Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]
Pagina 2 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 47055 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 4-7-2012 23:39 Print reply

Posts: 29286
ns1 mbx80 nsr50 gebruiken allemaal de zelfde versnellingsbak (verhoudingen), dus dat is makkelijk te vinden.

goede 4 plaats is inderdaad meer als voldoende.

cilinder zou ik athena pakken.

de gt4 is helemaal niet zo spannend, athena heeft een betere basis naar mijn idee. (meer vlees, van alu)

als goedkope oplossing, kan je 2 voorwielen pakken en 1 wiel ombouwen naar achterwiel.
dan heb je in ieder geval wel al 2x 17"

lichte velgen zijn die van een honda rs125, maarja daar betaal je ook voor.

voor remmen, 320mm schijf van een motor, originele remklauw, ajp rempomp met stalen remleiding.
Meer als voldoende remkracht en fijn doseerbaar.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-7-2012 om 23:39 uur.
 
BartHonda 4-7-2012 23:40 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Heel veel succes

Post veel updates!
Kunnen we nog met je meedenken en je een duw in de goede richting geven.

en het is leuk lezen

Thanks! Zal ik proberen te doen! Waarschijnlijk gaat er de komenden paar weken niet zo heel veel gebeuren. Maar ik zal zo af en toe proberen hier wat van me te laten horen. Ik vind het zelf ook altijd leuke zulke projecten te lezen, dus ik voel me eerlijk gezegt wel een beetje verplicht dit allenmaal met jullie te delen.

Mochten jullie toevallig iets van onderdelen hebben liggen waarvan je denkt dat ik dat wel goed kan gebruiken, dan hoor ik het graag!
 
BartHonda 5-7-2012 0:00 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ns1 mbx80 nsr50 gebruiken allemaal de zelfde versnellingsbak (verhoudingen), dus dat is makkelijk te vinden.

goede 4 plaats is inderdaad meer als voldoende.

cilinder zou ik athena pakken.

de gt4 is helemaal niet zo spannend, athena heeft een betere basis naar mijn idee. (meer vlees, van alu)

als goedkope oplossing, kan je 2 voorwielen pakken en 1 wiel ombouwen naar achterwiel.
dan heb je in ieder geval wel al 2x 17"

lichte velgen zijn die van een honda rs125, maarja daar betaal je ook voor.

voor remmen, 320mm schijf van een motor, originele remklauw, ajp rempomp met stalen remleiding.
Meer als voldoende remkracht en fijn doseerbaar.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-7-2012 om 23:39 uur.


Kijk hier heb ik wat aan! Dit was ongeveer wat ik ook in gedachte had. Ik wil zoiezo 2x 17". Dit lijkt mij wat ideaaler op van die kleine kartcircuits. Zijn 2 voorwielen eigenlijk niet een beetje smal dan of is dit wel te doen? Ik ben zelf zoiezo niet echt zo een voorstander van het idee hele brede wielen, want dit kost ook weer meer weerstand lijkt mij, maar het moet ook niet te smal worden natuurlijk. Dit klinkt misschien gek, maar zijn spaakwielen eigenlijk niet lichter? Of lijkt dit alleen maar zo? Het lijkt me wel weer wat kwetsbaarder. Dat van die remmen vind ik een heel erg goed idee! Ik houd de sales / marktplaats zoiezo al constant in de gaten, en wieweet kom ik wel een mooie rempomp / schrijf tegen.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 5-7-2012 0:04 Print reply

Posts: 1558
anders gooi je voor een wat smallen band om die velg en achter een brede.
 
I Can Play With Madness
kenny77 5-7-2012 0:06 Print reply

Posts: 29286
Er zijn ook smalle slicks te krijgen.
die van 90 breed passen wel aardig op die smalle velgen.

spaakwielen kan natuurlijk ook!
 
BartHonda 5-7-2012 0:08 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
anders gooi je voor een wat smallen band om die velg en achter een brede.

Uhm, zit misschien wel wat in. Maar het punt is natuurlijk, als die velgrand niet echt breed is, gaat die band natuurlijk ook nooit echt mooi in model zitten denk ik.
 
BartHonda 5-7-2012 0:14 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Er zijn ook smalle slicks te krijgen.
die van 90 breed passen wel aardig op die smalle velgen.

spaakwielen kan natuurlijk ook!

Hum, en dan heb ik achter een mooie aansluiting om de originele remschijf te gebruiken van voor als achterem! Het viel mij laatst toevallig op dat eigenlijk niemand in de SOBW met spraakwielen rijd. Het zou misschien ook wel kunnen om een MTX-R2 naaf te gebruiken en dan een 17" inch velgrand in te laten spaken. Dan zit er voor een mooie aansluiting voor een remshijf, en voor achter zou een CR80 naaf ofzo? Maar ik denk dat jou optie van een voorvelg als achtervelg ook wel een heele goede zou zijn!
 
kenny77 5-7-2012 0:17 Print reply

Posts: 29286
is ook een idee natuurlijk.

gietwielen zijn wat stijver dan spaakwielen, ik denk dat dit de reden is.
Maar in hoeverre je dit merkt op een brommer?
 
De Schout 5-7-2012 0:18 Print reply
Posts: 5327
als de versnellingsbak van het gehomologeerde model moet zijn, moet je dan niet met een 4-bak rijden?

verder idd lekker smalle bandjes nemen, stuurt echt veel beter.

en ik denk, maar dat weet k niet zeker, dat je naven van een brommer moet gebruiken en niet van een lichte motorfiets.
 
tune tweak fiddle bang bummer
JB1 5-7-2012 0:19 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
als de versnellingsbak van het gehomologeerde model moet zijn, moet je dan niet met een 4-bak rijden?

verder idd lekker smalle bandjes nemen, stuurt echt veel beter.

en ik denk, maar dat weet k niet zeker, dat je naven van een brommer moet gebruiken en niet van een lichte motorfiets.


Ligt eraan welk frame die heeft he
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 5-7-2012 0:20 Print reply

Posts: 29286
Volgens mij mag je kiezen.
4 bak en 16mm carb
6 bak en 12mm carb

Dacht ik?
 
De Schout 5-7-2012 0:35 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Volgens mij mag je kiezen.
4 bak en 16mm carb
6 bak en 12mm carb

Dacht ik?


4 bak mag 16mm, mits een luchtgekoeld als ik het zo lees.
en nsr is in nl toch alleen goedgekeurd met 4-bak?

verder kan ik over die naven trouwens niets meer terug vinden in het 2012 reglement.
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 5-7-2012 0:37 Print reply

Posts: 29286
Volgens mij doen er wel meer 6 baks honda's mee?
Anders moet de ts even een mailtje sturen, dan is het zeker duidelijk.
 
BartHonda 5-7-2012 0:39 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
is ook een idee natuurlijk.

gietwielen zijn wat stijver dan spaakwielen, ik denk dat dit de reden is.
Maar in hoeverre je dit merkt op een brommer?


Ja hier zit ook al een tijdje over te denken, maar ik denk eerlijk gezegt niet dat een brommer met misschien ?14pk? de spaken krom trekt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
als de versnellingsbak van het gehomologeerde model moet zijn, moet je dan niet met een 4-bak rijden?

verder idd lekker smalle bandjes nemen, stuurt echt veel beter.

en ik denk, maar dat weet k niet zeker, dat je naven van een brommer moet gebruiken en niet van een lichte motorfiets.


Eerlijkgezegt vind ik het regelement ook maar een beetje vaag. Ik ga binnekort eens een mailtje sturen naar de SOBW. Zoals jij het zegt staat het ook in her regelement, maar tog rijd zowat iedereen met een 6 bak. En zo staat er weer dat de tank en de voorvork van EEN gehomologeerd model moeten zijn. Dus een tank vaan een anderen brommer mag blijkbaar wel? Maar een vernsellingsbak moet van HET gehomologeerde model zijn... Beetje vaag allenmaal dus.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Volgens mij mag je kiezen.
4 bak en 16mm carb
6 bak en 12mm carb

Dacht ik?


Uhm 6 bak 12 indd en alles minder als 5 14 of 16mm indd. Maar ze moet van "het gehomologeerde model zijn". Beetje vaag dus. Een 4 bak heb ik wel liggen hier, en een 14/16mm carburateur is ook zo geregeld. Tog vind ik een 6 bak een stuk mooier. Zit nu ook in mijn slome nsr voor dagelijks vervoer.

Edit: Volgends mij rijd bijna elke Honda die er mee rijd met een 6 bak dus ik vind het maar vaag. Ik ben indd van plan een mailtje te gaan sturen.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 5-7-2012 om 0:43 uur.
 
JB1 5-7-2012 0:46 Print reply

Posts: 14881
Met stijver bedoeld Kenny een bepaald gevoel

Je spaken zullen heus niet krom trekken, ik laat ook een best vermogen los op mijn velgen, die trekken de spaken ook niet krom, ze zijn alleen wat losser gaan zitten omdat ik ze niet op tijd had nagespannen

Maargoed, terug naar stijfheid, hoe stijver het zwikkie is, hoe stabieler je koers is door de bocht, nadeel is wel, dat zodra je op de limiet komt, je veel meer last krijgt van klappen/trillingen.

Daarom worden in steeds meer motoren, vooral de R1 heeft dat dacht ik, een bepaalde mate van 'flex' ingebouwd.

Dit zorgt voor meer 'comfort'/gevoel op de limiet.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 47055 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved