pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
22-5-2012 16:16 |
Posts: 8610 |
Astu.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
shirioko |
22-5-2012 16:18 |
Posts: 2273 |
Fallout 3 brommer, nice
|
|
|
|
Brommers en meer |
22-5-2012 16:23 |
Posts: 1966 |
HOT
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
wolffie1976 |
22-5-2012 16:48 |
Posts: 84 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
afbeelding
Astu.
dank lol, ik heb momenteel nog niet de tijd gehad om er aan te beginnen omdat ik middenin de verhuis naar NL zit en daar ook met grote verbouwingen aan mijn vriendin haar huis zit.(huis zonder garage of schuur is pure terror voor een gearhead als ik), maar vrouw is zo lief om mij toe te laten om alles in de woonkamer te doen. eens kijken hoe ze reageerd als ik de V8 van me chevy de woonkamer binnenrol. .
|
|
My other ride is...your girlfriend |
|
rensss |
22-5-2012 21:45 |
Posts: 1110 |
Leuk project, is dit een brommer of snorbrommer?
Het valt me steeds vaker op dat er leuke modellen opduiken in Belgiƫ aan oldtimers.
Succes
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
wolffie1976 |
22-5-2012 22:10 |
Posts: 84 |
40km/h klasse en dit zonder begrenzing achteraf, blijkbaar moesten brom en snorfietsen in oost-duitsland en polen al sinds de jaren 50 begrenst zijn op 25 of 40km/h maar ik hoop wel dat ik er ongeveer een kleine 70km/h kan uitkrijgen. het moet geen raket worden maar ook niet achterlijk traag.
|
|
My other ride is...your girlfriend |
|
rensss |
22-5-2012 22:19 |
Posts: 1110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wolffie1976
40km/h klasse en dit zonder begrenzing achteraf, blijkbaar moesten brom en snorfietsen in oost-duitsland en polen al sinds de jaren 50 begrenst zijn op 25 of 40km/h maar ik hoop wel dat ik er ongeveer een kleine 70km/h kan uitkrijgen. het moet geen raket worden maar ook niet achterlijk traag.
Wolffie,
Ik ben zelf helemaal gek van de oost duitsers, dit lijkt btw zeer veel op een Simson brommer?
Ik ben zelf ook in het bezit van 2 duisters. 2 Simsons. En naar mijn weten zijn ze niet begrenst hoor. Ze moeten met gemak orgineel 60 lopen. Maar het kan zijn bij import dat ze begrenst zijn.
Is het een Simson?
Dit bericht is gewijzigd door rensss op 22-5-2012 om 22:20 uur.
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
rensss |
22-5-2012 22:22 |
Posts: 1110 |
Kijk maar
dit is een Simson sr2e
Verrek dat lijkt er heel erg op nietwaar?
Dit bericht is gewijzigd door rensss op 22-5-2012 om 22:23 uur.
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
wolffie1976 |
22-5-2012 22:40 |
Posts: 84 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rensss
Kijk maar afbeelding
dit is een Simson sr2e
Verrek dat lijkt er heel erg op nietwaar?
Dit bericht is gewijzigd door rensss op 22-5-2012 om 22:23 uur.
inderdaad maar deze brommer werd enkel achter het ijzeren gordijn als komar verkocht, west duitsland en de rest van europa werd hij ondermeer als condor en als neckermann rekord 25 en 40 verkocht
ik weet wel dat simson ooit met komar rond de tafel heeft gezeten om de blokken van simson te gaan gebruiken ipv de blokken van ZZR
|
|
My other ride is...your girlfriend |
|
rensss |
22-5-2012 22:46 |
Posts: 1110 |
Tof hoor
Als je niet echt om de orginaliteit geeft, dan heb je misschien aan deze site wat: Omdat de onderdelen bijna hetzelfde zijn.
http://dickbvc.nl/
Ik heb geen ervaring met jou model. Maar ik weet wel dat zo'n beetje alle modellen van Simson erg makkelijk snel te maken zijn.
Ik weet het, het is geen Simson
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
wolffie1976 |
22-5-2012 23:06 |
Posts: 84 |
orgineel is nooit me ding geweest, factory style sucks...modify!!! die spadborden van die simson vind ik bv leuker dan de mijne, dus das al een idee, maar ipv ze te bestellen maak ik ze zelf na met de orginele spatborden als basis met zijstukken aan te lassen en op te loden
|
|
My other ride is...your girlfriend |
|
rensss |
22-5-2012 23:10 |
Posts: 1110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wolffie1976
orgineel is nooit me ding geweest, factory style sucks...modify!!! die spadborden van die simson vind ik bv leuker dan de mijne, dus das al een idee, maar ipv ze te bestellen maak ik ze zelf na met de orginele spatborden als basis met zijstukken aan te lassen en op te loden
Tof mag ik je een tip geven? Kijk eens snel op marktplaat, er staan heel veel onderdelen van de Sr2e. En helemaal niet gek duur.
Binnekort is er ook een Simsonmarkt, kijk maar eens op deze site: http://simsonholland.nl/page25.php
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
wolffie1976 |
22-5-2012 23:36 |
Posts: 84 |
thx!! opgeslagen bij men favorieten. maar voor ik tot aankopen overga moet ik eerst mijn yamaha slider weer op de baan krijgen met nl kenteken.
mag ik eerst weer dat hele ding gaan afstellen of de orginele motor reviseren, want zoals hij nu staat krijg ik hem nooit op 40km/h
72cc mhr malossi, 21 dellorto black edition, bigmouth stage6 membranen,
yasuni r uitlaat, overdrive poulies van polini en andere eindoverbrengingsverhouding, en me motor doe ik na de zomer ook weg, want omdat hij minder dan 6maand in mijn bezit is moet ik bij import naar nl douanekosten betalen en das de waarde van de motor niet waard
das een kawasaki ZZR250 en die gaan niet genoeg geld om nog importgeld aan te hangen
|
|
My other ride is...your girlfriend |
|
rensss |
22-5-2012 23:40 |
Posts: 1110 |
Oja ik wil je nog meer gegevens geven, vindt het altijd leuk om te doen: Technische specificatie's van een Sr2e.
Kijk maar eens op deze site: Is wel Duits, en scroll naar onder naar bouwjaar 1960,
http://www.mopedfreu...html/simson_sr1.html
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
wolffie1976 |
22-5-2012 23:46 |
Posts: 84 |
toppie mijn info had ik van een gelijkaardige site over komar maar was allemaal in het pools sjonge was een leuke oefening een soort van werkplaatshandboek te beginnen vertalen van pools naar nderlands.
|
|
My other ride is...your girlfriend |
|