Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]
Standaard ssjes vergelijk ik niet met ragbakken. Feit is wel dat onder andere de achterstepjes van kak kwaliteit zijn en dat die dus na 2 keer gebruiken gaan rammelen.
Voorrem heb ik net nieuwe remschoenen in à origineel honda en het heveltje ingekort zodat je meer kracht moet zetten maar waardoor je minder snel je hevel tegen je handvat zou moeten drukken. Nou, het rem nog steeds als een natte dweil in vergelijking met m'n aprilia en stoppies zijn niet te doen.
Dus op deze ss zit een fatsoenlijke remschijf+mb8 klauw.
Over die lagers begin ik niet eens. Hier zitten ook gewoon prima lagers in dus die lopen niet verrot.
Dan die achterlijke tandwielophanging in rubbers. Wie dat heeft bedacht snap ik ook niet. Nu, met gewoon een vast tandwiel, rijdt het 10x strakker en met meer gevoel en comfort.
En kom niet met het argument dat je daarmee alles naar de tyfus helpt. Met moderne brommers zitten er ook nergens rubbers. Niet in de achternaaf en niet in het blok.
Dit bericht is gewijzigd door Maup op 24-4-2012 om 23:28 uur.
die achter setpjes heb je gewoon imi zooi. dat rammelt binnen no time.
wat zij ik over de voor rem. met nieuwe blokken red je het vaak niet meer omdat de trommels zo gaar als een konijn zijn na 40 jaar.
en uit draaien en het remt weer als een tiet.
en ik vraag me toch echt af wat jullie met dat achter wiel doen dat er de lagers er uit lopen, en dat geklier met die rubbers.
zeker lagers van pisbakken staal en rubber van een binnen band er tussen.
bij ssjes moet je bepaalde dingen gewoon origineel gebruiken dat gaat veel langer mee. maar bij andere dingen moet je weer imi pakken.
robbers moet je over het algemeen origineel pakken.
als je gaat opvoeren en je koppeling gaat aan het slippen. dan moet je geen originele koppelings plaat pakken maar de goedkoopste imi plaat.
weet je waarom moderne brommers het tandwiel er vast op geschroefd hebben? het is goed koper. in wat voorn economie leven we nu. alles moet goedkoop en naar kwaliteit word nauwelijks gekeken laat staan de afwerking van dingen.
|