Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SS50 Deel 2 [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SS50 Deel 2 [Algemene vragen]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jr customs 18-4-2012 13:40 Print topicpost

Posts: 1057
Welkom bij mijn project 'SS50 Deel 2'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 

Maup 18-4-2012 14:07 Print reply

Posts: 4353
Doe maar gauw foto's van dat beest.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Wizard1894 24-4-2012 16:40 Print reply

Posts: 695
Mooi beestje

 
4takker 24-4-2012 16:52 Print reply

Posts: 2395
het was een leuk ssje. maar wat is het nu een lelijk verkracht ding

volgens mij is je frame ook zo krom als een hoepel of je zadel licht er verkeerd op.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Maup 24-4-2012 17:58 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
het was een leuk ssje. maar wat is het nu een lelijk verkracht ding

volgens mij is je frame ook zo krom als een hoepel of je zadel licht er verkeerd op.

Ding is dikker dan de meeste standaard ssjes.

Frame is niet krom. Alleen afgeslepen vanaf net achter de veerophangpunten.

Bovendien rijd deze ss 10 keer beter dan een standaard ss waar alles kraakt en waarbij je continue speling op je achtertandwiel hebt. Ook de voorrem werkt eindelijk fatsoenlijk.

 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
JB1 24-4-2012 18:20 Print reply

Posts: 14881
Soort SM/enduro?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 24-4-2012 19:24 Print reply

Posts: 29286
Was hij eerst zo?



Dan is het inderdaad erg zonde.
 
Brommers en meer 24-4-2012 19:25 Print reply

Posts: 1966
Is dat nouw een pitbike voorwiel???

 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
JB1 24-4-2012 19:27 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
Is dat nouw een pitbike voorwiel???



Nee
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
4takker 24-4-2012 20:04 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Ding is dikker dan de meeste standaard ssjes.

Frame is niet krom. Alleen afgeslepen vanaf net achter de veerophangpunten.

Bovendien rijd deze ss 10 keer beter dan een standaard ss waar alles kraakt en waarbij je continue speling op je achtertandwiel hebt. Ook de voorrem werkt eindelijk fatsoenlijk.



jij vergelijkt de standaard ssjes met rag bakken. ik ken wijnig ssjes waar om de haverklap lagers vervangen moeten worden. of die alleen maar kraken.

en dat voor rem geneuzel als je die naaf even laat uitdraaien en nieuwe blokjes monteerd kan je die voorvork gewoon kapot remmen.

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
maerijn 24-4-2012 21:28 Print reply

Posts: 2455
Ik denk dat dit een andere is dan waar je gallery van is?
 
tsx-elite 24-4-2012 21:34 Print reply

Posts: 1798
ik vind um nais, zo wil ik ook nog wel op een honda rijden
 
shut up muttley
Maup 24-4-2012 23:14 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Ik denk dat dit een andere is dan waar je gallery van is?

Nee hoor. Is dezelfde.

Nja, alleen hetzelfde zadel, tank en kenteken. En 5 jaar later ofzo.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Nee



Wel joh.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 24-4-2012 om 23:14 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 24-4-2012 om 23:17 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Maup 24-4-2012 23:27 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


jij vergelijkt de standaard ssjes met rag bakken. ik ken wijnig ssjes waar om de haverklap lagers vervangen moeten worden. of die alleen maar kraken.

en dat voor rem geneuzel als je die naaf even laat uitdraaien en nieuwe blokjes monteerd kan je die voorvork gewoon kapot remmen.
afbeelding



Standaard ssjes vergelijk ik niet met ragbakken. Feit is wel dat onder andere de achterstepjes van kak kwaliteit zijn en dat die dus na 2 keer gebruiken gaan rammelen.

Voorrem heb ik net nieuwe remschoenen in à origineel honda en het heveltje ingekort zodat je meer kracht moet zetten maar waardoor je minder snel je hevel tegen je handvat zou moeten drukken. Nou, het rem nog steeds als een natte dweil in vergelijking met m'n aprilia en stoppies zijn niet te doen.
Dus op deze ss zit een fatsoenlijke remschijf+mb8 klauw.

Over die lagers begin ik niet eens. Hier zitten ook gewoon prima lagers in dus die lopen niet verrot.


Dan die achterlijke tandwielophanging in rubbers. Wie dat heeft bedacht snap ik ook niet. Nu, met gewoon een vast tandwiel, rijdt het 10x strakker en met meer gevoel en comfort.
En kom niet met het argument dat je daarmee alles naar de tyfus helpt. Met moderne brommers zitten er ook nergens rubbers. Niet in de achternaaf en niet in het blok.



Dit bericht is gewijzigd door Maup op 24-4-2012 om 23:28 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
4takker 24-4-2012 23:53 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]



Standaard ssjes vergelijk ik niet met ragbakken. Feit is wel dat onder andere de achterstepjes van kak kwaliteit zijn en dat die dus na 2 keer gebruiken gaan rammelen.

Voorrem heb ik net nieuwe remschoenen in à origineel honda en het heveltje ingekort zodat je meer kracht moet zetten maar waardoor je minder snel je hevel tegen je handvat zou moeten drukken. Nou, het rem nog steeds als een natte dweil in vergelijking met m'n aprilia en stoppies zijn niet te doen.
Dus op deze ss zit een fatsoenlijke remschijf+mb8 klauw.

Over die lagers begin ik niet eens. Hier zitten ook gewoon prima lagers in dus die lopen niet verrot.


Dan die achterlijke tandwielophanging in rubbers. Wie dat heeft bedacht snap ik ook niet. Nu, met gewoon een vast tandwiel, rijdt het 10x strakker en met meer gevoel en comfort.
En kom niet met het argument dat je daarmee alles naar de tyfus helpt. Met moderne brommers zitten er ook nergens rubbers. Niet in de achternaaf en niet in het blok.



Dit bericht is gewijzigd door Maup op 24-4-2012 om 23:28 uur.


die achter setpjes heb je gewoon imi zooi. dat rammelt binnen no time.

wat zij ik over de voor rem. met nieuwe blokken red je het vaak niet meer omdat de trommels zo gaar als een konijn zijn na 40 jaar.
en uit draaien en het remt weer als een tiet.


en ik vraag me toch echt af wat jullie met dat achter wiel doen dat er de lagers er uit lopen, en dat geklier met die rubbers.
zeker lagers van pisbakken staal en rubber van een binnen band er tussen.

bij ssjes moet je bepaalde dingen gewoon origineel gebruiken dat gaat veel langer mee. maar bij andere dingen moet je weer imi pakken.

robbers moet je over het algemeen origineel pakken.
als je gaat opvoeren en je koppeling gaat aan het slippen. dan moet je geen originele koppelings plaat pakken maar de goedkoopste imi plaat.

weet je waarom moderne brommers het tandwiel er vast op geschroefd hebben? het is goed koper. in wat voorn economie leven we nu. alles moet goedkoop en naar kwaliteit word nauwelijks gekeken laat staan de afwerking van dingen.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Maup 25-4-2012 9:23 Print reply

Posts: 4353
Er lopen geen lagers uit het achterwiel bij ssjes.
Ga eerst eens fatsoenlijk lezen. Dat heb ik namelijk ook nooit gezegd. Jij begon over lagers.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Dit topic is 1998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved