Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1003 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]
Pagina 24 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 47094 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BartHonda 6-12-2012 23:37 Print reply

Posts: 886
Olaf, jij heb ervaring met een ignitech ontsteking toch? Heb jij verstand van elektra? Want ik hoorde iets dat er op een ignitech ontsteking ook een quickshifter voorbereiding zit. Weet jij hier iets van af? Want het zou zomaar kunnen dat ik dan alleen de sensors van mijn systeem zou kunnen gebruiken en het zou kunnen finetunen met de ignitech software. Lijkt me ook wel een tof idee. Dan kan ik de vertraging instellen op de PC, ipv met een potmetertje en een schroevendraaier.
 
BartHonda 6-12-2012 23:45 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

het grootste voordeel van een quickshifter zit hem niet zozeer in de tijdswinst van het snellere schakelen / betere accelratie, maar dat je je kop beter bij het rijden en bochtenwerk kan houden in plaats van: gas los, koppeling in, schakelen, koppelings los, gas geven

want onbewust gaat daar toch wel wat concentratie in verloren

aan hoe minder dingen je hoeft te denken, hoe beter

Dat is natuurlijk ook nog eens zo! Je kan gewoon 2 handen aan het stuur vast houden, en daardoor ben je ook stabielier bijvoorbeeld net na het uitkomen van de bocht. Maarja, eerlijk gezegt kocht ik het systeem omdat ik het gewoon tof vind om zo iets te hebben, en om ermee te testen. Ben benieuwd of het echt seconden op zal gaan leveren.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Ja, ik weet het ook niet! Ik wens je in ieder geval succes!

Het is trouwens inderdaad kort, maar als ik zo reken:

Bij bijv. 14500 RPM. = 241,67 RPS
20*10^-3 * 241,67 = toch 4,8 Rotaties onderbreking.

Ik ben dus erg benieuwd of dit gaat!


Ik ben ook wel benieuwd. maar aan de anderen kant, 5 verbrandingen op 14.500 is tog maar 0,033%. Dat is natuurlijk aardig verwaarloosbaar. Er zijn altijd wel wat radom missfires tussendoor.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 6-12-2012 om 23:47 uur.
 
BartHonda 23-12-2012 21:54 Print reply

Posts: 886
Zo, ik heb al weer een tijdje niks van me laten horen, maar dat wilt niet zeggen dat ik niet nogsteeds fanatiek bezig ben! Heb alleen nogsteeds geen computer die werkt dus kan ik alleen update's plaatsten als ik mijn moeder haar laptop kan lenen, en aangezien ik het altijd teveel moeite vind dit te moeten vragen, zit ik gewoon nooit meer op de computer tegenwoordig. Maargoed, hier wat foto's nu ik toch op de laptop zit. Hebben jullie ook weer wat leuks te zien enzo.
















 
kenny77 24-12-2012 11:02 Print reply

Posts: 29286
Begint er goed uit te zien.
 
NS1-Whisperer 24-12-2012 11:18 Print reply

Posts: 2160
Splitpennen voor het leven.
 
"Risico is extra leven"
kenny77 24-12-2012 11:31 Print reply

Posts: 29286
Blijft het zitje trouwens zo hoog en ver naar achteren zitten?
 
pompower 24-12-2012 14:42 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Blijft het zitje trouwens zo hoog en ver naar achteren zitten?

moet wel he, bart is bijna 2 meter 30

 
www.basvanloenen.nl
kenny77 24-12-2012 17:26 Print reply

Posts: 29286
Haha.

Oke toch nog een nadeel aan lange mensen, heb ik dan weer geen last van. :P
 
BartHonda 24-12-2012 18:42 Print reply

Posts: 886


Het zitje blijft inderdaad zo zitten, heb ik express zo gekocht dit frame, simpelweg omdat de rijder die hier mee heeft gereden ook bijna 2 meter was. 2 meter 30 is wel een beetje overdreven! maar een ruime 1 meter 90 zit er wel in ja... :p En het voordeel is ook dat ik gelijk men accu en ignitech ontsteking kwijt kan! En er makkelijk bij kan om de accus te verwisselen.
 
Brommers en meer 24-12-2012 21:55 Print reply

Posts: 1966
Weer extreem goede vooruitgang ga zo door!
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
BartHonda 24-12-2012 22:02 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
Weer extreem goede vooruitgang ga zo door!

Bedankt! En ik zal je vast voorbereiden... met een beetje gelukkig heb ik donderdag weer een hoop mooie spulletjes er bij!
 
BartHonda 2-1-2013 21:15 Print reply

Posts: 886
Update!:

Zo, vandaag heb ik een heel leuk pakketjes binnen gehad. Ik had via iemand die zelf ook SOBW rijd met een Honda NSR een tip gekregen dat TurboKit hele goede uitlaten levert, voor de 50cc racerij. In Spanje verkoopt TurboKit 50cc race uitlaten voor een soort Expi race klassen (Honda RS125's met 50cc Derbi blokken). Via de klantenservice van TurboKit heb ik gevraagt naar zo een race pijp, en speciaal gevraagt of zij hem mij in onderdelen konden opsturen, zodat ik hem zelf pas kon maken op mijn NSR. Het grote voordeel van deze uitlaten is dat ze helenmaal gehydroformd zijn, en een mooiere flow in de uitlaat kan je niet krijgen. De jongen die mij hier over vertelde, heeft hem zelf ook onder zijn NSR zitten. Die produceert nu met een GT4 cilinder, en een naar 12mm verbusde Dellortho carburateur ongeveer 15pk op de testbank, en zijn powerband ligt ongeveer tussen de 9000~155000 toeren. Het vermogen zijn schijnt met deze pijpen zeer mooi opgebouwd te worden. De prijs was ook zeker niet bepaald verkeerd! Nahjaa, hier wat foto's, dat zegt natuurlijk meer!









En sorry dat ik niet zoveel meer op het forum zit. Heb het een beetje druk, en nogsteeds geen eigen PC. Kan dus niet steeds foto's plaatsten want uploaden kan ik alleen maar via de PC.

Nog de beste wensen allenmaal he!
 
WestlandMB 2-1-2013 22:50 Print reply

Posts: 1338
Gave uitlaat zeg! Maar dat "gehydroformd", wordt dan de uitlaat anders gemaakt? Het ziet er wel tof uit
 
BartHonda 2-1-2013 23:08 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Gave uitlaat zeg! Maar dat "gehydroformd", wordt dan de uitlaat anders gemaakt? Het ziet er wel tof uit

Bedankt. Hydroformen betekent letterlijk watervormen. De uilaten worden in model gemaakt dmv water er in te persen. Het grote voordeel is dat je maar 2 lasnaden hebt ( 1 boven, en 1 onder zoals je kunt zien). En die lasnaden zitten ook nog eens in de lengte. Bij een normale uitlaat die uit conussen bestaat zitteb er een hoop lasnaden in de breedte, en die verstoren de flow van de uitlaat gassen wel wat meer. Het voornaamste voordeel van van een gehydroformde pijp is dat alles mooi rond loopt, en je dus geen scherpe hoeken hebt. Ook dit is heel belangrijk voor een goede flow. Leek me dus wel een mooi pijpje om mee te beginnen. Aanpassen kan altijd nog.

Hier even een filmpje van hoe hydroformen in zen werk gaat (op de huis, tuin en kuiken manier met een hogedrukspuit. )

http://m.youtube.com/watch?v=I_Z3AIFSd60
 
Brommers en meer 3-1-2013 9:34 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Bedankt. Hydroformen betekent letterlijk watervormen. De uilaten worden in model gemaakt dmv water er in te persen. Het grote voordeel is dat je maar 2 lasnaden hebt ( 1 boven, en 1 onder zoals je kunt zien). En die lasnaden zitten ook nog eens in de lengte. Bij een normale uitlaat die uit conussen bestaat zitteb er een hoop lasnaden in de breedte, en die verstoren de flow van de uitlaat gassen wel wat meer. Het voornaamste voordeel van van een gehydroformde pijp is dat alles mooi rond loopt, en je dus geen scherpe hoeken hebt. Ook dit is heel belangrijk voor een goede flow. Leek me dus wel een mooi pijpje om mee te beginnen. Aanpassen kan altijd nog.

Hier even een filmpje van hoe hydroformen in zen werk gaat (op de huis, tuin en kuiken manier met een hogedrukspuit. )

http://youtube.com/watch?v=I_Z3AIFSd60


je moet als je dingen via je mobiel upload de m. weghalen in je link, had ik zelf ook last van
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha

Dit topic is 47094 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 24 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved