Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 806 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]
Pagina 3 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 46777 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De Schout 5-7-2012 1:04 Print reply
Posts: 5327
SP 5 Carburateur
De doorlaatdiameter mag maximaal 12 mm (viertakt 18 mm) zijn.
Wanneer de machine luchtkoeling en minder dan 5 versnellingen heeft, mag de
doorlaatdiameter maximaal 16 mm (viertakt 24 mm) zijn.

12mm zit je dus al aan vast lijkt me.
 
tune tweak fiddle bang bummer
BartHonda 5-7-2012 1:05 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Met stijver bedoeld Kenny een bepaald gevoel

Je spaken zullen heus niet krom trekken, ik laat ook een best vermogen los op mijn velgen, die trekken de spaken ook niet krom, ze zijn alleen wat losser gaan zitten omdat ik ze niet op tijd had nagespannen

Maargoed, terug naar stijfheid, hoe stijver het zwikkie is, hoe stabieler je koers is door de bocht, nadeel is wel, dat zodra je op de limiet komt, je veel meer last krijgt van klappen/trillingen.

Daarom worden in steeds meer motoren, vooral de R1 heeft dat dacht ik, een bepaalde mate van 'flex' ingebouwd.

Dit zorgt voor meer 'comfort'/gevoel op de limiet.

Dus als we het zo bekijken, zijn spaakwielen dus was "losser" waardoor je misschien iets minder voledige controlle zou hebben? Niet dat hij echt onbestuurbaard word ofzo, maar meer zo van dat gietwielen net wat accurater reageren en makkelijker / eerder de kant op gaan waar je ze heen stuurt? Maar dan is de vraag, "in welke mate merk je dit?" en "wat is het verschil in gewicht".
 
BartHonda 5-7-2012 1:14 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
SP 5 Carburateur
De doorlaatdiameter mag maximaal 12 mm (viertakt 18 mm) zijn.
Wanneer de machine luchtkoeling en minder dan 5 versnellingen heeft, mag de
doorlaatdiameter maximaal 16 mm (viertakt 24 mm) zijn.

12mm zit je dus al aan vast lijkt me.


Ze worden steeds gekker daar. Ik ga binnekort echt eens een mailtje sturen en eens even aan Bas (pompower) vragen hoe het nou zit. Ik weet dat hij met een 4bak en 14mm reed begin van het seizoen, daarna met 12mm en 5 bak, en nu 12mm en 6 bak. Je schijnt als je een anderen bak hebt iets van dispensatie ofzoiets aan te kunnen vragen. Maar ik vind het een beeje gek dat er echt een hoop Honda rijders met 6 bak rijden. Eigenlijk alle projecten van Honda"s voor de SOBW die ik tegen kwamen hadden een 6bak en 12mm.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-7-2012 1:15 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Dus als we het zo bekijken, zijn spaakwielen dus was "losser" waardoor je misschien iets minder voledige controlle zou hebben? Niet dat hij echt onbestuurbaard word ofzo, maar meer zo van dat gietwielen net wat accurater reageren en makkelijker / eerder de kant op gaan waar je ze heen stuurt? Maar dan is de vraag, "in welke mate merk je dit?" en "wat is het verschil in gewicht".


Ik bekijk het anders.
Een spaakwiel is veel steviger (bestand tegen schade) dan een gietvelg.
Voor een auto is een alu velg misschien wel lichter dan een stalen velg...maar ik geloof niet dat een brommer gietwiel lichter is dan een spaakwiel.
Het onafgeveerd gewicht speelt een grote rol voor de wegligging...dus bij auto's hebben alu velgen wel een nut.
Volgens mij gaat het wat betreft toepassing van gietwielen bij brommers/motoren meer om de looks en het schoonmaakgemak.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pompower 5-7-2012 16:54 Print reply

Posts: 1777
Om de zaak maar eens een beetje op te helderen zal ik maar even mijn kennis met jullie delen(voor degene die het niet weten, ik rij zelf ook bij de sobw met een nsr)
-Je mag niet met slicks rijden, allleen met banden die toegestaan zijn op de openbare weg, met uitzondering van de bridgestone bt39 en nog een paar andere
-het verschil tussen gehomologeerd en het gehomologeerd is dat de een van een bromfiets geregistreerd als 50cc moet zijn en de ander van het model waarkee je je hebt ingesvhreven(nsr dus)
Nsr is standaard in de nl als 6 BAK dacht ik, nu had ikzelf een belgische nsr met 5 bak, maar voor zulke dingen meot je de sobw een mailtje sturen ej vragen voor dispensatie.
-Ik zou geen voorwiel ombouwen tot achterwiel, dit om de reden dat je brede achterband dan raar in je velg valt, het beste kan je ns1 wielen nemen, dees zijn 17 inch maar je moet ze wel afdraaien om ze te laten passen tussen de aghterbrug
-Verder red je het prima met eej standaard nsr remschijf, groter is natuurlijk beter maar je red het prima ermee.
-Ik heb nooit met 4bak of14Mm gereden, aleen met 5 en 6 bakven 12 mm.
6 bak is het beste en zo ik zeker kopen als je de kans hebt.
Verder heel veel succes mede nsr rijders ik hoop dat je hier iets aan hebt en al
s je iets wilt weten gewoon vragen
Btw ik mis dit weekend de wedstrijd in blokzij doordat het bloj nog bij de tuner ligt
De tuner rijd trouwens ek supersport en heeft afgelopen week gewonnen in oostenrijk

Ik hoop dat jullie je niet te veel ergeren aan mijn brakke typkunst, typ voor een van de eerste keren op me telefoon

 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 5-7-2012 17:44 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
Om de zaak maar eens een beetje op te helderen zal ik maar even mijn kennis met jullie delen(voor degene die het niet weten, ik rij zelf ook bij de sobw met een nsr)
-Je mag niet met slicks rijden, allleen met banden die toegestaan zijn op de openbare weg, met uitzondering van de bridgestone bt39 en nog een paar andere
-het verschil tussen gehomologeerd en het gehomologeerd is dat de een van een bromfiets geregistreerd als 50cc moet zijn en de ander van het model waarkee je je hebt ingesvhreven(nsr dus)
Nsr is standaard in de nl als 6 BAK dacht ik, nu had ikzelf een belgische nsr met 5 bak, maar voor zulke dingen meot je de sobw een mailtje sturen ej vragen voor dispensatie.
-Ik zou geen voorwiel ombouwen tot achterwiel, dit om de reden dat je brede achterband dan raar in je velg valt, het beste kan je ns1 wielen nemen, dees zijn 17 inch maar je moet ze wel afdraaien om ze te laten passen tussen de aghterbrug
-Verder red je het prima met eej standaard nsr remschijf, groter is natuurlijk beter maar je red het prima ermee.
-Ik heb nooit met 4bak of14Mm gereden, aleen met 5 en 6 bakven 12 mm.
6 bak is het beste en zo ik zeker kopen als je de kans hebt.
Verder heel veel succes mede nsr rijders ik hoop dat je hier iets aan hebt en al
s je iets wilt weten gewoon vragen
Btw ik mis dit weekend de wedstrijd in blokzij doordat het bloj nog bij de tuner ligt
De tuner rijd trouwens ek supersport en heeft afgelopen week gewonnen in oostenrijk

Ik hoop dat jullie je niet te veel ergeren aan mijn brakke typkunst, typ voor een van de eerste keren op me telefoon



Bedankt voor je reactie. Het begint al wat duidelijker te worden. Hoe weet jij dan dat je een Belgische NSR hebt? Waar kan ik dit terug vinden dan? Kan ik niet ergens een framenummer check doen voor het frame dat ik heb? De nummers staan er duidelijk in. Een NSR is standaard geleverd in Nederland met een 4 bak volgends het werkplaatshandboek. Jij rijd dus met een Belgische NSR? In Belgiƫ was een 6 bak standaard ja, maar een belgische bromfiets is tog niet gehomologeerd voor de Nederlands wetgeving?

Ik ga binnenkort echt eens een mail sturen naar zowel de SOBW als de RDW. Ik neem aan dat de RDW in hun bestand alles terug kan vinden over mijn framenummer?
 
grasmaaier89 5-7-2012 18:19 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]


Bedankt voor je reactie. Het begint al wat duidelijker te worden. Hoe weet jij dan dat je een Belgische NSR hebt? Waar kan ik dit terug vinden dan? Kan ik niet ergens een framenummer check doen voor het frame dat ik heb? De nummers staan er duidelijk in. Een NSR is standaard geleverd in Nederland met een 4 bak volgends het werkplaatshandboek. Jij rijd dus met een Belgische NSR? In Belgiƫ was een 6 bak standaard ja, maar een belgische bromfiets is tog niet gehomologeerd voor de Nederlands wetgeving?

Ik ga binnenkort echt eens een mail sturen naar zowel de SOBW als de RDW. Ik neem aan dat de RDW in hun bestand alles terug kan vinden over mijn framenummer?



als het RDW dat niet kan, dan kan Honda zelf altijd dat wel
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
BartHonda 5-7-2012 18:35 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



als het RDW dat niet kan, dan kan Honda zelf altijd dat wel


Ooh kijk! Dat is helenmaal een goede! Dan zou ik dus een mail moeten sturen naar de Honda fabriek in Montesa, omdat de NSR50F en NSR50RX daar zijn geproduceerd. Tog wel handig dat internet. En in priciepe moeten ze bij Honda in het bestand kunnen vinden naar welk land de NSR met dit framenummer is gegaan en kunnen ze ook achterhalen wat voor versnellingsbak er in is gelevert. En als de RDW mij dan kan vertellen of dit type hier in nederland word goedgekeurd met een 6 bak dan ben ik al aan heel eind! En anders heb ik altijd nog een backup plan... Heeft iets te maken met een NSR met kenteken en slagletters... Maar dit is uiteraard niet de bedoelig.

Tot zo ver alvast hartstikke bedankt dat jullie zo goed meedenken!
 
honda fryslan 5-7-2012 20:30 Print reply

Posts: 1914
wanneer de regels het toelaten zou ik gewoon een luchtgekoelde cilinder nemen en lekker met een (aangepaste) 4 bak gaan rijden icm een 16mm carburateur..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Frysk 5-7-2012 20:32 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
wanneer de regels het toelaten zou ik gewoon een luchtgekoelde cilinder nemen en lekker met een (aangepaste) 4 bak gaan rijden icm een 16mm carburateur..


inderdaad daar dacht ik ook net aan inderdaad.. denk dat je daar meer aan hebt.
 
giggitybyte
BartHonda 5-7-2012 21:09 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
wanneer de regels het toelaten zou ik gewoon een luchtgekoelde cilinder nemen en lekker met een (aangepaste) 4 bak gaan rijden icm een 16mm carburateur..

Hier heb ik ook aan zitten denken, maar ik weet niet of dit zo makkelijk gaat. Ik denk dat ik dan beter kan beginnen met een Honda MB. Aangezien de carters en het frame van het gehomologeerde model moeten zijn. Misschien een MTX cilinder gebruiken zou een optie zijn, alleen weet ik niet of het regelement dit toe laat. Ik zou dan wel in de sportklasse luchtgekoeld komen te rijden, dus dan rijd ik in een anderen klassen. Persoonlijk vind ik de sportklasse water eerlijk gezegt mooier (mooier geluid, vollekuip, noem naar op). Ook denk ik dat de sportklasse water een mooiere basis is. Mocht ik ooit willen overstappen na de kicktart epxi of formule klasse. Maar zo ver is het uiteraard nog lang niet.

Als ik mijn mail ga schrijven neem ik deze vraag zeker mee! 16mm haald natuurlijk wel een stuk meer uit de cilinder.
 
Aquamaniac 5-7-2012 21:44 Print reply

Posts: 882
als je wilt mailen naar honda dan moet je even op honda.nl bij klantenservice een mail adres opzoeken
dan kunnen ze je alle info geven die je wilt
datum inkoop honda nederland en datum verkoop bij een dealer
je kan dan zelfs de officiele documenten thuisgestuurd krijgen
geheel kostenloos


 
er gaat niks boven luchtkoeling
BartHonda 5-7-2012 21:49 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
als je wilt mailen naar honda dan moet je even op honda.nl bij klantenservice een mail adres opzoeken
dan kunnen ze je alle info geven die je wilt
datum inkoop honda nederland en datum verkoop bij een dealer
je kan dan zelfs de officiele documenten thuisgestuurd krijgen
geheel kostenloos



Dat zou ik serieus wel heel erg tof vinden! Ik ga morgen eens op men gemak er voor zitten en een mail schrijven. Dat vind ik zeker de moeite waard dan. Bedankt voor deze eweldige tip!
 
Aquamaniac 5-7-2012 22:06 Print reply

Posts: 882
nog even als kleine toevoeging.

wordt er met gehomologeerd model niet bedoeld het model dat de fabriek uit kwam ipv het model dat een nl typegoedkeuring heeft ?

het eerste geval verklaart natuurlijk waarom er zoveel nsr 6 bakken rondrijden aangezien dat het originele ontwerp was en de 4 bak juist de afwijking is van het origineel



 
er gaat niks boven luchtkoeling
BartHonda 5-7-2012 22:30 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
nog even als kleine toevoeging.

wordt er met gehomologeerd model niet bedoeld het model dat de fabriek uit kwam ipv het model dat een nl typegoedkeuring heeft ?

het eerste geval verklaart natuurlijk waarom er zoveel nsr 6 bakken rondrijden aangezien dat het originele ontwerp was en de 4 bak juist de afwijking is van het origineel




Als dit zo is zou dat donders goed uitkomen. Ik ga morgen eens wat emails versturen want ik blijf het vaag vinden. In het regelement staat het zo:

Deelname aan SOBW-wedstrijden staat open voor machines die in Nederland door de RDW zijn gehomologeerd voor het gebruik als bromfiets of snorfiets. Voor nadere informatie: www.rdw.nl.

Een NSR is in Nederland gehomologeerd voor het gebruik als bromfiets dus dat zit wel snor.

Iets vederop in het regelement staat weer het volgenden:

De versnellingsbakverhoudingen moeten zijn als bij het gehomologeerde model.

Nu is de vraag dus "Met welke versnelligsbak(verhoudingen) is een NSR hier in nederland gehomologeerd?".

Het begrip "gehomologeerd" is mij nogsteeds niet echt geheel duidelijk.


 

Dit topic is 46777 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved