Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 889 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]
Pagina 13 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 47119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsx-elite 1-10-2012 19:35 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


hoe kom jij aan die foto lol


hoe kom je eraan? hoe kom je er af!
 
shut up muttley
BartHonda 1-10-2012 19:40 Print reply

Posts: 886
Kijk, ik zou hem met alle liefde borgen. Maar leg mij maar eens uit HOE.


 
lytseleen 1-10-2012 19:42 Print reply

Posts: 1025
andere bouten gebruiken.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
BartHonda 1-10-2012 19:50 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
andere bouten gebruiken.

Dat lijkt me nou niet bepaald een slim plan. Het is namelijk zeer belangrijk dat de bouten goed zijn, en dan heb ik het niet alleen over het draad. De lengte en de diamter van het gedeelte van de bout dat IN de schijf valt (dus NIET het draad, maar het gladde stuk) moet namelijk precies goed zijn. En waarom zou ik dan de orignele bouten die er speciaal voor gemaakt zijn, gaan vervangen door anderen exemplaren die minder veilig zijn, maar wel ''geborg''?
 
lytseleen 1-10-2012 20:05 Print reply

Posts: 1025
er zijn wel cilinderkop bouten waarvan de cilinderkop hoger is, en de kop diameter enz zijn volgens mij gewoon het zelfde.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
markRD 1-10-2012 20:12 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


hoe kom jij aan die foto lol






Dit bericht is gewijzigd door markRD op 1-10-2012 om 20:12 uur.



Maar uhm, ik zou er toch iets op bedenken, langere boutjes maken wellicht, want je wilt niet straks voor verrassingen komen te staan?

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 1-10-2012 om 20:16 uur.
 
tsx-elite 1-10-2012 20:35 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Kijk, ik zou hem met alle liefde borgen. Maar leg mij maar eens uit HOE.

afbeelding


kun je niet aan de achterkant borgen?
 
shut up muttley
BartHonda 1-10-2012 22:39 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]


kun je niet aan de achterkant borgen?

Wat misschien zou kunnen, maar dan moet ik even goed gaan kijken, is net achter de schijf door de bout en het wiel boren. En hier dan rondom een inzerdraad door heen rijgen. Maar ik ga het eerst eens echt even goed navragen bij de SOBW zelf. Aangezien ik het een beetje riskant en zonde vind om in mijn wielen te gaan boren. Ik weet dat bij de SOBW loctite niet word gerekend onder borging, maar ik denk dat ik kwa veiligheid met "schroefdraad borging extra sterk" me niet meer zo heel druk hoef te maken om het lostrillen.
 
lytseleen 1-10-2012 22:46 Print reply

Posts: 1025
je kunt ook wel een center putje slaan en richting de binnen zeskant boren met een 2mm boortje.

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
BenjaminDG 1-10-2012 22:50 Print reply

Posts: 4605
Bedoelen ze niet de remklauwbouten borgen ipv de bouten van de remschijf?

Zo'n borging heb ik nog niet gezien op circuit, bij de no budget cup moet het ook niet.

Wat loctite op die bouten en dat volstaat genoeg me dunkt.

Maar zou inderdaad eens gaan horen wat sobw zegt.




 
Vlaanderen vrij!
markRD 2-10-2012 0:02 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Wat misschien zou kunnen, maar dan moet ik even goed gaan kijken, is net achter de schijf door de bout en het wiel boren. En hier dan rondom een inzerdraad door heen rijgen. Maar ik ga het eerst eens echt even goed navragen bij de SOBW zelf. Aangezien ik het een beetje riskant en zonde vind om in mijn wielen te gaan boren. Ik weet dat bij de SOBW loctite niet word gerekend onder borging, maar ik denk dat ik kwa veiligheid met "schroefdraad borging extra sterk" me niet meer zo heel druk hoef te maken om het lostrillen.



Een verspanende bewerking aan de wielen is volgens mij ook niet toegestaan! Langere boutjes lijken mij een goede optie.

Bijv. imbussen met aluminium gedraaide ringetjes erachter die precies dezelfde vorm hebben als het de kop van deze bouten. Dan kun je in de kopjes van de imbussen de ijzerdraad draaien. (Je kan nu toch draaien! )

Het is maar een idee, succes.
 
mbx-genieter 2-10-2012 0:16 Print reply
Posts: 758
Denk dat als er hogere koppen worden gebruikt dat die tegen de voorvork gaan lopen.
Daarom zitte de koppen deels in de schijf verzonken.
 
BartHonda 2-10-2012 9:13 Print reply

Posts: 886
Hier even wat letterlijk in het regelement staat:

14 Borging
Onder borgen wordt verstaan: het voorkomen van loslopen door gebruikmaking van metalen draad met een dikte van minimaal 0,6 mm. Het gebruik van splitpennen wordt beschouwd als borgen. Het gebruik van zelfborgende moeren en van producten zoals Loctite wordt niet beschouwd als borgen omdat de goede werking daarvan niet zonder demontage kan worden vastgesteld bij de technische keuring. Alle vuldoppen, pluggen, bouten en moeren die bij het loslopen olielekkage kunnen veroorzaken, moeten zijn geborgd.
Bouten en moeren waarmee wielassen, remklauwen en remverankeringen zijn bevestigd, moeten zijn geborgd. Moeren waarmee wielen zijn bevestigd, moeten zijn geborgd.

Ze hebben het over wielassen, remklauwen, en remverankering. Over de schijven word niks gezegt tog?

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 2-10-2012 om 9:16 uur.
 
BartHonda 2-10-2012 18:35 Print reply

Posts: 886
Zo, vandaag maar even men versnellingsbak ontleed en opnieuw opgebouwd. Ik dacht, laat ik het zekere maar voor het onzekeren nemen. Nu weet ik in ieder geval voor 99% zeker dat hij helenmaal goed is.





En weer netjes stof dicht opgeborgen tot dat hij echt in het blok kan.



Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 2-10-2012 om 18:37 uur.
 
pompower 2-10-2012 19:31 Print reply

Posts: 1777
hey bart, die bouten hoeven niet geborgd, is alleen voor de remklauw,
locktite voldoet anders prima
 
www.basvanloenen.nl

Dit topic is 47119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 13 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved