Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 921 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]
Pagina 14 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 47118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BartHonda 2-10-2012 19:35 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
hey bart, die bouten hoeven niet geborgd, is alleen voor de remklauw,
locktite voldoet anders prima

Ooh mooi!
 
BartHonda 3-10-2012 17:40 Print reply

Posts: 886
Zo, vandaag nog een setje NS1 wielen gehaald. De witte set word mijn gewone set. Hier komen nog nieuwe banden om. De zwarte set word mijn regen set. Ik moet alleen nog even goed uitzoeken wat de beste banden zijn.




Ik heb nu ook een complete remset (voor en achterrem) van een NS1. Hier wil ik ook maar gelijk even nieuwe blokjes in doen. Iemand suggesties voor een merk remblokken?

Ik denk dat ik volgenden week maar eens een keertje bij Moto-import langs ga om wat onderdelen te halen en dan kan ik serieus beginnen met bouwen en pas maken. Het word nu wel eens tijd dat er wat in elkaar gezet gaat worden.
 
NS1-Whisperer 3-10-2012 19:12 Print reply

Posts: 2160
Hey, die pirelli bandjes die op die zwarte velgen zitten gaan eraf?
Heb ik wel interesse in, en misschien in combinatie met de slicks.

Kan ik nog een keerjte op het circuit rondhoeken
 
"Risico is extra leven"
BartHonda 3-10-2012 20:09 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Hey, die pirelli bandjes die op die zwarte velgen zitten gaan eraf?
Heb ik wel interesse in, en misschien in combinatie met de slicks.

Kan ik nog een keerjte op het circuit rondhoeken

De Pirelli's mogen inderdaad ook weg. Ik zal wel even de profiel diepte opmeten. Ze zijn 90/80-17 en 100/80-17 als ik het zo uit men hoofd correct zeg. Ik zal wel eens de profiel diepte voor je opmeten. Zit nog wel wat op. Die hoevel voor niet zoveel weg.
 
NS1-Whisperer 3-10-2012 20:13 Print reply

Posts: 2160
voor dagelijks straat gebruik zijn het wel fijne bandjes opzich, valt me niks van tegen. heb nog wel een setje liggen trouwens en nog 2 van onbekend merk, maargoed.
Ik bezuinig liever niet op de banden, kan je de hele zooi van kapot knallen.
 
"Risico is extra leven"
BartHonda 3-10-2012 21:29 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
voor dagelijks straat gebruik zijn het wel fijne bandjes opzich, valt me niks van tegen. heb nog wel een setje liggen trouwens en nog 2 van onbekend merk, maargoed.
Ik bezuinig liever niet op de banden, kan je de hele zooi van kapot knallen.

Ik heb me ook voor genomen om (tot op zekere hoogte) niet te gaan bezuinige op banden en remmerij. Nu heb ik in dit geval het geluk dat ik de nieuwe schijven voor een leuk bedrag heb hem gehad icm met de wielen. Anders had ik echt geen nieuwe gekocht voor 250euro. En als ik de slicks verkocht heb kan ik nieuwe banden kopen.

Ik heb ontdekt dat Galfer ook remblokken voor NS1 klauwen levert. De types FD145 en FD144 heb ik dan nodig. Die kosten rond de 20euro per setje, dus laten we zeggen 40 euro compleet voor de remblokken. Ik denk dat ik deze maar ga bestellen. Dan weet ik in ieder geval dat mij remsyteem en mijn banden in top conditie zijn. Ook leuk aan Galfer is dat je voor elke type remblok ook nog eens uit heel veel soorten mag kiezen:

G1003 Full Race Carbon Pad
Not for street use or bikes under 600cc
Grabby when cold
Requires high heat to work, the hotter the better

G1054 Semi Metallic Compound
Cheap
Good for street riding
OEM on most bikes

G1300 Sintered Ceramic
Alternative to 1003 compound, same friction rating w/out the warm up time
For pro level riders who want more initial bite
For pro top semi-pro road racing & super motard

G1370 HH Sintered Metal Compound
Performance oriented
Heavy street use or light track day
For bigger bikes
OEM on newest liter + bikes
Requires higher brake heat to work well

G1371 HH Rear
Similar to 1370 but formulated specifically for rear application

G1375 HH Track
Aggressive performance
Track day/privateer racer
Street use ok, but 1370 is better

G1396 HH Sintered Advance Ceramic
For moderatley off-road use
Less rotor wear than OEM pads

G1397 HH Sintered Advance Ceramic
For moderatley off-road use
Less rotor wear than OEM pads

G1532 Organic Kevlar Compound
Softest pad, least wear on rotors
Strong initial bite
Handles all the heat you can throw at it, but works right out of the garage
Ideal for road racing for lighter bikes

G1651 Semi Metallic Compound
Used in origin (OEM) modular and progressive brake
Minimum fade effect and low or null level of noise
Minimum loss of efficiency when wet
Low wear down and not aggressive on the disc
All type of motorcycles.

Een setje G1532 klinkt wel leuk. Slijt wel harder, maar men schijven gaan wat langer mee en zijn ideaal voor lichte wegracers. Dan nog een setje stalen remleidingen en men remsysteem is weer perfect!

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 3-10-2012 om 21:31 uur.
 
NS1-Whisperer 3-10-2012 21:35 Print reply

Posts: 2160
20,- euro per setje maar
Origineel bij cmnsnl zijn ze duurder. Ik moet ook nog zo'n setje hebben eigenlijk...

Linkje?
 
"Risico is extra leven"
BartHonda 3-10-2012 21:39 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
20,- euro per setje maar
Origineel bij cmnsnl zijn ze duurder. Ik moet ook nog zo'n setje hebben eigenlijk...

Linkje?

http://www.topworld....d145-remblokken.html 24euro

Achter moet ik nog ff googlen. Hier kan ik alleen niet het door mij gewenste type bestellen. Maar dat ga ik wel vinden.

Edit: en 19.90 http://www.purte1.co...emid=503&lang=en

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 3-10-2012 om 21:43 uur.
 
NS1-Whisperer 3-10-2012 23:17 Print reply

Posts: 2160
Volgens mij zijn beide link's hetzelfde product.
Allebij FD145...
 
"Risico is extra leven"
BartHonda 3-10-2012 23:26 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Volgens mij zijn beide link's hetzelfde product.
Allebij FD145...

Ja dat klopt. Maar die 2e is goedkoper ! De FD144 zijn de achterste blokkies.
 
kenny77 3-10-2012 23:28 Print reply

Posts: 29286
Je pakt alles netjes aan, ben benieuwd naar het resultaat.
 
BartHonda 4-10-2012 9:06 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Je pakt alles netjes aan, ben benieuwd naar het resultaat.

Alles moet nou eenmaal perfect zijn he. Als ik tog bezig ben, kan ik beter alles gelijk goed doen.
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 4-10-2012 9:28 Print reply

Posts: 12846
Zou jij de foto's vooral in het fotodeel willen plaatsen? Dit maakt het volgen van het project een stuk leuker .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
BartHonda 4-10-2012 14:25 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Zou jij de foto's vooral in het fotodeel willen plaatsen? Dit maakt het volgen van het project een stuk leuker .

Oke! Als ik weer een computer tot mijn beschikking heb ga ik het project wel eens even opnieuw ordennen.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 4-10-2012 om 14:26 uur.
 
BartHonda 4-10-2012 20:20 Print reply

Posts: 886
Zo, vandaag maar eens de flex in het frame gezet. Voor ik begon te slijpen woog het frame 12,5kilo. Nu zitten we op 8,5kilo ! Ik zal binnekort wel een foto plaatsen van mijn frame, want ik heb nu geen computer tot mijn beschikking. Binnekort ga ik het een en ander aan het frame lassen. Het subframe blijft tog maar gewoon van ijzer. Het frame weegt al helenmaal niks, en de vraag is: "wat schiet ik er mee op?". Ik kan wel gewicht blijven weghalen, maar als ik daarmee de "stijfheid" uit men frame haal weet ik niet of dit het waard is. Misschien leuk voor seizoen 2014 ofzo om het frame bijna helenmaal van aluminium te maken?

Ik krijg binnekort de maten van RS125 schetsplaten. Dus binnekort ga ik aan de bouw van de schetsplaten beginnen.

En vandaag is mijn CNC gevreesde cilinderkop op de post gegaan, dus ik kan binnekort blinde kopjes gaan draaien!

Edit: En nog even een vraagje aan Kenny. Waar zit jou tank bevestigd?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dit is mijn subframe:

afbeelding
(gewoon van ijzer)



Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 4-10-2012 om 20:24 uur.
 

Dit topic is 47118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 14 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved