Brommerforum.nl wordt gehost door: |
![Zeke Internet Services](img/zekelogo.jpg) |
|
|
Project - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]
|
Pagina 26 van 30
|
Dit topic is 47087 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
JB1 |
7-1-2013 22:51 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/18672/avatar) Posts: 14881 |
Worden ze lichter van, misschien wat voor jouw GSXR?
Het is wel onafgeveerd gewicht!
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
maerijn |
7-1-2013 23:05 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/21340/avatar) Posts: 2455 |
kan er lekker vuil tussen komen zodat ze minder goed werken + minder oppervlak
|
|
|
|
BartHonda |
7-1-2013 23:11 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/22556/avatar) Posts: 886 |
Haha, gewoon omdat het hip is, het kan, en het mag.
Ooke nu komt het serieuse verhaal. Door ze schuin af te vijlen, glijd de schijf beter precies in het midden tussen de blokken door. Rechte hoeken wil de schijf als het blokje maar iets scheef zit achter blijven hangen. Zeker met wave disc's waar allenmaal gaten in zitten is dit niet zo handig. Dat kost onnodig weerstand, en dat willen we zo laag mogenlijk hebben op het moment dat er niet geremt word. Anders verliezen we onnodig vermogen. Op een motor van 200pk is het niks, maar op een 14pk brommer weegt dat natuurlijk procentueel veel zwaarder mee. Zeker van de NS1 achter rem heb ik wel eens gehoord dat deze best snel aanloopt. Dat moeten we niet hebben. Dat vijlen is 10 seconden werk, maar het kan best wat gezeur besparen. :p
|
|
|
|
maerijn |
7-1-2013 23:15 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/21340/avatar) Posts: 2455 |
of je neemt een andere schijf
|
|
|
|
BartHonda |
7-1-2013 23:17 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/22556/avatar) Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
kan er lekker vuil tussen komen zodat ze minder goed werken + minder oppervlak
Ja want ik ga natuurlijk honderden kilometers door het zamd crossen..? Dat vuil is wel een van de laatste dingen waar ik me druk op maak op een circuit brommer. 90% van de rijders rijd zonder luchtfilter. Doen ze natuurlijk expres dat alles lekker snel kapot gaat... Dat minder oppervlak maak ik me niet druk om.
Ik heb dit als tip gehad van een monteur uit een 125cc race team, die jaren lang zelf actief is geweest binnen de SOBW, met een Honda MB met deze wielen / remmen. Natuurlijk zegt zo een man dat omdat hij mijn spullen zo snel mogenlijk kapot wilt hebben.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
7-1-2013 23:20 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13836/avatar) Posts: 14999 |
ik had t ook gedaan in jou plaats
Is eigenlijk een gewoonte, helpt ook tegen piepen etc indien voor dagelijks gebruik.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
BenjaminDG |
7-1-2013 23:21 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13992/avatar) Posts: 4605 |
Ik weet wel dat ze deze blokken licht afschuinen voor snelwissels (mm of 2).
Zal ook makkelijker zijn om de remklauw over de schijf te zetten zonder remblokken te beschadigen.
Minder wrijving tov rechte blokken lijkt me verwaarloosbaar.
Heb jij nog een luchtfilter, eruit met dat ding je gaat toch voor topvermogen?
Trouwens wat materiaal zijn die schijven?
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-1-2013 om 23:28 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
BartHonda |
7-1-2013 23:33 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/22556/avatar) Posts: 886 |
Die schijvenzijn van een RVS en koolstof legering gemaakt. Zijn wel serieus echt een stuk lichter als de originele.
|
|
|
|
BartHonda |
17-1-2013 20:43 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/22556/avatar) Posts: 886 |
Ik heb (zoals te zien) net een nieuwe voorband gemonteerd.
Nu was mijn vraag, ik wil als achterband de zelfde band als voor, maar dan iets breder gebruiken. Die heb ik al liggen. Maar hoe zit dat nou met monteren? Aangezien ik een voorband als achterband wil gebruiken (heb ze in 100 breed nog nergens kunnen bestellen... dat zijn de echte achterbanden). Moet ik hem dan achterstevoren of normaal monteren? Heb wel eens gehoord dat dit altijd achterstevore moet omdat de voorband zo gemaakt is dat de krachten met remmen er op een bepaalde manier opkomen, maar dat die bij een achterwiel precies andersom is (door gasgeven). Hoor hier graag wat over. :s
|
|
|
|
Frysk |
17-1-2013 22:23 |
|
BenjaminDG |
20-1-2013 22:49 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13992/avatar) Posts: 4605 |
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
BartHonda |
20-1-2013 23:17 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/22556/avatar) Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Iets voor jou?
http://www.marktplaa...&previousPage=lr
Oh ja, dat is zeker een heele mooie set. Staat er al een aardige tijd op. was er al op aan het bieden. Heb de vraagprijs al aangehoord. Vind ik helaas teveel. Maar voorlopig rijd ik lekker deze deze set.
|
|
|
|
BartHonda |
26-1-2013 19:24 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/22556/avatar) Posts: 886 |
|
|
|
|
BenjaminDG |
26-1-2013 19:46 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13992/avatar) Posts: 4605 |
Had je dan beter geen andere carburateur gevonden met een goede aansluiting voor je spruitstuk?
edit: o ja je zit met een maximum doorlaat carburateur zeker?
Eigenlijk zou je de binnenkant van het spruitstuk ook moeten aanpassen zodat je een geleidelijk verloop hebt van je carburateur boring naar je membraan.
Vanaf je membraan moet je ook eens kijken hoe dat zit naar je inlaat poorten.
epoxy hars met aluminium deeltjes is daar zeer geschikt voor.
Als ook de inlaat een beetje opruwen met schuurpapier of een freesje.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 26-1-2013 om 19:54 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Frysk |
26-1-2013 19:47 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6584/avatar) Posts: 34930 |
Wat voor cilinder is dat?!
|
|
giggitybyte |
|
Dit topic is 47087 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 26 van 30
|
|