Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]
Pagina 23 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 47095 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda fryslan 4-12-2012 10:25 Print reply

Posts: 1914



Dit bericht is gewijzigd door honda fryslan op 4-12-2012 om 10:27 uur.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
BartHonda 5-12-2012 19:43 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
afbeelding


Dit bericht is gewijzigd door honda fryslan op 4-12-2012 om 10:27 uur.

Toffe cilinder he?

Ik heb weer wat leukes gekocht voor deze racer! Jawel, een Quickshifter! Het is de quickshifter die bovenaan staat op de volgenden link.
http://www.vanzweede...ickshifter_onder.htm

En hier:
http://web.onetelnet...acing/vrdracing.html

Nieuw in de doos gekocht via marktplaats. Er lag alleen een hele berg stof op. Maar dat komt wel goed. Ben benieuwd wat dit gaat doen icm de ignitech ontsteking die ik binnekort ga halen.

Ook heb ik in de tussentijd besloten wat voor carburateur er op gaat komen. Een 16mm Dellorto PHBG met een 12mm bus er in.

En zo staat de boel er nu bij:



Maar ik ga waarschijnlijk verder op een ander NSR frame, dat gebruikt is voor een formule klasse racer. Het enige wat ik er aan moet doen is nieuwe blokbeugeltjes maken voor een NSR blok. Hij is nu namelijk aangepast voor een AM6 blok.



Ohja, en het weekend ga ik een Mychron 3 Datalogger ophalen. Dus ik kan voorlopig weer lekker spelen!



Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 5-12-2012 om 19:56 uur.
 
NS1-Whisperer 5-12-2012 20:29 Print reply

Posts: 2160
En hoeveel binnenkoppen heb je al gedraaid?
 
"Risico is extra leven"
BartHonda 5-12-2012 20:36 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
En hoeveel binnenkoppen heb je al gedraaid?

uhm, om heeel eerlijk te zijn.... 1, en zonder verbrandings ruimte... . Moet wel echt nog gaan gebeuren. Maar nu moet eerst even het rijwiel gedeelte af zijn. Maar die binnekopjes gaan binnekort wel gebeuren.
 
NS1-Whisperer 5-12-2012 20:51 Print reply

Posts: 2160
Toe maar. ''Even'' paar beugeltjes op dat frame beunen en dan de rest om mikken.

Dit word word wel een hele mooie! als ik die onderdelen zo zie en de plannen allemaal hoor. Poe poe.
 
"Risico is extra leven"
pompower 6-12-2012 18:30 Print reply

Posts: 1777
leuk spul allemaal weer bart!
vergeet je je niet in te schrijven op sobw.nl??
moet voor 1 januarie

weet jij mischien nog een kuip ergens te koop??
heb al een zitje van lievens van een rs125
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 6-12-2012 19:36 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
leuk spul allemaal weer bart!
vergeet je je niet in te schrijven op sobw.nl??
moet voor 1 januarie

weet jij mischien nog een kuip ergens te koop??
heb al een zitje van lievens van een rs125

Jaja, inschrijven gaat inderdaad nog ff gebeuren binnekort . Het hoeft ner perse voor 1 januarie hoor, tis dan alleen 15euro goedkoper ofzo.

Tja er stonden laatst 2 hele mooi carbonnen te koop voor 450euro voor 2. Maar dat vond ik veel te ver rijden. Op Ebay UK kan je ze nieuw bestellen voor niet veel, maar het beste is ff rondvragen binnen de SOBW. ;p
 
Cas DT 6-12-2012 21:47 Print reply

Posts: 3131
Ben benieuwd hoe dat met die quickshifter gaat.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
markRD 6-12-2012 23:04 Print reply

Posts: 1181
Ik vraag me af of je bij een tweetakt de ontsteking ongestraft kan onderbreken. Zou je misschien ter zijner tijd op de testbank een uitdraai willen maken waarbij je het vermogen vlak na het schakelen met en zonder quickshifter kunt vergelijken?

Dat zou iig tof zijn!
 
Derbi-Olaf 6-12-2012 23:10 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Ik vraag me af of je bij een tweetakt de ontsteking ongestraft kan onderbreken. Zou je misschien ter zijner tijd op de testbank een uitdraai willen maken waarbij je het vermogen vlak na het schakelen met en zonder quickshifter kunt vergelijken?

Dat zou iig tof zijn!

je kan het langs 2 kanten bekijken, ik vermoed van wel!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BartHonda 6-12-2012 23:18 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Ben benieuwd hoe dat met die quickshifter gaat.


Ik ook! Het schijnt tog wel secondes te kunnen schelen. Dus we gaan het zien!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Ik vraag me af of je bij een tweetakt de ontsteking ongestraft kan onderbreken. Zou je misschien ter zijner tijd op de testbank een uitdraai willen maken waarbij je het vermogen vlak na het schakelen met en zonder quickshifter kunt vergelijken?

Dat zou iig tof zijn!


Ik denk het eerlijk gezegt wel. En het is echt maar 10~30ms. Dus dat is zo bizar kort. En zeker bij een 50cc lijkt het me niet echt een ramp. Misschien dat er dan juist even wat vers benziene in de uitlaat komt en terug resoneerd, dan heb je een hogere vullingsgraag door de uitlaat, maar wel met vers mengsel! Dus ik denk dat het wat dat betreft juist zelfs beter is. En het grote voordeel is nou eenmaal dat je de gasschuif open kan houden, en dus niet heel de flow verstoord tijdens het schakelen. Het is het zelfde als dat je tijdens het rijden even je contact uit zet gelijk weer aan. Heb ik wel eens geprobeerd op de NSR, er gebeurt helenmaal niks eigenlijk. Juist bij een 4 takt, krijg je dan dingen als backfire en dat soort gedoe. Dusja, we gaan het zien! Word wel een aardige lastige klus met precies goed afstellen dat hij precies lang genoeg de ontsteking onderbreekt. Dat komt nogal nouw, en de sensors moeten precies goed komen te zitten.

Er zit speciaal een schakelaar bij dat je de quickshifter in en uit kan schakelen. Dus als het zover is dat hij de testbank op kan zal ik dat zeker eens doen!

 
Derbi-Olaf 6-12-2012 23:21 Print reply

Posts: 14999
+ dat mengsel je uitlaat koelt, en een koelere uitlaat levert z'n vermogen weer iets eerder



 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ChielTZR 6-12-2012 23:24 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
+ dat mengsel je uitlaat koelt, en een koelere uitlaat levert z'n vermogen weer iets eerder





Niet dat ik er iets vanaf weet, maar is het kleine beetje mengsel in de uitlaat in staat de uitlaat gedurende aantal miliseconden de uitlaat meetbaar af te koelen?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kpotmake 6-12-2012 23:35 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]


Ik ook! Het schijnt tog wel secondes te kunnen schelen. Dus we gaan het zien!

[...]


Ik denk het eerlijk gezegt wel. En het is echt maar 10~30ms. Dus dat is zo bizar kort. En zeker bij een 50cc lijkt het me niet echt een ramp. Misschien dat er dan juist even wat vers benziene in de uitlaat komt en terug resoneerd, dan heb je een hogere vullingsgraag door de uitlaat, maar wel met vers mengsel! Dus ik denk dat het wat dat betreft juist zelfs beter is. En het grote voordeel is nou eenmaal dat je de gasschuif open kan houden, en dus niet heel de flow verstoord tijdens het schakelen. Het is het zelfde als dat je tijdens het rijden even je contact uit zet gelijk weer aan. Heb ik wel eens geprobeerd op de NSR, er gebeurt helenmaal niks eigenlijk. Juist bij een 4 takt, krijg je dan dingen als backfire en dat soort gedoe. Dusja, we gaan het zien! Word wel een aardige lastige klus met precies goed afstellen dat hij precies lang genoeg de ontsteking onderbreekt. Dat komt nogal nouw, en de sensors moeten precies goed komen te zitten.

Er zit speciaal een schakelaar bij dat je de quickshifter in en uit kan schakelen. Dus als het zover is dat hij de testbank op kan zal ik dat zeker eens doen!


het grootste voordeel van een quickshifter zit hem niet zozeer in de tijdswinst van het snellere schakelen / betere accelratie, maar dat je je kop beter bij het rijden en bochtenwerk kan houden in plaats van: gas los, koppeling in, schakelen, koppelings los, gas geven

want onbewust gaat daar toch wel wat concentratie in verloren

aan hoe minder dingen je hoeft te denken, hoe beter
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
markRD 6-12-2012 23:35 Print reply

Posts: 1181
Ja, ik weet het ook niet! Ik wens je in ieder geval succes!

Het is trouwens inderdaad kort, maar als ik zo reken:

Bij bijv. 14500 RPM. = 241,67 RPS
20*10^-3 * 241,67 = toch 4,8 Rotaties onderbreking.

Ik ben dus erg benieuwd of dit gaat!
 

Dit topic is 47095 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 23 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved