Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SOBW NSR [Algemene vragen]
Pagina 1 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 28, 29, 30Volgende pagina >
Dit topic is 46774 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BartHonda 4-7-2012 19:03 Print topicpost

Posts: 886
Welkom bij mijn project!

Zoals jullie al hebben vernomen gaat ik dus een NSR raceklaar maken voor de sportklasse watergekoeld. Ik hoop dat mensen via deze project pagina hun idee'en willen delen. Alle tips zijn welkom!

Ik ben begonnen met het aanschaffen van een kaal frame (uiteraard heb ik een redelijke vooraat aan onderdelen liggen om er wat leuks van te maken) en ik wil hem langzaam aan klaar gaan maken.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 4-7-2012 om 19:18 uur.
 

Aprilia RX 50 2003 4-7-2012 19:09 Print reply

Posts: 6717
waarom werk stoppen in je blok polijsten? of heeft het echt een reden?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kenny77 4-7-2012 19:10 Print reply

Posts: 29286
Leuk!
Succes.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
waarom werk stoppen in je blok polijsten? of heeft het echt een reden?

Betere stroomlijn natuurlijk!


( Het oog wilt ook wat. )


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-7-2012 om 19:10 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 4-7-2012 19:11 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Leuk!
Succes.

[...]

Betere stroomlijn natuurlijk!


Het oog wilt ook wat.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-7-2012 om 19:10 uur.


ja mij lijkt het ook nog wel een keer mooi, maar als je begint met opbouwen is dat wel 1 van de laatste dingen waar ik me bezig gaan houden

verder lijkt t me een tof project
hoe presteren die blokjes eigenlijk tov am6 en derbi?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kenny77 4-7-2012 19:13 Print reply

Posts: 29286
Volgens mij heeft de TS nog wel even tijd.

Kunnen even snel zijn als am6 / derbi, als je maar weet waar je mee bezig bent.
De opvoer onderdelen zo uit de doos, zijn niet veel soeps namelijk.

Verder is alles wel lekker degelijk gebouwd. (dikke assen ect)
 
Aprilia RX 50 2003 4-7-2012 19:16 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Volgens mij heeft de TS nog wel even tijd.

Kunnen even snel zijn als am6 / derbi, als je maar weet waar je mee bezig bent.
De opvoer onderdelen zo uit de doos, zijn niet veel soeps namelijk.

Verder is alles wel lekker degelijk gebouwd. (dikke assen ect)


was gewoon benieuwt omdat praktisch alle honda's niet kunnen meekomen met een modernere (uitzonderingen daargelaten).
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kenny77 4-7-2012 19:21 Print reply

Posts: 29286
Omdat niet iedereen verstand van tuning heeft.
En de rest het geld niet voor heeft om het weg te brengen of er geen zin in heeft.

Dan blijft er nog maar een klein groepje over. (de uitzonderingen)

Alle opvoer onderdelen stammen uit de jaren 80/90 en zijn niet zo door ontwikkeld zoals ze dat met de moderne blokken doen.
Waar alle onderdelen uitvoerig op de testbank worden getest.

Maar als de honda spullen zo worden getest / veranderd naar moderne waarden, is er geen reden dat het langzamer is.

 
Aprilia RX 50 2003 4-7-2012 19:28 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Omdat niet iedereen verstand van tuning heeft.
En de rest het geld niet voor heeft om het weg te brengen of er geen zin in heeft.

Dan blijft er nog maar een klein groepje over. (de uitzonderingen)

Alle opvoer onderdelen stammen uit de jaren 80/90 en zijn niet zo door ontwikkeld zoals ze dat met de moderne blokken doen.
Waar alle onderdelen uitvoerig op de testbank worden getest.

Maar als de honda spullen zo worden getest / veranderd naar moderne waarden, is er geen reden dat het langzamer is.



oke ik dacht dat de krukasruimte enz ook iets minder waren? kwa flow en toevoer naar de cilinder?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Derbi-Olaf 4-7-2012 19:29 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


oke ik dacht dat de krukasruimte enz ook iets minder waren? kwa flow en toevoer naar de cilinder?

Verlies je niet echt vermogen mee, grote nadeel is dan wel weer membraan op de cilinder Ipv. op je carter!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BartHonda 4-7-2012 19:30 Print reply

Posts: 886
Het polijsten heeft indderdaad niet echt veel meerwaarde, maar het oog wilt indd ook wat! . Ik heb indderdaad tijd genoeg! Het zou leuk zijn als hij kan rijden aan het begin van het seizoen van 2013, maar mocht dit niet lukken, is dat geen punt!

De rede dat ik voor een Honda heb gekozen is dat ik van Honda blokjes al wat verstand heb, en het gewoon degelijk spul is.

Het is helenmaal niet de planning om 1ste te worden in het klassement (zal natuurlijk wel leuk zijn ). Ik ben dit project begonnen om veel ervaring op te doen, en vooral om al mijn idee'en met betrekking tot tuning te proberen! Ik heb namelijk al zowat alle tekst die er te vinden is op internet op gebied van 2takt tuning al meerderen malen gelezen, en vond het wel eens tijd om een machiene te bouwen en te kijken wat ik er nou eigenlijk kwa vermogen uit kan halen.

Er gaat dus zo min mogenlijk werk worden uitbesteed, en er worden GEEN professionele tuners ingeschakeld!! Ik laat hooguit 1 malig een uitlaat berekenen om zo een aantal variatie's op deze uitlaat te bouwen en te kijken wat dit gaat doen, maar verder ga ik proberen zelf alles te bewerken voor optimaal resultaat. Het maakt werkelijk niet uit of ik 1ste ga worden of 16e van de 15... Hoe beter het resultaat, hoe beter mijn kennis laten we maar zeggen.
 
Aprilia RX 50 2003 4-7-2012 19:35 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Het polijsten heeft indderdaad niet echt veel meerwaarde, maar het oog wilt indd ook wat! . Ik heb indderdaad tijd genoeg! Het zou leuk zijn als hij kan rijden aan het begin van het seizoen van 2013, maar mocht dit niet lukken, is dat geen punt!

De rede dat ik voor een Honda heb gekozen is dat ik van Honda blokjes al wat verstand heb, en het gewoon degelijk spul is.

Het is helenmaal niet de planning om 1ste te worden in het klassement (zal natuurlijk wel leuk zijn ). Ik ben dit project begonnen om veel ervaring op te doen, en vooral om al mijn idee'en met betrekking tot tuning te proberen! Ik heb namelijk al zowat alle tekst die er te vinden is op internet op gebied van 2takt tuning al meerderen malen gelezen, en vond het wel eens tijd om een machiene te bouwen en te kijken wat ik er nou eigenlijk kwa vermogen uit kan halen.

Er gaat dus zo min mogenlijk werk worden uitbesteed, en er worden GEEN professionele tuners ingeschakeld!! Ik laat hooguit 1 malig een uitlaat berekenen om zo een aantal variatie's op deze uitlaat te bouwen en te kijken wat dit gaat doen, maar verder ga ik proberen zelf alles te bewerken voor optimaal resultaat. Het maakt werkelijk niet uit of ik 1ste ga worden of 16e van de 15... Hoe beter het resultaat, hoe beter mijn kennis laten we maar zeggen.


kijk dat is nou eens een mooi project.
als je het op deze manier aanpakt zeker alle respect ervoor, ook al zou t bagger lopen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Verlies je niet echt vermogen mee, grote nadeel is dan wel weer membraan op de cilinder Ipv. op je carter!


oke, ik zit me nu ook een stuk meer te verdiepen in tunig.
ik heb een aantal am6 cilinders (std en 70/80cc) die te slecht zijn om te verkopen en een paar blokken
dus ik probeer alles op te pikken wat er langs komt aan tuning.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 4-7-2012 om 19:37 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kenny77 4-7-2012 19:37 Print reply

Posts: 29286
Inderdaad, dit zijn de leuke projecten, lekker wat knutselen en ervaring op doen. Als je niet perse hoeft te winnen heb je ook het grootste plezier.

Precies wat ik met mijn nsr deed, ik won nooit wat, maar ik heb me evengoed altijd geamuseerd!

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-7-2012 om 19:38 uur.
 
BartHonda 4-7-2012 19:44 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


kijk dat is nou eens een mooi project.
als je het op deze manier aanpakt zeker alle respect ervoor, ook al zou t bagger lopen.

[...]


oke, ik zit me nu ook een stuk meer te verdiepen in tunig.
ik heb een aantal am6 cilinders (std en 70/80cc) die te slecht zijn om te verkopen en een paar blokken
dus ik probeer alles op te pikken wat er langs komt aan tuning.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 4-7-2012 om 19:37 uur.


Bedankt!! Dan moet je dit project zeker blijen volgen! Het zal niet zo snel aan allenmaal, maar uiteindelijk hoop ik er wat van te maken.

Ik ben momenteel ook druk bezig met het doornemen van het Regelement van de SOBW... Echt wat een drama is dat... Mag ik nou wel of niet aan men frame gaan slijpen? Ik neem aan dat ik beugeltjes zoals die van de zijstandaard er wel af mag gaan flexen?

En voor de mensen die het misschien leuk vinden om te weten,:

Ik ben dus sinds kort geslaagd voor de HAVO, en het is de bedoeling om naar de HTS Autotechniek in arnhem te gaan. De enige maar is dat ik nogal ver weg woon.. Met de trein word het ongeveer 5uur reizen per dag, en aangezien mijn ma veel te lekker kookt heb ik ook geen zin om op kamers te gaan. Omdat ik van de zomer pas 17 word, en het jaar erop dus 18, kan ik volgend jaar pas met de Auto. Ik ga dus een jaartje werken, praktijk ervaring op doen, en mijn rijbewijs halen. En dan kan ik daarna lekker elke dag met de auto naar arnhem, wat welliswaar wat meer geld kost, maar wel veel leuker is en ongeveer de helft van de reistijd scheeld.

Ofterwijl...

Ik heb komend jaar genoeg tijd om aan dit project te werken.
 
mbx-genieter 4-7-2012 22:26 Print reply
Posts: 758
Ik ga dit volgen heb er wel respect voor om zo alleen in het diepe te springen en voor de vele vragen/problemen een antwoord/oplossing probeer te zoeken.
Dit is wel de beste manier om alles goed te leren en onder de knie te krijgen.
 
BartHonda 4-7-2012 23:04 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Ik ga dit volgen heb er wel respect voor om zo alleen in het diepe te springen en voor de vele vragen/problemen een antwoord/oplossing probeer te zoeken.
Dit is wel de beste manier om alles goed te leren en onder de knie te krijgen.


Bedankt! Het zal niet zo heel snel gaan allenmaal hoor. Ik ga eerst lekker op vakantie enzo en daarna op men gemakkie verder.

Ik wil eerst op men gemak de carters netjes maken en busjes (laten)draaien voor de toerenteller, kickstartas, oliepomp en misschien de waterpomp (weet nog niet of ik die ingebruik ga nemen of voor een electrische pomp kies). Nieuwe lagers heb ik al klaar liggen. Daarna ga ik wel eens bedenken wat er in het blok komt. Volgends het regelement van de SOBW mag er alleen worden gereden met de versnellingsbak verhouding van het gehomologeerde model dus moet ik opzoek naar een echte NSR 6 bak. Voor de koppeling denk ik dat het een 4 plater word, of eventueel een 5 plater uit een CR80. Maar ik neem aan dat 4 plaats wel genoeg is? Voor de rest heb ik nog werkelijk geen idee kwa cilinder / kop / zuiger. Misschien proberen een GE2 cilinder te vinden of anders iets van Athena. GT4 zou uiteraard het mooiste zijn, maar dan moet ik weer gaan bestellen uit amerika of japan ofzo. Zoiezo is een opmaat uitlaat (liefst meerdere maar ik moet niet overdrijven! ) de bedoeling.

Voor het rijwielgedeelte moet ik nog eens goed gaan kijken waar ik nou wel en niet aan mag slijpen. Frame / achterbrug moet origineel zijn. Het prolink syteem blijft zoiezo in gebruik alleen misschien eens kijken of er niet iets van een lichteren veer te krijgen is. Voorvork word denk ik ook gewoon origineel, maar misschien wel verlaagd (dan moet ik eerst kijken hoe dat dat uit komt). Wielen en remmerij heb ik nog werkelijk niet over na gedacht. Iemand een suggestie voor mooie lichte wieltjes en voor de remmen?

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 4-7-2012 om 23:10 uur.
 
JB1 4-7-2012 23:19 Print reply

Posts: 14881
Heel veel succes

Post veel updates!
Kunnen we nog met je meedenken en je een duw in de goede richting geven.

en het is leuk lezen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 46774 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 28, 29, 30Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved