Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Aanpassing benzine tank

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 857 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Aanpassing benzine tank
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 26-4-2012 21:15 Print topicpost

Posts: 4605
Wegens het herontwerpen van het inlaatsysteem op de luchtfilter kast ben ik genoodzaakt om de benzinekraan te verplaatsen.

Wat is de beste laspost om dit te doen?

Thuis beschik ik over een MIG/MAG en oude laspost met electrodes.

Ik denk persoonlijk dat TIG misschien nog iets beter is.

Dus van hier



Naar hier



Heeft er ook iemand ervaring met Tank cure?




 
Vlaanderen vrij!

Rooiebosblanke 26-4-2012 23:01 Print reply

Posts: 221
over tank curve weet ik weinig maar weet wel dat je zoiets TIG moet lassen.
met elektrode en MAG lassen krijg je hem 9 van de 10 keer nooit lucht/water dicht.

 
go that way, really fast. If something gets in your way, Turn
Gary - Forum en Gallery Moderator 27-4-2012 8:23 Print reply

Posts: 12846
Mijn idee is dat het afhankelijk is welk materiaal je gaat gebruiken en vooral de dikte. MIG/MAG is te doen, als je het TIG kan (laten) zou dat denk ik je voorkeur moeten hebben.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-4-2012 9:05 Print reply

Posts: 17929
ik denk dat je dat met mig net zo netjes dicht krijgt als met tig

gewoon ruim uitslijpen zodat je pasvlak niet beschadigd
 
BenjaminDG 27-4-2012 12:49 Print reply

Posts: 4605
Heb al met mig aan een tank gelast en kreeg die bijna niet dicht, maar waarschijnlijk lag dat aan mijn onkunde toen.


 
Vlaanderen vrij!
maerijn 27-4-2012 13:21 Print reply

Posts: 2455
kneedbaar staal en een flexibele tanksealer is een goede oplossing
 
Frysk 27-4-2012 13:25 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
kneedbaar staal en een flexibele tanksealer is een goede oplossing


dat zou ik als oplossing doen als hij na het lassen nog blijkt te lekken.. anders niet.
 
giggitybyte
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-4-2012 13:39 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
kneedbaar staal en een flexibele tanksealer is een goede oplossing


en jij word vliegtuigmonteur? ik vlieg nooit meer!


fijn lassen die tank
 
maerijn 27-4-2012 15:15 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


en jij word vliegtuigmonteur? ik vlieg nooit meer!


fijn lassen die tank

Dit is een motor, geen vliegtuig... . En dit is als oplossing voor na het lassen als die nog lekt
 
Leen 27-4-2012 15:27 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


en jij word vliegtuigmonteur? ik vlieg nooit meer!


fijn lassen die tank



ik ga ome koos eens bellen ja, of ze geen werk in nederland hebben
 
BenjaminDG 15-5-2012 22:41 Print reply

Posts: 4605
Maandag de tank toch kunnen aflassen met de mig/mag, ging beter dan ik dacht.

Wel een paar kéér een vloekmoment gehad maar het viel nog mee.

Ipv tank cure heb ik epoxy hars gebruikt om de binnenkant te behandelen.

Morgen eens zien of ze dicht is.









 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 23-5-2012 12:57 Print reply

Posts: 4605
Tank is 100% dicht.

Positie van de benzinekraan is ook goed bevonden.


 
Vlaanderen vrij!
wolffie1976 23-5-2012 13:24 Print reply

Posts: 84
iemand naar mijn hart if it wont fit...make it fit. al een beetje laat maar voor tanks zal ik altijd hardsolderen, dit werd vroeger bij bv de brandstoftank van de honda caminos gedaan om de vuldop en buisje voor de kraan te monteren, voor de rest met plaatstaal altijd tig(voorkeur) of halfautomaat gebruiken. tig geeft de minste warmteontwikkeling zodat de kans op vervormen van je plaat. als kontrole op dichtheid van tanks kan je best de tank afdichten en met perslucht onder druk zetten(paar bar is genoeg) en dan de tank met water/afwasmiddel oplossing inspuiten en speuren naar belletjes
 
My other ride is...your girlfriend

Dit topic is 1001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved