Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]
|
Pagina 13 van 30
|
Dit topic is 47119 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
tsx-elite |
1-10-2012 19:35 |
|
BartHonda |
1-10-2012 19:40 |
|
lytseleen |
1-10-2012 19:42 |
 Posts: 1025 |
andere bouten gebruiken.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
BartHonda |
1-10-2012 19:50 |
 Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
andere bouten gebruiken.
Dat lijkt me nou niet bepaald een slim plan.  Het is namelijk zeer belangrijk dat de bouten goed zijn, en dan heb ik het niet alleen over het draad. De lengte en de diamter van het gedeelte van de bout dat IN de schijf valt (dus NIET het draad, maar het gladde stuk) moet namelijk precies goed zijn. En waarom zou ik dan de orignele bouten die er speciaal voor gemaakt zijn, gaan vervangen door anderen exemplaren die minder veilig zijn, maar wel ''geborg''?
|
|
|
|
lytseleen |
1-10-2012 20:05 |
 Posts: 1025 |
er zijn wel cilinderkop bouten waarvan de cilinderkop hoger is, en de kop diameter enz zijn volgens mij gewoon het zelfde.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
markRD |
1-10-2012 20:12 |
|
tsx-elite |
1-10-2012 20:35 |
 Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Kijk, ik zou hem met alle liefde borgen. Maar leg mij maar eens uit HOE. 
afbeelding
kun je niet aan de achterkant borgen?
|
|
shut up muttley |
|
BartHonda |
1-10-2012 22:39 |
 Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]
kun je niet aan de achterkant borgen?
Wat misschien zou kunnen, maar dan moet ik even goed gaan kijken, is net achter de schijf door de bout en het wiel boren. En hier dan rondom een inzerdraad door heen rijgen. Maar ik ga het eerst eens echt even goed navragen bij de SOBW zelf. Aangezien ik het een beetje riskant en zonde vind om in mijn wielen te gaan boren.  Ik weet dat bij de SOBW loctite niet word gerekend onder borging, maar ik denk dat ik kwa veiligheid met "schroefdraad borging extra sterk" me niet meer zo heel druk hoef te maken om het lostrillen.
|
|
|
|
lytseleen |
1-10-2012 22:46 |
 Posts: 1025 |
je kunt ook wel een center putje slaan en richting de binnen zeskant boren met een 2mm boortje.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
BenjaminDG |
1-10-2012 22:50 |
 Posts: 4605 |
Bedoelen ze niet de remklauwbouten borgen ipv de bouten van de remschijf?
Zo'n borging heb ik nog niet gezien op circuit, bij de no budget cup moet het ook niet.
Wat loctite op die bouten en dat volstaat genoeg me dunkt.
Maar zou inderdaad eens gaan horen wat sobw zegt.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
markRD |
2-10-2012 0:02 |
 Posts: 1181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]
Wat misschien zou kunnen, maar dan moet ik even goed gaan kijken, is net achter de schijf door de bout en het wiel boren. En hier dan rondom een inzerdraad door heen rijgen. Maar ik ga het eerst eens echt even goed navragen bij de SOBW zelf. Aangezien ik het een beetje riskant en zonde vind om in mijn wielen te gaan boren. Ik weet dat bij de SOBW loctite niet word gerekend onder borging, maar ik denk dat ik kwa veiligheid met "schroefdraad borging extra sterk" me niet meer zo heel druk hoef te maken om het lostrillen.
Een verspanende bewerking aan de wielen is volgens mij ook niet toegestaan!  Langere boutjes lijken mij een goede optie.
Bijv. imbussen met aluminium gedraaide ringetjes erachter die precies dezelfde vorm hebben als het de kop van deze bouten. Dan kun je in de kopjes van de imbussen de ijzerdraad draaien. (Je kan nu toch draaien!  )
Het is maar een idee, succes.
|
|
|
|
mbx-genieter |
2-10-2012 0:16 |
Posts: 758 |
Denk dat als er hogere koppen worden gebruikt dat die tegen de voorvork gaan lopen.
Daarom zitte de koppen deels in de schijf verzonken.
|
|
|
|
BartHonda |
2-10-2012 9:13 |
 Posts: 886 |
Hier even wat letterlijk in het regelement staat:
14 Borging
Onder borgen wordt verstaan: het voorkomen van loslopen door gebruikmaking van metalen draad met een dikte van minimaal 0,6 mm. Het gebruik van splitpennen wordt beschouwd als borgen. Het gebruik van zelfborgende moeren en van producten zoals Loctite wordt niet beschouwd als borgen omdat de goede werking daarvan niet zonder demontage kan worden vastgesteld bij de technische keuring. Alle vuldoppen, pluggen, bouten en moeren die bij het loslopen olielekkage kunnen veroorzaken, moeten zijn geborgd.
Bouten en moeren waarmee wielassen, remklauwen en remverankeringen zijn bevestigd, moeten zijn geborgd. Moeren waarmee wielen zijn bevestigd, moeten zijn geborgd.
Ze hebben het over wielassen, remklauwen, en remverankering. Over de schijven word niks gezegt tog?
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 2-10-2012 om 9:16 uur.
|
|
|
|
BartHonda |
2-10-2012 18:35 |
 Posts: 886 |
|
|
|
|
pompower |
2-10-2012 19:31 |
 Posts: 1777 |
hey bart, die bouten hoeven niet geborgd, is alleen voor de remklauw,
locktite voldoet anders prima
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
Dit topic is 47119 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 13 van 30
|
|