Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda MTX R2 > SM & Opvoeren! [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 967 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda MTX R2 > SM & Opvoeren! [Alge...
Pagina 19 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 27763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roy1263 1-5-2012 22:29 Print reply

Posts: 597
ik merk bij mijn ns1 wel degelijk verschil als ik die schroef verder erin of eruit draai. vooral hoog in de toeren. dus volgens mij werkt het wel zo op mijn 24mm ns1 carb(HM183)
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
Nielzor 1-5-2012 22:32 Print reply

Posts: 282
Zelf heb ik een 28mm Keihin..

Maar is er geen verband tussen 5 en 6 weigeren en slecht starten?

En als de sproeier te groot zou zijn, bougie is aan een kant grijsachtig.. dat is dan wel weer raar.
 
Derbi-Olaf 1-5-2012 23:19 Print reply

Posts: 14999
ik denk ook een te arm mengel... maar met een versleten zuigerveer-zuiger tot gevolg
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Nielzor 1-5-2012 23:22 Print reply

Posts: 282
De cilinder is net uitgeboord en zuiger is max 200km oud..
 
Derbi-Olaf 1-5-2012 23:25 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielzor
De cilinder is net uitgeboord en zuiger is max 200km oud..

juist dan is het rampzalig als je een te arm mengsel hebt.

en afgesteld op de testbank? durven na zo weinig Km's
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Nielzor 1-5-2012 23:44 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

juist dan is het rampzalig als je een te arm mengsel hebt.

en afgesteld op de testbank? durven na zo weinig Km's


Te arm mengsel zou wel het wegvallen in de 5 en 6 verklaren?
 
grasmaaier89 1-5-2012 23:44 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielzor
[...]


Te arm mengsel zou wel het wegvallen in de 5 en 6 verklaren?


ja, dat tie in toeren terug gaat vallen bedoel je?
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Nielzor 2-5-2012 0:02 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


ja, dat tie in toeren terug gaat vallen bedoel je?


Ja klopt. Bij de 4 gaat 'ie bijna niet meer harder en 5 en 6 is niet te doen
 
grasmaaier89 2-5-2012 16:57 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielzor
[...]


Ja klopt. Bij de 4 gaat 'ie bijna niet meer harder en 5 en 6 is niet te doen



Heb je al de gasnaald in andere standjes gezet? Dat wil ook wel eens helpen
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
kenny77 2-5-2012 17:51 Print reply

Posts: 29286
Koppakking nog goed?

Als je al 200km hebt rond gereden waar hij wel goed door trok en nu niet meer, lijkt me het toch iets van compressie verlies.

Of inderdaad zoals Olaf zegt iets met de zuigerveren.

Zou ook verklaren dat hij maar 11pk heeft, want dat kan eigenlijk niet kloppen bij die setup.
 
Nielzor 2-5-2012 20:54 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



Heb je al de gasnaald in andere standjes gezet? Dat wil ook wel eens helpen


Jup heb ik gedaan.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Koppakking nog goed?

Als je al 200km hebt rond gereden waar hij wel goed door trok en nu niet meer, lijkt me het toch iets van compressie verlies.

Of inderdaad zoals Olaf zegt iets met de zuigerveren.

Zou ook verklaren dat hij maar 11pk heeft, want dat kan eigenlijk niet kloppen bij die setup.


Ik had niet eerst meer trekkracht dan nu hoor. Is gewoon hetzelfde gebleven Koppakking is overigens nog goed.

Ik heb zojuist nog even sproeier 150 geprobeerd. ( DDL had er 140 in gedaan ) en met 150 rijd 'ie nog beroerder.

De enige verklaring die ik dus nog zou kunnen bedenken (voor de grijsachtige bougie) is dat de ontsteking te vroeg of te laat staat? Aangezien sproeier niets verbeterd.
 
Nielzor 2-5-2012 23:19 Print reply

Posts: 282
Zit nu even met 2 optie's die ik heb. ( Ervan uitgaand dat 'ie zo kut rijd door de ontsteking)

1: In m'n luchtfilterbak die ik nu niet meer gebruik een extra accu maken. Zo heb ik samen met m'n huidig dus 2 accu's. Dan kan ik dus een HPI binnenrotor ontsteking halen en dat zou ik deze week nog kunnen doen.

2: Wachten op de firma HPI totdat ze de nieuwe onsteking met lichtspoel op Ruud (Ruanna) zijn blok passend hebben gemaakt. Echter is HPI niet zo snel en is het dus onbekend hoelang dit gaat duren.

Moet nog ff kijken of ik m'n huidige onsteking kan vervroegen en daardoor nog goed rijdend krijg, anders zal het wel optie 1 worden denk ik.
 
kenny77 3-5-2012 2:04 Print reply

Posts: 29286
Door de ontsteking zou hij wel slechter moeten rijden, maar zo sterk dat hij bijna niet door trekt lijkt me niet. (of je ontsteking moet al gaar zijn)
Ik heb ook een originele ontsteking op mijn cr80 gehad, had een stuk minder vermogen, maar alsnog reed hij niet slecht.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-5-2012 om 2:04 uur.
 
Nielzor 17-5-2012 12:04 Print reply

Posts: 282
Aan de hand van dit topic even een vraagje: http://www.brommerforum.nl/showtopic/66340/1

Moet er een koelvloeistoftankje opzitten? Ik heb nu namelijk een radiateur op het oog die precies even groot is als m'n huidige rad en dan heb ik er dus 2 van dezelfde grootte. Echter is er dan geen plaats meer voor het kleine kvs-tankje.

Op m'n huidige radiateur zit een dop die eraf kan dus daar zou ik het systeem dan kunnen vullen. Weet alleen niet of het systeem dan z'n druk wel kwijt kan?
 
kenny77 17-5-2012 13:56 Print reply

Posts: 29286
Op mijn nsr heb ik er geen. (nooit erop gezeten)
Ik heb er geen problemen mee gehad en het niveau bleef goed op pijl.
 

Dit topic is 27763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 19 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved