Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1149 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]
Pagina 27 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 47073 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arjensik 26-1-2013 19:53 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Wat voor cilinder is dat?!

wel knap wat je met die kuip hebt gedaan
 
The rider should never be the slowest part on the bike
BartHonda 26-1-2013 19:57 Print reply

Posts: 886
Haha, een kleine toelichting had iderdaad wel even handig geweest. Ik mag maar maximaal een 12mm carburateur gebruiken. Daarom heb ik nu gekozen voor een Dellortho PHBG16, en daar zit nu een 12mm bus. Heb van diverse mensen die met 12mm carburateurtjes racen gehoord dat dit de beste oplossin is, omdat ze nog goed afstelbaar zijn als ze verbust zijn naar 12mm. En dan komt het heel mooi uit als je een Yamaha TZ50 spruitstuk pakt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Had je dan beter geen andere carburateur gevonden met een goede aansluiting voor je spruitstuk?

Het idee is om een membraan, op het spruitstuk te schroeven, en dan lekker in het spruitstuk kleien, om dit inderdaad mooi te laten verlopen.

edit: o ja je zit met een maximum doorlaat carburateur zeker?

Eigenlijk zou je de binnenkant van het spruitstuk/cillinderinlaat ook moeten aanpassen zodat je een geleidelijk verloop hebt van je carburateur boring naar je poorten.

epoxy hars met aluminium deeltjes is daar zeer geschikt voor.

Als ook de inlaat een beetje opruwen met schuurpapier of een freesje.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 26-1-2013 om 19:48 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 26-1-2013 om 19:49 uur.


Dit is een Rob Jacobs cilinder. Rob Jacobs was ik meen eind jaren 90 een SOBW rijder, op een Honda NSR, die dacht, laat ik eens mijn eigen cilinders gaan gieten. hoe ik er aan ben gekomen? Nou, puur toeval, via internet. haha,

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Wat voor cilinder is dat?!



Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 26-1-2013 om 20:01 uur.
 
Henk-88 2-2-2013 15:23 Print reply

Posts: 26703
Voorbanden bij een (kleine) motorfiets zitten meestal andersom dan de achterband.

Thnx voor je nice post in m'n gallery, je bent lekker bezig zie ik wel hier
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
dirktimmer 2-2-2013 15:34 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Update!:

Zo, vandaag heb ik een heel leuk pakketjes binnen gehad. Ik had via iemand die zelf ook SOBW rijd met een Honda NSR een tip gekregen dat TurboKit hele goede uitlaten levert, voor de 50cc racerij. In Spanje verkoopt TurboKit 50cc race uitlaten voor een soort Expi race klassen (Honda RS125's met 50cc Derbi blokken). Via de klantenservice van TurboKit heb ik gevraagt naar zo een race pijp, en speciaal gevraagt of zij hem mij in onderdelen konden opsturen, zodat ik hem zelf pas kon maken op mijn NSR. Het grote voordeel van deze uitlaten is dat ze helenmaal gehydroformd zijn, en een mooiere flow in de uitlaat kan je niet krijgen. De jongen die mij hier over vertelde, heeft hem zelf ook onder zijn NSR zitten. Die produceert nu met een GT4 cilinder, en een naar 12mm verbusde Dellortho carburateur ongeveer 15pk op de testbank, en zijn powerband ligt ongeveer tussen de 9000~155000 toeren. Het vermogen zijn schijnt met deze pijpen zeer mooi opgebouwd te worden. De prijs was ook zeker niet bepaald verkeerd! Nahjaa, hier wat foto's, dat zegt natuurlijk meer!


En sorry dat ik niet zoveel meer op het forum zit. Heb het een beetje druk, en nogsteeds geen eigen PC. Kan dus niet steeds foto's plaatsten want uploaden kan ik alleen maar via de PC.

Nog de beste wensen allenmaal he!


Wel aardig van ze dat ze hem even in stukken gezaagd hebben voor ze hem verzonden inderdaad!

 
BartHonda 3-2-2013 12:24 Print reply

Posts: 886
Weer wat nieuw speelgoed.


 
Cas DT 3-2-2013 12:26 Print reply

Posts: 3131
Netjes,
Ik zag op MP nog een GT4 cilinder tekoop staan voor 50€ trouwens.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
BartHonda 3-2-2013 15:10 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Netjes,
Ik zag op MP nog een GT4 cilinder tekoop staan voor 50€ trouwens.

Ja die had ik ook gezien. Zit ik nog over te denken.

Het blokkie komt trouwens uit deze NSR 50 RX



Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 3-2-2013 om 15:11 uur.
 
Derbi-Olaf 3-2-2013 15:14 Print reply

Posts: 14999
da's dat ding van konterbonker?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
JB1 3-2-2013 15:15 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
da's dat ding van konterbonker?


Volgens mij ook ja
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BartHonda 3-2-2013 15:22 Print reply

Posts: 886
Dat klopt. Het is inderdaad het NSR blok van Adam nijhof. Maar wees niet bang! Hij heeft nu zijn reserve blok er onder. Die machiene blijft nog wel rijden hoor. De rede van verkoop is dat hij minder gaat racen. Voor die 2~3 races per jaar is een reserve blok natuurlijk niet echt nodig. Dus vandaar dat hij dit blok heeft verkocht. Hij gaat nu rijden met zijn reserve blok. Zen reserve blok is wel langzamer, haha. Hier wat technische praat over het blok:

-VHM cilinderkop
-Autoboy GT4 cilinder (40mm boring, nicasil wand)
-Aangepaste krukas voor een moderne slag. (ik meen 39,7mm. Maar kan dit niet met zekerheid zeggen)
-Ignitech programeerbare ontsteking (DC-CDI-P2)
-Kitaco 4 plaats race koppeling (besteld vanuit Japan)
-Dellortho (Malossi) 19mm carburateur (aangepast naar 12mm door MVS race engineering, en wat ook wel hip is, hij heeft een doorzichtige vlotterbak )
-Turbokit race pijp, opmaat gemaakt aan het blok.


Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 3-2-2013 om 15:28 uur.
 
pompower 3-2-2013 15:46 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Ja die had ik ook gezien. Zit ik nog over te denken.

Het blokkie komt trouwens uit deze NSR 50 RX

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 3-2-2013 om 15:11 uur.

ook wel leuk is om te weten is waarom hij met honda rijd is dat als hij ook maar iets anders dan Honda ging rijden het niet mocht van zijn vader
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 3-2-2013 16:19 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

ook wel leuk is om te weten is waarom hij met honda rijd is dat als hij ook maar iets anders dan Honda ging rijden het niet mocht van zijn vader

Haha, ik vertelde gister aan zijn pa, dat ik hoe dan ook Honda wilde rijden, en anders niet. Daarop zei zijn pa inderdaad: "Als het geen Honda was, hoefde het van ons ook niet hoor!".
 
ktm 4 ever 3-2-2013 16:41 Print reply
Posts: 379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Ja die had ik ook gezien. Zit ik nog over te denken.

Het blokkie komt trouwens uit deze NSR 50 RX

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 3-2-2013 om 15:11 uur.


wat voor frame is dat dan? geen nsr zo te zien. of een 125cc?
 
NS1-Whisperer 3-2-2013 16:47 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktm 4 ever
[...]


wat voor frame is dat dan? geen nsr zo te zien. of een 125cc?


Precies zoals die het zegt, een NSR50RX

50cc NS1 frame import uit spanje
 
"Risico is extra leven"
ktm 4 ever 3-2-2013 16:49 Print reply
Posts: 379
achso
 

Dit topic is 47073 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 27 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved