Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]
Pagina 29 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 47053 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BartHonda 25-2-2013 23:11 Print reply

Posts: 886
Filmpjes heb ik nog niet, ben nu bezig met afbouwen.

Die voorvork laat ik voor nu ook nog even achterwegen. Ik ga eerst eens zo rijden, anders kan ik helenmaal het verschil niet voelen.

Dan tandwiel is inderdaad wel een beetje saai. ;p Tis wel alu dus weegt eigenlijk al bijna niks. Denk niet dat dat nu al echt seconden gaat schelen. Moet ook nog een beetje leren rijden he. :p het mooiste zou zijn het voortandwiel afdraaien, en dan Tallon 415 tandwielen laten maken op maat. Dan kan ik met een 415 ketting rijden. Dat scheeld pas gewicht, en niet te vergeten een hoop weerstand / vrijwing. Zijn inderdaad leuke ideëen, maar voor later. Loop ook al maanden met een alu subframe idee in men hoofd rond, ook dat wil ik wel, maar heeft nu ook nog niet zoveel zin.
 
Henk-88 26-2-2013 3:57 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Liggen nou beide banden er verkeerd om op? Of zie ik dat verkeerd?



Denk ik ook ja, achterband ligt sowieso verkeerd om en vóórband ligt voor 'n (lichte?) motor ook verkeerd om, en dat hoor ik vaker..

Projectje ziet er goed uit, 'k zou 'm graag zien blazen
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
barry 26-2-2013 15:55 Print reply

Posts: 7387
Hoe ga jij eigenlijk schakelen?
Ik neem aan dat je geen schoenmaat 150 hebt?
 
He?
NS1-Whisperer 26-2-2013 18:47 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
Hoe ga jij eigenlijk schakelen?
Ik neem aan dat je geen schoenmaat 150 hebt?


Hij monteert een soortgelijk pookje als voor het remmen en verbind die met een as naar de "schakel-as"


 
"Risico is extra leven"
BartHonda 26-2-2013 18:53 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Denk ik ook ja, achterband ligt sowieso verkeerd om en vóórband ligt voor 'n (lichte?) motor ook verkeerd om, en dat hoor ik vaker..

Projectje ziet er goed uit, 'k zou 'm graag zien blazen


Achterband inderdaad verkeerd om, maar voor houd ik gewoon. Dit is het enige type band want niet voor straatgebruik is, en door de SOBW word goedgekeurd. Ze worden in America bij de Moriwaki cup racers gebruikt, daar zitten ze ook normaal (zijn in de maat 100 breed te vinden als speciale achterband). Eigenlijk idereen bij de SOBW rijd met deze band als voorband, en iedereen legr ze normaal er om. Ze zijn immers speciaal ontworpen voor hele ligte racers.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
Hoe ga jij eigenlijk schakelen?
Ik neem aan dat je geen schoenmaat 150 hebt?


Dat ga ik doen dmv schakelstangetjes. Moet ik nog maken. Als het zover is, zal ik foto's sturen.

Wat trouwens leuk is om te weten, VHM insurts passen kwa maat bijna in het door jou gefreesde kopje! Alle maten kloppen, alleen is de buitenkop net iets te hoog! Dan gaat hij dus niet afsluiten. Een aan de bovenkant afgedraaide VHM insurt, moet passen. Scheeld een hoop draaiwerk ipv zelfmaken.
 
BartHonda 2-3-2013 20:54 Print reply

Posts: 886



 
kenny77 2-3-2013 21:59 Print reply

Posts: 29286
ziet er goed uit.
 
pompower 3-3-2013 16:09 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda


afbeelding

wauw ziet er goed uit bart, alleen een beetje veel tegenlicht ofzo
 
www.basvanloenen.nl
JB1 3-3-2013 16:11 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

wauw ziet er goed uit bart, alleen een beetje veel tegenlicht ofzo


Beetje overbelicht ja

Wel mooi dink
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BartHonda 3-3-2013 17:01 Print reply

Posts: 886
Thanks, de foto is inderdaad een beetje erg overbelicht. Fototoestel stond verkeerd ingesteld, en ik wist niet hoe ik dat kon veranderen. ;p
 
BartHonda 31-3-2013 7:52 Print reply

Posts: 886
Hij leeeeft!!

http://m.youtube.com/watch?v=Zh06PZ6pot0

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 31-3-2013 om 7:54 uur.
 
NS1-Whisperer 1-4-2013 0:02 Print reply

Posts: 2160

 
"Risico is extra leven"
kenny77 1-4-2013 0:06 Print reply

Posts: 29286
Mooi dat hij het doet!
 
BartHonda 2-5-2013 21:41 Print reply

Posts: 886
Ondanks dat ik al tijden niet meer echt actief ben hier op het forum, dacht ik dat het misschien toch wel leuk was om hier nog even te plaatsten hoe het er ondertussen mee staat. Ben nogsteeds aardig fanatiek bezig met de racer, en heb inmiddels de eerste 2 wedstrijden gereden. De eerste wedstrijd was op Brakel, daar hebben we een hoop problemen gehad waaronder tot 3x toe een klemmer... Bleek uiteindelijk door een te krappe zuigerspeling te komen. De 2e wedstrijd was op Berghem. Dat ging al wat beter en nu moet ik me serieus gaan richten op het rijden. Dat is nog een aardige uitdaging. De brommer doet nu met zen 50cc en 12mm carburateur zo'n 13,8pk bij 13700 toeren (op een tovami testbank) met een powerband van 9500 tot 14000 toeren. Die wilt wel van de plek dus. Hier nog maar wat foto's:






De wedstrijd kalender is te vinden op de site van de SOBW (www.sobw.nl). Mochten jullie ooit zin hebben een keertje bij een race te komen kijken, voel je vrij om even gezellig langs te komen.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 2-5-2013 om 21:45 uur.
 
Cas DT 2-5-2013 22:24 Print reply

Posts: 3131
Gaaf!

Gewoon blijven posten, er lezen er meer mee dan er posten.

 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!

Dit topic is 47053 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 29 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved