Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]
Pagina 15 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 47116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 4-10-2012 20:53 Print reply

Posts: 29286
Is een stuk lager gemaakt, zodat de tank verder zakte. Anders zat de tank achter te hoog en dat was niet mooi.





Inderdaad sub frame of van alu of van ijzer scheelt niet zo bijzonder veel. Geloof dat je bij de sobw ook een minimum gewicht moet hebben? Bij de sprint is het anders, daar is elke gram mee genomen. Geloof dat mijn nsr op het laatst 65 kg woog en nu heb ik ook nog een lichtere voorvork en wielen.
Met de originele nsr wielen en brug zal hij rond de 75~80 kg uit komen denk ik.
 
BartHonda 4-10-2012 21:05 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Is een stuk lager gemaakt, zodat de tank verder zakte. Anders zat de tank achter te hoog en dat was niet mooi.

afbeelding
afbeelding
afbeelding

Inderdaad sub frame of van alu of van ijzer scheelt niet zo bijzonder veel. Geloof dat je bij de sobw ook een minimum gewicht moet hebben? Bij de sprint is het anders, daar is elke gram mee genomen. Geloof dat mijn nsr op het laatst 65 kg woog en nu heb ik ook nog een lichtere voorvork en wielen.
Met de originele nsr wielen en brug zal hij rond de 75~80 kg uit komen denk ik.

Hier heb ik wat aan! Bedankt! SOBW heeft inderdaad een minimum gewicht. Ik moet op minimaal 70 kilo uitkomen. Maar ik zit liever zo laag mogenlijk. Mocht ik er onder komen, (wat niet gebeurt want ik schat zelf op 75kilo ), kan ik de rest van het gewicht aanvullen met gewichten of versteviging op plaatsen waar nodig. Heb je ook nog een foto van hoe jou tank nu zegmaar op de brommer zit? En kan jij je tank nu los halen zonder je zitje er af te halen? Want dat lijkt me wel handig.

Edit: en zit je bevestiging voor de tank nog wel op de zelfde plek? Maar dan lager? Hoeveel cm heb je hem laten zakken als ik vragen mag?

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 4-10-2012 om 21:10 uur.
 
kenny77 4-10-2012 21:37 Print reply

Posts: 29286
Klopt dat is wel zo.

Hoeveel cm hij gezakt is weet ik niet meer, is 4 jaar geleden dat we dat gedaan hebben.

Tank kan er inderdaad nog net vanaf, als je weet hoe. ook kan ik net net de radiateur vullen. Maar het is wel wat krapper geworden allemaal.
Voor bij het frame zit de tank aansluiting nog op de zelfde plek als het goed is.
De achterveer gaat net langs de steun, als je daar wat aan hebt.

zo zat het origineel:



Zo nu:


 
BartHonda 4-10-2012 21:59 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Klopt dat is wel zo.

Hoeveel cm hij gezakt is weet ik niet meer, is 4 jaar geleden dat we dat gedaan hebben.

Tank kan er inderdaad nog net vanaf, als je weet hoe. ook kan ik net net de radiateur vullen. Maar het is wel wat krapper geworden allemaal.
Voor bij het frame zit de tank aansluiting nog op de zelfde plek als het goed is.
De achterveer gaat net langs de steun, als je daar wat aan hebt.

zo zat het origineel:

afbeelding

Zo nu:

afbeelding


Ah netjes! Ik denk dat ik mijn tank gewoon op de zelfde plek houd. En dan nu even bedenken hoe ik mijn zitje goed kan bevestigen. Ik wil mijn zitje namelijk wel een beeje schuin houden. Ik denk dat mijn zithouding dan beter uit komt. Dan zit ik een beeje schuin naar voren gebogen en maakt het het makkelijker om plat te gaan liggen of op mijn knieen uit te strekken.

Edit: mooi achterspatbord trouwens!

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 4-10-2012 om 22:00 uur.
 
kenny77 4-10-2012 22:04 Print reply

Posts: 29286
Ja mijn zitje staat zo laag, omdat hij voor de brommersprint gemaakt is, dan moet die laag en lang zijn.

Ik vond het wel fijner zitten toe de tank wat lager zat, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Hier is de originele tank en steekt toch ook al wat boven het frame uit, en dat terwijl die ook op die lagere steun zit.



Edit:
Als ik het zo bekijk is de steun aan de tank van de aangepaste tank ook nog lager gemaakt. Dus bij de sprint tank is het dubbel op verlaagd.

Dat spatbord komt geloof ik ook bij Van Helden weg, wel redelijk duur, dacht iets van 100 euro.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-10-2012 om 22:07 uur.
 
BartHonda 4-10-2012 22:12 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ja mijn zitje staat zo laag, omdat hij voor de brommersprint gemaakt is, dan moet die laag en lang zijn.

Ik vond het wel fijner zitten toe de tank wat lager zat, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Hier is de originele tank en steekt toch ook al wat boven het frame uit, en dat terwijl die ook op die lagere steun zit.

afbeelding

Edit:
Als ik het zo bekijk is de steun aan de tank van de aangepaste tank ook nog lager gemaakt. Dus bij de sprint tank is het dubbel op verlaagd.

Dat spatbord komt geloof ik ook bij Van Helden weg, wel redelijk duur, dacht iets van 100 euro.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-10-2012 om 22:07 uur.


Aha, ik ga voor normale hoogte en schuin. Toch blijf ik jou NSR de mooiste NSR die ik ooit gezien heb vinden! Dat spatbord vind ik wel aardig aan de prijs dan. Ik maak wel iets van een oud voorspatbord ofzo.

Trouwens, dat heb ik toch helemaal niet nodig voor op het circuit? Na elk race weekend even een keertje de brommer poetsen en voila. :p

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 4-10-2012 om 22:14 uur.
 
kenny77 4-10-2012 22:14 Print reply

Posts: 29286
Tijd dat je daar dan verandering in gaat brengen.
 
BartHonda 4-10-2012 22:16 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Tijd dat je daar dan verandering in gaat brengen.

Haha, geniet er nog maar een paar maandjes van dat je de mooiste NSR hebt.
 
Cas DT 4-10-2012 22:17 Print reply

Posts: 3131
Ik blijf het gigantisch mooi spul vinden, die 2 takt (racers)

rs250 lijkt me ook best tof.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
kenny77 4-10-2012 22:18 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Haha, geniet er nog maar een paar maandjes van dat je de mooiste NSR hebt.


:(

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Ik blijf het gigantisch mooi spul vinden, die 2 takt (racers)

rs250 lijkt me ook best tof.



kopen dan!

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-10-2012 om 22:18 uur.
 
Cas DT 4-10-2012 22:35 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77

kopen dan!




Misschien ooit..

Ben aan het sparen zodat ik straks een leuke vervanger voor de cbr kan kopen..
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
kenny77 4-10-2012 22:36 Print reply

Posts: 29286
Gaat die alweer weg?
 
Cas DT 4-10-2012 22:40 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Gaat die alweer weg?


Alles is te koop.

Nee zonder gekheid, ik hoop dat ik met deze motor mn 25kw periode afmaak. Daarna zien we wel verder..
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
kenny77 4-10-2012 22:46 Print reply

Posts: 29286


Had toch wel gedacht dat de cbr een blijvertje was.
 
BartHonda 7-10-2012 14:43 Print reply

Posts: 886
Ik heb nog eens zitten denken over een setje banden. Wat denken jullie hier van:

90/80-17 Bridgestone BT39 voorop
120/70-17 Pirelli Diablo Supercorsa achter

Of hebben jullie anderen ideeën? Want anders gaan de slicks er binnekort af en bestel ik deze banden.
 

Dit topic is 47116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 15 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved