Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 948 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]
Pagina 4 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 47182 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aquamaniac 5-7-2012 22:42 Print reply

Posts: 882
gehomologeerd = goedgekeurd
als in type goedkeuring

dan gaat het 6 bak verhaal weer niet op

gewoon even mailen en je weet het zeker

 
er gaat niks boven luchtkoeling
BartHonda 5-7-2012 22:54 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
gehomologeerd = goedgekeurd
als in type goedkeuring

dan gaat het 6 bak verhaal weer niet op

gewoon even mailen en je weet het zeker



Wat ik mij dan afvraag he, stel ik ga een NSR helenmaal restaureren:

Hij loopt netjes 45km/u, alles is origineel, de cilinderinhoud is keurig netjes iets van 49cc, hij is in perfecte conditite en de alles functioneerd naar behoren. Ook alle papieren heb ik keurig in orde. Het enige wat niet origineel is is de 6 bak. Gaat de RDW dan zeggen "ja sorry meneer, u heeft een versnellingsbak met 6 versnellingen dus helaas mogen wij uw bromfiets niet goedkeuren voor gebruik op de Nederlanse wegen."

Beetje vaag allenmaal dus.

Ik zal morgen op mijn gemak een mooie email op gaan stellen, en dan hoop ik jullie binnekort meer te laten weten van hoe het nou allenmaal zit.
 
JB1 6-7-2012 0:43 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]


Wat ik mij dan afvraag he, stel ik ga een NSR helenmaal restaureren:

Hij loopt netjes 45km/u, alles is origineel, de cilinderinhoud is keurig netjes iets van 49cc, hij is in perfecte conditite en de alles functioneerd naar behoren. Ook alle papieren heb ik keurig in orde. Het enige wat niet origineel is is de 6 bak. Gaat de RDW dan zeggen "ja sorry meneer, u heeft een versnellingsbak met 6 versnellingen dus helaas mogen wij uw bromfiets niet goedkeuren voor gebruik op de Nederlanse wegen."

Beetje vaag allenmaal dus.

Ik zal morgen op mijn gemak een mooie email op gaan stellen, en dan hoop ik jullie binnekort meer te laten weten van hoe het nou allenmaal zit.


Neuh, gaan ze niet moeilijk over doen.
Je kan gewoon die 6bak monteren
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pompower 6-7-2012 11:04 Print reply

Posts: 1777
Ik herriner me deze discussi nog goed in mijn nsr projectpagina

 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 6-7-2012 12:01 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
Ik herriner me deze discussi nog goed in mijn nsr projectpagina


Ik zal wel eens gaan zoeken! Of heb je misschien de link naar waar het staat?
 
pompower 6-7-2012 14:46 Print reply

Posts: 1777
Ik dacht mijn projectpagima
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 9-7-2012 21:51 Print reply

Posts: 886
Er is ondertussen nog niet veel spannends gebeurt, behalven dat ik een e-mail naar de SOBW heb gestuurd. Helaas heb ik nog geen antwoord gekregen, maar ik wacht in spanning af!

Ik ben een beetje verder gegaan met polijsten zoals jullie kunnen zien bij mijn foto's. Iemand nog tips hoe ik dit het beste kan doen?
 
kreidlergek 9-7-2012 21:57 Print reply

Posts: 335
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Er is ondertussen nog niet veel spannends gebeurt, behalven dat ik een e-mail naar de SOBW heb gestuurd. Helaas heb ik nog geen antwoord gekregen, maar ik wacht in spanning af!

Ik ben een beetje verder gegaan met polijsten zoals jullie kunnen zien bij mijn foto's. Iemand nog tips hoe ik dit het beste kan doen?


voor het polijsten: van ongeveer schuurpapier 400 waterproef dan met 600 water proef 800 waterproef 1200 waterproef en dan 2000 waterproef schuren. En dan met belgom alu poets voor de laatste glim. Toen zag het er bij mij netjes uit.
 
nothing sounds like a V8
BartHonda 12-7-2012 0:06 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kreidlergek
[...]


voor het polijsten: van ongeveer schuurpapier 400 waterproef dan met 600 water proef 800 waterproef 1200 waterproef en dan 2000 waterproef schuren. En dan met belgom alu poets voor de laatste glim. Toen zag het er bij mij netjes uit.

Het schuren deed ik indd op de zelfde weize alleen was ik momenteel pas bij 800. Belgom ken ik niet, maar ik ga er eens naar kijken!
 
kenny77 12-7-2012 0:08 Print reply

Posts: 29286
belgom is super!
 
pompower 12-7-2012 7:50 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
belgom is super!

idd, ben er ook heel tevreden over.
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 12-7-2012 10:40 Print reply

Posts: 886
Aha! Ik ga er binnekort zeker eens naar opzoek.

Daarnaast vraag ik me nog iets anders af. Ik ben momenteel van plan om de originele voorvork te gaan gebruiken. Maar nu kan ik ook van iemand een Showa USD voorvork overnemen afkomstig uit een motorhispania RX. Nu is mijn vraag, hoe denken jullie hier over? Zou ik alsnog de originele voorvork gebruiken of de USD? Ik ben al even op internet gaan zoeken maar ik merk dat de menigen een beetje verdeeld zijn wat betreft USD of conventioneel. Wat ik tot nu toe gevonden/bedacht heb is het volgende.:

Voordelen van de Showa USD t.o.v Origineel :

- de massa van de bewegenden delen (wielen + onderpoten) is lichter. Hierdoor reageerd de voorvork sneller , en houd het wiel langer contact met het wegdek.
-doordat de massa van het wiel + onderpoten lichter is, zou deze ook sneller moeten reageren op stuur bewegingen. 
-het totaal is wat breeder en dus lijkt mij ook stabieler.
-De ass voor het wiel gaat precies door het midden van de onderpoten, en zit niet zoals bij de originele poten iets verder naar voren. Het stuur draait dus precies om de as van het voorwiel, en dit lijkt mij ook weer een voordeel dat hij wat sneller zal reageren. 

De nadelen lijken mij echter weer het volgenden:

-de grootste massa zit bovenin, en dus ligt het zwaarte punt hoger.
-de totale massa is groter. 

Daarnaast vraag ik me af, zijn er lichtere achterveren met ongeveer de zelfde lengte als die van een NSR op de markt? Ik vind de originele nogal zwaar.  
 
JB1 12-7-2012 10:53 Print reply

Posts: 14881
Je kunt beter opzoek gaan naar goede velgen dan, zul je veel meer winst in krijgen.

Das namelijk ook nog eens roterende onafgeveerde massa
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BartHonda 12-7-2012 11:18 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Je kunt beter opzoek gaan naar goede velgen dan, zul je veel meer winst in krijgen.

Das namelijk ook nog eens roterende onafgeveerde massa

Velgen ben ik ook druk bezig met zoeken naar iets lichts, en niet al te breed, en tog nog een beetje betaalbaar. Die voorvork moet iets van 30euro kosten, dus dat valt ook nog wel mee. Maar de vraag is, levert het uberhaupt iets op? Of kan ik beter de originele voorvork gewoon inkorten zodat hij stabieler word (hoeveel kan ik uiteraard pas zien als ik wielen enzo heb).
 
pompower 12-7-2012 13:05 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Velgen ben ik ook druk bezig met zoeken naar iets lichts, en niet al te breed, en tog nog een beetje betaalbaar. Die voorvork moet iets van 30euro kosten, dus dat valt ook nog wel mee. Maar de vraag is, levert het uberhaupt iets op? Of kan ik beter de originele voorvork gewoon inkorten zodat hij stabieler word (hoeveel kan ik uiteraard pas zien als ik wielen enzo heb).

ik zou ns1 wielen en vork kopen, de wielas loopt bij ns1 liniear aan de voorkpoten en bij nsr zit hij ervoor, hierdoor gaat hij makkelijk de bocht in
 
www.basvanloenen.nl

Dit topic is 47182 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved