Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 936 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]
Pagina 16 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 47115 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pompower 7-10-2012 15:08 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Ik heb nog eens zitten denken over een setje banden. Wat denken jullie hier van:

90/80-17 Bridgestone BT39 voorop
120/70-17 Pirelli Diablo Supercorsa achter

Of hebben jullie anderen ideeën? Want anders gaan de slicks er binnekort af en bestel ik deze banden.

zeker doen, bt39 heeft ook nog veel grip als het nat is
 
www.basvanloenen.nl
markRD 7-10-2012 15:59 Print reply

Posts: 1181
Ik weet de maten niet van de ns1 wielen, maar gaat een 120/70 band niet erg bol staan op het achterwiel?

De keus lijkt me verder wel goed!


Verder succes hoor!
 
BartHonda 7-10-2012 17:29 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Ik weet de maten niet van de ns1 wielen, maar gaat een 120/70 band niet erg bol staan op het achterwiel?

De keus lijkt me verder wel goed!


Verder succes hoor!

NS1 wielen zijn 2.15J voor en 2.75J achter. Er zitten nu 95/70-17 en 115/70-17 Dunlop Slicks onder. Deze vallen echt heel mooi om de velg vind ik.
 
NS1-Whisperer 7-10-2012 19:09 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Ik weet de maten niet van de ns1 wielen, maar gaat een 120/70 band niet erg bol staan op het achterwiel?

De keus lijkt me verder wel goed!


Verder succes hoor!


Een NS-1 velg met een 140/80/17 band


En dat ziet er dan ongeveer zo uit:


 
"Risico is extra leven"
BartHonda 7-10-2012 22:14 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]


Een NS-1 velg met een 140/80/17 band
afbeelding

En dat ziet er dan ongeveer zo uit:
afbeelding


Hum dat is wel een beetje groot is het niet? Rijd dat nou echt lekker?

Ik kan trouwens ook 90/80-17 Bridgestone BT39 voorop doen en 120/80-17 Bridgestone BT39 achter.

Ik heb nu een Pirelli Dragon Supercorsa Pro op het oog in de maat 120/70-17. Ik kan een nieuwe kopen voor 65euro. ;p
 
NS1-Whisperer 7-10-2012 22:20 Print reply

Posts: 2160
Opzich rijd het niet verkeerd. Maarja, ik weet eigenlijk niet beter. Die band is nog nooit vervangen
Komt van de week wel nieuwe op voor de winter, deze is bijna glad

65,- euro is niet duur niet voor een bandje.
Pilot sporty betaal je al 100,- euro voor
 
"Risico is extra leven"
markRD 7-10-2012 22:49 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

NS1 wielen zijn 2.15J voor en 2.75J achter. Er zitten nu 95/70-17 en 115/70-17 Dunlop Slicks onder. Deze vallen echt heel mooi om de velg vind ik.



Ok! Nouja.. dan maar gewoon kijken of je de zijkanten benut! Ik vroeg het omdat dat normaal een voorband is?! Voor een 17 maal 3,5" velg.

Je geeft iig je geld goed uit zo te zien!
 
BartHonda 7-10-2012 23:03 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
[...]



Ok! Nouja.. dan maar gewoon kijken of je de zijkanten benut! Ik vroeg het omdat dat normaal een voorband is?! Voor een 17 maal 3,5" velg.

Je geeft iig je geld goed uit zo te zien!

Ja ik zal wel eens kijken. Normaal is het inderdaad een voorband. Maar ik heb werkelijk geen idee hoe het zit met velgbreedtes en bandenmaten. Is daar niet iets van een tabel over te vinden of iets dergelijks?
 
BartHonda 9-10-2012 11:57 Print reply

Posts: 886
Mijn cilinderkop is binnen!! Wat een pracht ding is het. Tijd om binnekopjes te gaan draaien! Vandaag ga ik vast het een en ander opmeten voor de kopjes, en hopelijk morgen beginnen met draaien. Foto's probeer ik vanavond te plaatsen, want in heb momenteel geen computer tot mijn beschikking.

Ook heb ik iemand gevonden die krukassen kan reviseren. Maar nu had ik een vraagje daar over. Hij kan ProX drijfstangen persen. Dit kost 55euro totaal en dan nog 20euro voor de krukas (of zelf een aanleveren). Samarin drijfstangen kan hij ook leveren (die zijn 91mm lang ipv 90). Maar dit kost meer als 130euro. Nu is het zo dat hij de krukassen wel kan richten, maar niet kan balanceren. Als ik het goed zeg is richten de wangen recht tegen over elkaar zetten, en bij balanceren gaan ze gaten erin boren en opvullen met bepaald materiaal om zo het gewicht links en rechts precies gelijk te maken.

Nu is mijn vraag:

Is alleen richten genoeg? Of moet hij helemaal gebalanceerd worden? Want hier zit volgends mij een aardig prijs verschil tussen.
 
kenny77 9-10-2012 13:20 Print reply

Posts: 29286
Ik ben benieuwd naar de foto.

Ondanks dat prox ook gewoon moet houden, zou ik persoonlijk toch investeren in een samarin drijfstang. Aangezien het blokje toch redelijk lang achter elkaar in de toeren moet gaan rammelen. Zou ik het zekere voor het onzekere nemen.

Tsja balanceren, het is maar net of je het geld ervoor over hebt. Balanceren is in principe beter omdat je dan minder trillingen krijgt. Maar dan heb je ook al de zuiger nodig die je gaat gebruiken. En het kost geloof ik een paar honderd?

Zou hem gewoon laten richten en daarbij laten.
 
markRD 9-10-2012 17:57 Print reply

Posts: 1181
Ik zou inderdaad ook voor een goede drijfstang gaan, pro-x is niet echt een a-merk. En je hebt toch ook een balansas? Dan zou ik het bij richten laten, maar wel door een bekwaam iemand laten persen en richten! Bij mijn eigenbouw krukas heeft vhm ook een pasta gebruikt voor de bigendpen. Een soort van cilindrisch bevestigen borging?! Dit zou verdraaien tegengaan. Misschien ook nog een waardevolle investering.

Welke compressie en squish ga je rijden? En kopvorm?
 
BartHonda 9-10-2012 18:58 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik ben benieuwd naar de foto.

Ondanks dat prox ook gewoon moet houden, zou ik persoonlijk toch investeren in een samarin drijfstang. Aangezien het blokje toch redelijk lang achter elkaar in de toeren moet gaan rammelen. Zou ik het zekere voor het onzekere nemen.

Tsja balanceren, het is maar net of je het geld ervoor over hebt. Balanceren is in principe beter omdat je dan minder trillingen krijgt. Maar dan heb je ook al de zuiger nodig die je gaat gebruiken. En het kost geloof ik een paar honderd?

Zou hem gewoon laten richten en daarbij laten.

Foto's zijn er.

Hoelang gaat een krukas met samarin drijfstang nou eigenlijk mee ongeveer? Want ik heb werkelijk geen idee hoe hard dat nou slijt en dergelijk.

Wat het precies gaat kosten zou ik ook niet weten. Weet alleen dat het duur is.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Ik zou inderdaad ook voor een goede drijfstang gaan, pro-x is niet echt een a-merk. En je hebt toch ook een balansas? Dan zou ik het bij richten laten, maar wel door een bekwaam iemand laten persen en richten! Bij mijn eigenbouw krukas heeft vhm ook een pasta gebruikt voor de bigendpen. Een soort van cilindrisch bevestigen borging?! Dit zou verdraaien tegengaan. Misschien ook nog een waardevolle investering.

Welke compressie en squish ga je rijden? En kopvorm?

Oke, dan ben ik tog bang dat we maar voor samarin moeten gaan. Ik heb inderdaad een balansas, maar eigenlijk wil ik deze niet in mijn blok hebben. Dat ding vreet natuurlijk weer een hoop vermogen op.

Die pasta ben ik niet bekend mee. Ik zal hier maar eens het een en ander over gaan uitzoeken / navragen bij de persoon die de krukassen reviseerd.

Over de compressie en squish heb ik allenmaal nog niet nagedacht. Ik heb noueenmaal het idee om zelf binnekopjes te gaan draaien, en tja, dan doe ik dat ook. Pas als ik ze echt ga draaien, ga ik er over nadenken. Voorlopig ga ik eerst maar eens een aantal blinde kopjes draaien en dergelijk.

Als iemand nog tips heeft over de compressie ratio en squish en dergelijk, zou ik het fijn vinden als die dat plaats in mijn topic over de cilinderkop.

Wat ik verder allenmaal ga doen ben ik eerlijk gezegt nog niet echt mee bezig. Ik hoop het weekend de laatste onderdelen te gaan halen dat ik mijn frame op kan bouwen en alles kan pasmaken. Ik ben voorlopig eigenlijk alleen nog maar bezig met het rijwielgedeelte, aangezien ik pas kan gaan testen als ik een rijwielgedeelte heb. Ben nogal hectisch bezig. Ik koop de onderdelen waarvan ik denk ''dat MOET ik hebben'' en dan later zien we wel hoe dat allenmaal samen valt.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 9-10-2012 om 18:59 uur.
 
kenny77 9-10-2012 20:22 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Hoelang gaat een krukas met samarin drijfstang nou eigenlijk mee ongeveer? Want ik heb werkelijk geen idee hoe hard dat nou slijt en dergelijk.


Totdat het kapot is.

Geen idee, lang genoeg neem ik aan.
 
BartHonda 9-10-2012 20:50 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Totdat het kapot is.

Geen idee, lang genoeg neem ik aan.

Haha, dat is met veel dingen inderdaad het geval!

Ik mag het wel hopen voor dat geld. Want dan verwacht ik er wel van dat hij MINIMAAL 1 seizoen mee gaat hoor.
 
Derbi-Olaf 9-10-2012 20:59 Print reply

Posts: 14999
pro-x is kwestie drijfstangsets niet eens heel slecht.

Balanceren zou ik niet doen, ben ik zelf mee bezig geweest maar is nauwelijk merkbaar t.o.v. origineel (heb toen volgens berekeningen gebalanceerd door vooral zuigergewicht aan te passen)

Uitklokken moet je idd wel voor zorgen dat het goed is, als ik voor mezelf een krukas richt blijft ik bezig tot de meetklok geen meetbare slag meer meet(dus tot't wijzertje stil blijft staan )

Met een goed correct geperste drijfstang moet je zelfs op een toerenjankend blok makkelijk 50+ uren kunnen draaien!

Ik zou idd ook voor de samarin gaan. ook al omdat 'ie langer is
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 47115 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 16 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved