:16 uur.
 
BenjaminDG 16-9-2012 13:37 Print reply

Posts: 4605
Clipons heb ik al zelf gemaakt uit een stuk van een oud stuur.

Wel iets voorzien zodat je deze in de kroonplaat kunt schroefen zodat je clipon niet verdraait of loskomt.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 16-9-2012 om 13:38 uur.
 
Vlaanderen vrij!
pompower 16-9-2012 13:40 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Klopt!

Deze kleurstelling wil ik wel aanhouden indderdaad, maar dan tog net wat anders. Het frame blijft gewoon origineel zwart en de NS1 vork blijft ook origineele kleur. Wielen blijven ook originele kleur.

UPDATE:

Ik ben nog aan het wachten op de mail dat de NS1 wielen gedemonteerd zijn, maar dat zit wel snor.

Daarnaast heb ik een RS125 zitje gereserveerd bij Kevin Lievens (hij rijd ook SOBW). Hij maakt deze zitjes zelf van polyester, en omdat ik carbon niet kan betalen, lijkt mij dit wel een mooie oplossing. Ik wil voorlopig eerst alleen een zitje, zodat ik alles pas kan maken. Uiteraard komt er uiteindelijk wel een voledige kuip op.

Ook heb ik nog contact opgenomen met Barry hier van het forum, die een paar jaar geleden 5 cilinderkoppen heeft ge CNC freest voor een NSR blok. In deze koppen kunnen verschillenden binnekoppen. Hij heeft er nog 1 liggen, die mag ik van hem over nemen. Het enige is dat hij er geen binnekoppen meer voor heeft. Nu ben ik wel in voor een uitdaging, maar we moeten het wel reeël houden. Ik mag hier in de buurt bij een bedrijf gebruik maken van hun draaibank en daarnaast zit er nog een ander bedrijf waar ik diverse beitels en gereedschap mag lenen. Ik heb de tijd, en wil heel graag goed leren bankwerken, en het is ideaal om verschillenden verbrandingsruimtes te testen.

Zijn er hier meer mensen die wel eens binnenkopjes hebben gedraait? Want dan zou iik graag tips horen. Ik moet hier nog even heel goed over na gaan denken of het te doen is. Wel heb ik al bedacht dat ik dan eerst een aantal blinde kopjes zou kunnen draaien, en daarna pas de verbrandings ruimte er in zal draaien, omdat dit laatste mij het lastigs lijkt.

Ik ben wel benieuwd wat jullie hier van denken.

Edit: zijn er hier ook mensen die wel eens zelf clip-ons hebben gemaakt? Ik zat te denken om deze zelf te gaan maken. Misschien een oude kroonplaat in stukken flexxen en dan een buisjes op die klemmen te lassen? Of hebben jullie nog ideeën? Want het moet wel een beetje goed blijven zitten.
anders gebeurt er dit: -> -> -> -> -> ->

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 16-9-2012 om 13:16 uur.

ik heb zelf binnekopjes op mijn cilinder, ik kan je eventueel wel de maten hiervan geven, zodat je alvast een beetje een idee hebt hoe je ze moet maken,

 
www.basvanloenen.nl
kenny77 16-9-2012 16:42 Print reply

Posts: 29286
Weer leuke aankopen, gaat de goede kant op.

Clip-ons kan je ook zo kopen.
Op mijn nsr had ik bestaande clip-ons erop, op mijn RD zelf gemaakte.

 
BartHonda 25-9-2012 14:54 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Clipons heb ik al zelf gemaakt uit een stuk van een oud stuur.

Wel iets voorzien zodat je deze in de kroonplaat kunt schroefen zodat je clipon niet verdraait of loskomt.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 16-9-2012 om 13:38 uur.

Heb je hier mischien een foto van? Want het lijkt mij ook wel vet om ze zelf te maken!


 

Dit topic is 47126 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved