Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]
Pagina 25 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 47092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 3-1-2013 13:58 Print reply

Posts: 4605
Je hebt toch een honda, waarom dan quickshifter

Mijn broer zijn vtr1000f schakelt zo soepel dat je zelfs sneller en makkelijk kunt schakelen zonder koppeling dan met.

Trouwens hoe ziet jouw systeem eruit?

Ik dacht om gewoon contactswitch te plaatsen aan de schakelpook en de switch zo zetten dan ze contact maakt net voor hij in de andere versnelling wilt ingrijpen.

Deze switch had ik in gedachten, gebruiken we ook heel vaak op mijn werk voor een signaal te sturen of om een tijdelijke veiligheid te overbruggen (bv robot neemt stuk uit mal/matrijs).



Met de switch die in de koppelingshendel zit kan ik dan ook normaal schakelen zodat ik dan de quickshifter uitschakel door de koppelingshendel indien ik deze niet wil gebruiken.

Of denk ik te simpel?

Maar veel tijdwinst ga je niet hebben, dat zijn maximum tiendes van een seconde.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-1-2013 om 14:00 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 3-1-2013 14:56 Print reply

Posts: 29286
Leuk uitlaatje!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Maar veel tijdwinst ga je niet hebben, dat zijn maximum tiendes van een seconde.


dat is heel wat in de racerij.
Voordeel is dat je er niet bij na hoeft te denken dat je het gas even dicht moet gooien. Dus lijkt me vooral ook veel handiger.
 
kpotmake 3-1-2013 19:36 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Leuk uitlaatje!

[...]


dat is heel wat in de racerij.
Voordeel is dat je er niet bij na hoeft te denken dat je het gas even dicht moet gooien. Dus lijkt me vooral ook veel handiger.

jup, quickshifter is vooral iets psychologisch (meer aandacht bij het rijden kunnen houden)
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
honda fryslan 3-1-2013 20:01 Print reply

Posts: 1914
uitlaatje ziet er leuk uit..

maar een powerband vanaf 9000 tot 15500 rpm lijkt me sterk..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
BenjaminDG 3-1-2013 20:09 Print reply

Posts: 4605
Heb je trouwens ook al gedacht aan gewichtsbesparing?

Of zit je met een minimum gewicht?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-1-2013 om 20:09 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BartHonda 3-1-2013 21:18 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
uitlaatje ziet er leuk uit..

maar een powerband vanaf 9000 tot 15500 rpm lijkt me sterk..

Tja of het echt precies 9000~15500 is weet ik natuurlijk niet. Dat is mij verteld. Ik weet dat dat blok echt heeel serieus is gebouwd, en voornamelijk zo dat het vermogen er geleidelijk uit komt. Ook onder de powerband schijnt hij vloeiend door te lopen. Dat is bij de SOBW het belangrijkste, dat het vermogen er goed bruikbaar uit komt, en niet heel piekerig. Kan dus best zijn de de powerband maar tot 13000 loopt, alleen dat hij tot 155000 nog goed door gaat.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Heb je trouwens ook al gedacht aan gewichtsbesparing?

Of zit je met een minimum gewicht?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-1-2013 om 20:09 uur.


Minimum gewicht is 70kilo. Zal denk ik rond de 75~80 uit gaan komen. Maar dat is voorlopig goed genoeg. Moet eerst een beetje gaan rijden, dan kunnen we verder kijken wat er nog mogenlijkheden zijn.
 
Venlonaer 3-1-2013 21:27 Print reply

Posts: 2431
Ziet er al goed uit.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
markRD 3-1-2013 21:38 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Tja of het echt precies 9000~15500 is weet ik natuurlijk niet. Dat is mij verteld. Ik weet dat dat blok echt heeel serieus is gebouwd, en voornamelijk zo dat het vermogen er geleidelijk uit komt. Ook onder de powerband schijnt hij vloeiend door te lopen. Dat is bij de SOBW het belangrijkste, dat het vermogen er goed bruikbaar uit komt, en niet heel piekerig. Kan dus best zijn de de powerband maar tot 13000 loopt, alleen dat hij tot 155000 nog goed door gaat.


[...]


Minimum gewicht is 70kilo. Zal denk ik rond de 75~80 uit gaan komen. Maar dat is voorlopig goed genoeg. Moet eerst een beetje gaan rijden, dan kunnen we verder kijken wat er nog mogenlijkheden zijn.



Minimum gewicht lijkt me geen probleem hoor! Ik denk dat je ruim onder de 80 kilo uit komt. Mijn rd is nat nog geen 80 kilo en daar zitten bijv. heel zware wielen in. Plus verlichting en dergelijke.

Waar denk je aan als het gaat om de krukas en het membraan? Ga zo door in ieder geval!
 
BartHonda 4-1-2013 0:01 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
[...]



Minimum gewicht lijkt me geen probleem hoor! Ik denk dat je ruim onder de 80 kilo uit komt. Mijn rd is nat nog geen 80 kilo en daar zitten bijv. heel zware wielen in. Plus verlichting en dergelijke.

Waar denk je aan als het gaat om de krukas en het membraan? Ga zo door in ieder geval!

Ja ik hoop het ook, eerst kijken wat het word, daar maak ik me laten druk om. Het alu subframe idee is in iedergeval voorlopig lekker van de baan. Gewoon lekker staal, dat is teminste stevig. Die kilo's maak ik me nog niet zo druk om. Kampioenshap is toch vrij lastig voor mij, aangezien ik 80kilo weeg... Dan komen er van die jochies als bas waar ik tegen moet rijden die net 50kilo wegen, hahaha!

Memraan zat ik te denken aan V-Force voor derbi, maar ik hoor tegenwoordig steeds vaker dat een origneel 4 kleps mebraan, met carbonnen klepjes te beste optie. Simpelweg omdat het met een 12mm carburateur niet zoveel uit schijnt te maken. Althans dat hebben 2 tuners, en een aantal fanatieke (ex)coureurs mij verteld. Maar als iemand hier anders anders over denkt, hoor ik graag waarom. Dan ga ik straks wel expirimenteren op de testbank voor jullie.

Krukas zat ik te denken gewoon nieuw orgineel. Dat schijnt 2 seizoenen mee te gaan, en je kan ze voor 190 dollar bestellen had ik gezien. Dusja, waarom dan moeilijk doen met drijfstangen persen enzo. Dat kost al meer als de helft, en dan nog een goede krukas vinden.

Waarschijnlijk heb ik einde van de maand een leuke verassig voor jullie wat betreft het blok, maar dat kan ik nog even niet verklappen. Ik beloof jullie dat het wat leuks word.
 
BartHonda 7-1-2013 19:54 Print reply

Posts: 886
Updateje,

Heb vandaag mooie spulletjes gevonden en heele goede tips gehad.

goldfren keramisch karton, want dat is hip.


Goodrich stale remleidingen, zoals gebruikt in de formule 1.


gelijk de blokjes maar even getuned met de vijl. Anders waren ze te zwaar, en dan kan ik nooit winnen natuurlijk!


Ditmaals mooi geborgd en met de goede voorwiel as, afkomstig uit een Derbi. De achteras is nu ook besteld in de juiste maat.


En de anderen kant ook mooi geborgd, zoals het hoort.


De achter remleiding kan ik zelf op maat maken, met losse banjo oogjes. Die schoef je gewoon op de leidin.


Ook we terug gevonden, de juiste inbus bout voor de remklauwgeleider!


alleen nog een nieuwe voorband, dan is de voorkant af.

 
Venlonaer 7-1-2013 20:46 Print reply

Posts: 2431
Leuk spul.
Knallen toch
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
ChielTZR 7-1-2013 21:13 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Leuk spul.
Knallen toch


Wat hij zegt.
ben alleen geen fan van die wave schijven, maargoei.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Frysk 7-1-2013 22:24 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Updateje,

Heb vandaag mooie spulletjes gevonden en heele goede tips gehad.

goldfren keramisch karton, want dat is hip.
afbeelding

Goodrich stale remleidingen, zoals gebruikt in de formule 1.
afbeelding

gelijk de blokjes maar even getuned met de vijl. Anders waren ze te zwaar, en dan kan ik nooit winnen natuurlijk!
afbeelding

Ditmaals mooi geborgd en met de goede voorwiel as, afkomstig uit een Derbi. De achteras is nu ook besteld in de juiste maat.
afbeelding

En de anderen kant ook mooi geborgd, zoals het hoort.
afbeelding

De achter remleiding kan ik zelf op maat maken, met losse banjo oogjes. Die schoef je gewoon op de leidin.
afbeelding

Ook we terug gevonden, de juiste inbus bout voor de remklauwgeleider!
afbeelding

alleen nog een nieuwe voorband, dan is de voorkant af.
afbeelding



die had ik ook op m'n KDX van dat merk, paar keer hard geremd en toen lag de voering van de blokjes af
 
giggitybyte
BartHonda 7-1-2013 22:35 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



die had ik ook op m'n KDX van dat merk, paar keer hard geremd en toen lag de voering van de blokjes af

Haha, hoop niet dat dat bij mij gebeurt. Had je ze wel getuned met een vijl?
 
BenjaminDG 7-1-2013 22:48 Print reply

Posts: 4605
Waarom heb jij de zijkant bijgevijld?

Lijkt mij makkelijker om je remklauw te positioneren op de schijf maar voor de rest?

Ik heb wel al gelezen dat ze het ook doen voor een snelwissel.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-1-2013 om 22:50 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 47092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 25 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved