Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 820 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Opvoeren
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 5799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 30-6-2012 22:35 Print reply

Posts: 4605
Die zouden 2 functies moeten hebben.

Ten eerste het mengsel dat normaal gezien tussen de squishvlakken zit richten naar de bougie.

Bijkomend effect is dat het vlamfront nu overal komt, dus een betere verbranding.

Nadeel is wel iets mindere compressiedruk blijkbaar.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 30-6-2012 om 22:35 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 30-6-2012 22:37 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
die groeven, dat heb ik eerder gezien, was toch om het mengsel te richten of iets in die trant?

edit:
als je die momentsleutel normaal gebruikt zal het heus geen enorme verschillen geven.. op MF had zon dude van die aldi/lidl momentsleutels eens geijkt en voor het geld zijn het prima dingen..

als in, als je aanhaal moment 40nm is zal dat niet zo 123 42 of meer worden

ofzo

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 30-6-2012 om 22:34 uur.


Waarschijnlijk niet, denk dat ik niet tot vol moment ben gegaan uit angst om de bouten (hergebruikte) te breken of omdat zo'n goedkoop ding niet juist zou zijn.

Begin al te twijfelen

Eerst nog eens meten met warme motor, desnoods nog eens natrekken.

We zien wel.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 30-6-2012 om 22:38 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 1-7-2012 21:22 Print reply

Posts: 4605
Motor vandaag laten proefdraaien met 750 nokkenassen en draait zeer soepel.

Het bekende gerammel en getik van het blok zijn precies ook verdwenen

Misschien dat de spanner/ketting van in het begin al te los waren?

Alternator tandwielen rammelen ook niet meer?

Zit nog met een olielek tussen carterdeksel en cillinderkop.

Morgen carterdeksel er terug afhalen en cillinderkopbouten eens controleren op moment.






 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 3-8-2012 20:35 Print reply

Posts: 4605
Nieuw idee.

Aangezien de motorverluchting eigelijk beter via onderdruk werkt dan gewoon atmosferisch (of overdruk) ga ik de carterontluchting terug richting de luchtfilterkast steken.

Maar ik ga er een lucht/olie afscheider tussen zetten.

Deze kun je verkrijgen voor perslucht toepassingen.



Carterventilatie met onderdruk zou goed moeten zijn voor 1-2 pk extra en zou beter moeten zijn voor werking van het motorblok.

Nu weet ik niet of deze afscheiders de luchtstroom kunnne sturen in 1 richting of 2?

1 richting zou beter zijn omdat met mijn ram-air ik dan geen overdruk in het blok zou kunnen steken.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-8-2012 om 20:36 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 3-8-2012 22:23 Print reply

Posts: 29286
Wel een leuk idee weer.
Maar wat ik mij afvraag, je krijgt dan wel warme lucht?
Werkt dat dan niet tegen?
 
BenjaminDG 4-8-2012 9:33 Print reply

Posts: 4605
Ik denk dat de lucht ook wordt afgekoeld in die vochtafscheider?

Iets dat condenseert koelt af tenslotte.

Deze week 1 bekijken op het werk om te zien of de doorgang wel hoog genoeg is.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 4-8-2012 om 13:01 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 5799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved