Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]
|
Pagina 4 van 30
|
Dit topic is 47182 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Aquamaniac |
5-7-2012 22:42 |
 Posts: 882 |
gehomologeerd = goedgekeurd
als in type goedkeuring
dan gaat het 6 bak verhaal weer niet op
gewoon even mailen en je weet het zeker
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
BartHonda |
5-7-2012 22:54 |
 Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
gehomologeerd = goedgekeurd
als in type goedkeuring
dan gaat het 6 bak verhaal weer niet op
gewoon even mailen en je weet het zeker
Wat ik mij dan afvraag he, stel ik ga een NSR helenmaal restaureren:
Hij loopt netjes 45km/u, alles is origineel, de cilinderinhoud is keurig netjes iets van 49cc, hij is in perfecte conditite en de alles functioneerd naar behoren. Ook alle papieren heb ik keurig in orde. Het enige wat niet origineel is is de 6 bak. Gaat de RDW dan zeggen "ja sorry meneer, u heeft een versnellingsbak met 6 versnellingen dus helaas mogen wij uw bromfiets niet goedkeuren voor gebruik op de Nederlanse wegen."
Beetje vaag allenmaal dus.
Ik zal morgen op mijn gemak een mooie email op gaan stellen, en dan hoop ik jullie binnekort meer te laten weten van hoe het nou allenmaal zit.
|
|
|
|
JB1 |
6-7-2012 0:43 |
|
pompower |
6-7-2012 11:04 |
 Posts: 1777 |
Ik herriner me deze discussi nog goed in mijn nsr projectpagina
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BartHonda |
6-7-2012 12:01 |
 Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
Ik herriner me deze discussi nog goed in mijn nsr projectpagina
Ik zal wel eens gaan zoeken! Of heb je misschien de link naar waar het staat?
|
|
|
|
pompower |
6-7-2012 14:46 |
 Posts: 1777 |
Ik dacht mijn projectpagima
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BartHonda |
9-7-2012 21:51 |
 Posts: 886 |
Er is ondertussen nog niet veel spannends gebeurt, behalven dat ik een e-mail naar de SOBW heb gestuurd. Helaas heb ik nog geen antwoord gekregen, maar ik wacht in spanning af!
Ik ben een beetje verder gegaan met polijsten zoals jullie kunnen zien bij mijn foto's. Iemand nog tips hoe ik dit het beste kan doen?
|
|
|
|
kreidlergek |
9-7-2012 21:57 |
|
BartHonda |
12-7-2012 0:06 |
 Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kreidlergek
[...]
voor het polijsten: van ongeveer schuurpapier 400 waterproef dan met 600 water proef 800 waterproef 1200 waterproef en dan 2000 waterproef schuren. En dan met belgom alu poets voor de laatste glim. Toen zag het er bij mij netjes uit.
Het schuren deed ik indd op de zelfde weize alleen was ik momenteel pas bij 800. Belgom ken ik niet, maar ik ga er eens naar kijken!
|
|
|
|
kenny77 |
12-7-2012 0:08 |
 Posts: 29286 |
belgom is super!
|
|
|
|
pompower |
12-7-2012 7:50 |
 Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
belgom is super!
idd, ben er ook heel tevreden over.
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BartHonda |
12-7-2012 10:40 |
 Posts: 886 |
Aha! Ik ga er binnekort zeker eens naar opzoek.
Daarnaast vraag ik me nog iets anders af. Ik ben momenteel van plan om de originele voorvork te gaan gebruiken. Maar nu kan ik ook van iemand een Showa USD voorvork overnemen afkomstig uit een motorhispania RX. Nu is mijn vraag, hoe denken jullie hier over? Zou ik alsnog de originele voorvork gebruiken of de USD? Ik ben al even op internet gaan zoeken maar ik merk dat de menigen een beetje verdeeld zijn wat betreft USD of conventioneel. Wat ik tot nu toe gevonden/bedacht heb is het volgende.:
Voordelen van de Showa USD t.o.v Origineel :
- de massa van de bewegenden delen (wielen + onderpoten) is lichter. Hierdoor reageerd de voorvork sneller , en houd het wiel langer contact met het wegdek.
-doordat de massa van het wiel + onderpoten lichter is, zou deze ook sneller moeten reageren op stuur bewegingen.
-het totaal is wat breeder en dus lijkt mij ook stabieler.
-De ass voor het wiel gaat precies door het midden van de onderpoten, en zit niet zoals bij de originele poten iets verder naar voren. Het stuur draait dus precies om de as van het voorwiel, en dit lijkt mij ook weer een voordeel dat hij wat sneller zal reageren.
De nadelen lijken mij echter weer het volgenden:
-de grootste massa zit bovenin, en dus ligt het zwaarte punt hoger.
-de totale massa is groter.
Daarnaast vraag ik me af, zijn er lichtere achterveren met ongeveer de zelfde lengte als die van een NSR op de markt? Ik vind de originele nogal zwaar.
|
|
|
|
JB1 |
12-7-2012 10:53 |
 Posts: 14881 |
Je kunt beter opzoek gaan naar goede velgen dan, zul je veel meer winst in krijgen.
Das namelijk ook nog eens roterende onafgeveerde massa
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
BartHonda |
12-7-2012 11:18 |
|
pompower |
12-7-2012 13:05 |
 Posts: 1777 |
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
Dit topic is 47182 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 30
|
|