Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda MTX R2 > SM & Opvoeren! [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 747 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda MTX R2 > SM & Opvoeren! [Alge...
Pagina 3 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 27863 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nielzor 24-1-2012 22:27 Print reply

Posts: 282
Oo ik dacht dat je gewoon een std MBX cilinder had.
 
Nielzor 25-1-2012 2:36 Print reply

Posts: 282
Morgen even bellen voor een Derbi voorvelg, heb er een in de buurt gezien. Als het kan morgen nog ophalen.

En ik hoop dat m'n koppelingshuis morgen binnenkomt, kan ik weer wat doen.

En iemand nog ideeën mbt de uitlaat? Welke uitlaat ik zou kunnen gebruiken of iemand die een bedrijf weet wat opmaat uitlaten maakt voor geen asociaal hoge prijzen. Andere ideeën zijn natuurlijk ook altijd welkom

Ben nu pitten
 
Royal Club 25-1-2012 3:10 Print reply

Posts: 60390
wat ga je met die velg doen? omspaken of overbouwen? als je de boel gaat omspaken moet je rekening houden met dat het aantal spaken niet overeen kan komen he..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Nielzor 25-1-2012 12:17 Print reply

Posts: 282
Plan is omspaken.

En bedankt voor de tip, had er al wel rekening mee gehouden Mijn velg en Derbi voorvelg is beide 36spaaks.
 
rubbert 25-1-2012 12:31 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
wat ga je met die velg doen? omspaken of overbouwen? als je de boel gaat omspaken moet je rekening houden met dat het aantal spaken niet overeen kan komen he..



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
voordat je begint met het kopen van velgen zou ik eerst even kijken of dat uitkomt met de hoeveelheid spaken, dat wil bij honda nog wel is afwijken van de rest




Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 25-1-2012 om 12:31 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Nielzor 25-1-2012 18:01 Print reply

Posts: 282
/Update

- Koppelingshuis binnen, platen liggen nu in de olie. Wss vanavond erin zetten

- CR125 Achterbrug, kettingspanners en breedstaal voetsteunen zijn betaald en komen hopelijk deze week nog binnen. Hetzelfde betreft polijstsetje voor de CR achterbrug + R2 voorvork.

- Vanavond een Derbi voorwiel 17' ophalen, voor de achtervelg heb ik al mail contact over

- Vanavond ook nog even bestelling plaatsen bij Dijkman voor spruitstuk, membraan en wat klein spul.

- Een gozer meet zaterdag even zijn Yasuni R3 voor Derbi op, als dit een beetje overeen komt met de uitlaatpoort van m'n cilinder ga ik die uitlaat uitproberen.


 
grasmaaier89 25-1-2012 18:10 Print reply

Posts: 14412
Yasuni R3? Als dat ooit goed gaat lopen (zoals een AM6 blok met Yasuni R3), dan eet mijn schoen op
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Royal Club 25-1-2012 18:11 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
Yasuni R3? Als dat ooit goed gaat lopen (zoals een AM6 blok met Yasuni R3), dan eet mijn schoen op


waarom zou dat niet lopen?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
grasmaaier89 25-1-2012 18:14 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


waarom zou dat niet lopen?


Vanwege het feit dat de uitlaat niet bedoeld was voor een oud honda cilindertje, en het feit dat Honda cilinders meer koppel hebben dan pk's (in verhouding) dus een extreem hoogtoerig uitlaatje zal een zeer riskante aankoop zijn straks.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Royal Club 25-1-2012 18:16 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


Vanwege het feit dat de uitlaat niet bedoeld was voor een oud honda cilindertje, en het feit dat Honda cilinders meer koppel hebben dan pk's (in verhouding) dus een extreem hoogtoerig uitlaatje zal een zeer riskante aankoop zijn straks.


Houd je knar maar weer want een r3 is dus helemaal niet zo aso hoogtoerig
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Nielzor 25-1-2012 18:43 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


Houd je knar maar weer want een r3 is dus helemaal niet zo aso hoogtoerig




Mocht het echt niet lopen kan de cilnder nog wat bewerkt worden maar eerst even zo proberen.
 
Venlonaer 26-1-2012 9:24 Print reply

Posts: 2431
kvind dat die MTX hokken altijd veels te dunne wieltjes hebben
Beter.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
rubbert 26-1-2012 11:05 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kristian-m
kvind dat die MTX hokken altijd veels te dunne wieltjes hebben
Beter.



die zouden nog wel is breder kunnen zijn dan de wieletjes die in je mrx liggen hoor...



Ik denk dat het meer te maken heeft met de banden die de meesten erom gooien
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-1-2012 11:13 Print reply

Posts: 8709
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kristian-m
kvind dat die MTX hokken altijd veels te dunne wieltjes hebben
Beter.


De 50cc-tjes hebben inderdaad nogal smalle banden, vooral achteraan dan.
Honda heeft met de MTX-RII zijn vergissing rechtgezet van een 80cc blok in een 50 frame te bouwen. De RII is qua rijwielgedeelte een licht aangepaste 125/200.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Nielzor 26-1-2012 11:29 Print reply

Posts: 282
Net ff opgemeten met de schuifmaat.

MTX voorvelg = 52mm
Derbi voorvelg = 84mm

Scheelt dus wel 32mm.

Zojuist polijstsetje binnen gehad trouwens
 

Dit topic is 27863 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved