Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 834 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Opvoeren
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-6-2012 0:18 Print reply

Posts: 9841
ik zie dat je toch wel een aantal mooie dingen zegt, mbt gassnelheid e.d... en verkleinen van de poorten.

Lekker tegenintuitief, dus je denkt verder dan de gemiddelde pipo die alles maar groter gaat zitten maken

Valt ook altijd veel te halen bij de klep en zitten, maar het nadeel is dat dat je geld gaat kosten omdat je daarvoor echt bij een revisiebedrijf moet zijn die de goede materialen daarvoor heeft.

Wel leuk om te rotzooien in cilinderkoppen, dit zijn dingen die echt verschil kunnen maken mits je ze goed doet, dus daar leer je ongetwijfeld een bonk van.

 
Too cool for school!
BenjaminDG 14-6-2012 11:55 Print reply

Posts: 4605
Volgens mij heeft het ook geen zin om grotere kleppen of inlaatkanalen te steken als je cillinderinhoud hetzelfde blijft.

Vergelijk het maar met water opzuigen.

Gaat toch makkelijker via een rietje dan via een slang van 2cm in doorsnede?
 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 14-6-2012 12:13 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Volgens mij heeft het ook geen zin om grotere kleppen of inlaatkanalen te steken als je cillinderinhoud hetzelfde blijft.

Vergelijk het maar met water opzuigen.

Gaat toch makkelijker via een rietje dan via een slang van 2cm in doorsnede?

Maar ademen gaat beter door die slang dan door dat rietje....
 
BenjaminDG 14-6-2012 12:17 Print reply

Posts: 4605
haha ja dat wel maar het punt is als je te grote inlaten hebt je mengselsnelheid trager is dan met standaard poorten of verkleinde poorten.

 
Vlaanderen vrij!
TZRBart 14-6-2012 13:49 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Volgens mij heeft het ook geen zin om grotere kleppen of inlaatkanalen te steken als je cillinderinhoud hetzelfde blijft.

Vergelijk het maar met water opzuigen.

Gaat toch makkelijker via een rietje dan via een slang van 2cm in doorsnede?


Nee dat gaat niet makkelijker, drink maar eens een halve liter water met een slang of met een rietje, met de slang ben je eerder klaar!
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 14-6-2012 15:27 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Nee dat gaat niet makkelijker, drink maar eens een halve liter water met een slang of met een rietje, met de slang ben je eerder klaar!

Nou, wijsneusmans, door die slang gaat voor geen meter omdat je mond te klein is om genoeg onderdruk te maken. Zelfde met je zuiger, die kan de gassnelheid in de inlaat niet hoog genoeg houden waardoor je verliezen krijgt
 
Wizard1894 14-6-2012 17:43 Print reply

Posts: 695
oftwel eindeloze discussie :P

 
Paultje Pils 14-6-2012 19:47 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
oftwel eindeloze discussie :P



Is geen eindeloze discussie, maar donders leerzaam.
 
If you can't dodge it, ram it.
BenjaminDG 14-6-2012 22:02 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vintage-Racer
Ik had altijd begrepen dat hoe gladder de inlaat en uitlaat, etc. hoe beter de ''flow'' en er dus meer vermogen uit komt.
Dus ik snap het geval van het opruwen van de inlaat niet helemaal

Lijkt me dat je beter het lucht/benzine mengsel in een soort draaikolk door de inlaat kan hebben dan dat turbulentie gedonder.

Het zal wel aan mij liggen dan


Door het gladde oppervlak begint de benzine uit het mengsel te trekken waardoor je dus dikke druppels krijgt aan het oppervlak van je poorten.

Je lucht/benzine verhouding klopt dan niet meer en dikke druppels benzine ontbrandt niet zo goed als een fijne nevel lucht/benzine.


 
Vlaanderen vrij!
Vintage-Racer 14-6-2012 22:14 Print reply

Posts: 108
Weer wat geleerd.
 
maerijn 14-6-2012 22:16 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
oftwel eindeloze discussie :P


Dat zeg jij. Hierdoor leren we van elkaar

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 14-6-2012 om 22:16 uur.
 
BenjaminDG 15-6-2012 11:51 Print reply

Posts: 4605
Voila de bodem van de inlaatpoorten geprepareerd voor de expoy hars.

Die putten dat je ziet dienen om de epoxyhars beter te verankeren in de inlaatpoorten.


 
Vlaanderen vrij!
rubbert 15-6-2012 12:14 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]

Dat zeg jij. Hierdoor leren we van elkaar

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 14-6-2012 om 22:16 uur.



nee hoor, niks discussie, mod's hebben altijd gelijk, en als je het daar niet mee eens bent word je gewoon in elkaar geslagen
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
BenjaminDG 15-6-2012 16:16 Print reply

Posts: 4605
En omdat ik mijn klepzitting wil berschermen (alle kleppen zijn dicht) heb ik de poorten langs de verbrandingskamer opgevuld met klei.

Als dat is uitgehard kan ik al 1 poort beginnen vullen met epoxy.

In de loop van volgende week komt er wat meer epoxy hars.





O ja moest iemand willen weten wat voor epoxy hars ik gebruik:



JB Weld, beste dat er is.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 15-6-2012 om 16:22 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 20-6-2012 21:45 Print reply

Posts: 4605
Inlaatspruitstukken verbonden zodat deze kunnen 'samenwerken'.

Yamaha had ook een dergelijk systeem (zat wel in de cillinderkop ipv aan de spruitstukken maar het principe was het zelfde).

http://www.xz550.com/YICS.html



Mijn systeem zal waarschijnlijk geen extra wervelingen creƫren maar de basis blijft het zelfde.

Zou een betere gasreactie/koppel moeten geven op lagere- en midden toeren.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-6-2012 om 21:46 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 5802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved