Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - yamaha dt50mx blok opnieuw opbouwen, frame opknappen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 434 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - yamaha dt50mx blok opnieuw opbouwen...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3655 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lukas puch 25-11-2011 23:02 Print reply

Posts: 611
ik heb dus een nieuwe spoel binnen, maar volgens mij is deze ook kapot, ik heb draad met oog, en een stuk winding met gele buiten laag, waar ongv 3 cm winding uit steekt en dit zit nergens aan vast.

moet het lager zover op de krukas?(lijkt me veel te ver?:


en weet iemand waar dit ringetje moet, want op de kickstart as past hij niet.


en dit ding?



Dit bericht is gewijzigd door lukas puch op 25-11-2011 om 23:02 uur.


dit is trouwens die onderlankse uitlaat, weet iemand welk merk / type en of het een beetje een goede is?



Dit bericht is gewijzigd door lukas puch op 25-11-2011 om 23:05 uur.
 
kenny77 25-11-2011 23:16 Print reply

Posts: 29286
Lager hoort zo dicht op de wang te zitten.
Maar als je het blok dicht hebt, dan moet je de krukas in het midden van de krukas holte tikken, dan zit ie wel goed.

kan je betere foto's van de onderdelen maken, hieruit kan je bijna niks uit op maken.

die ring kan van de schakelas zijn, aan de linkerkant die zit tegen de keerring aan en de ring wordt vast gehouden door een borg ring.

uitlaat ken ik niet, maar ziet er niet optimaal uit.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-11-2011 om 23:17 uur.
 
lukas puch 25-11-2011 23:30 Print reply

Posts: 611
dus dan wordt het toch de jamarcol, moet ik wel zo'n tuutje zien te maken

morgen ff lagers halen, foto's maken en misschien in de avond dan nog het onderblok opbouwen.

heb hier trouwens de cilinder op mijn bureau liggen, klaar om een poortmapje te maken maar ik ben de schuifmaat vergeten .

dan moet ik alleen nog ergens sproeiers voor mikuni vinden, maar die kan ik niet vinden rond maatje 150. ( en gaan die maar in maten van 5 steeds?)

Dit bericht is gewijzigd door lukas puch op 25-11-2011 om 23:31 uur.
 
kenny77 26-11-2011 0:03 Print reply

Posts: 29286
lokale brommer winkel al geprobeerd?
 
lukas puch 26-11-2011 0:07 Print reply

Posts: 611
die verkoopt sproeiers van ongv 100. op internet kan ik ze ook niet vinden.. dan toch maar m'n 19mm dell eronder knuppen?
 
kenny77 26-11-2011 0:09 Print reply

Posts: 29286
andere zaak al geprobeert?

mikuni sproeiers in die maat zou geen problemen moeten leveren.

maar je hebt maat 150 waarschijnlijk niet nodig?
kan me niet voor stellen tenminste.
 
lukas puch 26-11-2011 0:14 Print reply

Posts: 611
welke maten dan ongeveer? iemand vertelde mij dat ik met mikunie rond de 150 moest zitten..

zou dit dan genoeg moeten zijn? http://www.josdijkma...od&productId=867
 
kenny77 26-11-2011 0:18 Print reply

Posts: 29286
ik zou eerst beginnen met 120~130 en dan kijken of je hoger of lager moet gaan zitten.
en vanuit daar verder gaan.
 
RD50mx 26-11-2011 12:51 Print reply
Posts: 353
die uitlaat past denk ik wel op mijn brommer, als je 'm te koop gaat zetten mag je mij altijd even inboxen (zit er wel een ophangpunt aan?)
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
lukas puch 26-11-2011 13:16 Print reply

Posts: 611
pb voor rd50mx.

ik ga NU even krukas lagers halen.
ook wilde ik van DTenduro een 21inch voorwiel overnemen maar die heeft niks meer laten horen. (zit nu een 18 inch wiel in.)
 
lukas puch 2-12-2011 23:34 Print reply

Posts: 611
ik heb toenstraks de laatste onderdeeltjes besteld (lagers en sproeiers)
ik hoop het maandag binnen te hebben, om maandag de versnellings bak dicht te schroeven en cilinder monteren en alles op meten. (voor opmaat kop). dan ff kijken waar ik zon rubber voor de koppeling kan halen, iemand ideeën? en ff kijken waar ik een koppelingsdenksel pakking kan halen. dan kan ik heel het onderblok dichten, en onsteking afstellen.
als het onderblok in elkaar staat ga ik ff bellen voor een cil kop bereking.

 
lukas puch 3-12-2011 21:49 Print reply

Posts: 611
ook even een goede foto gemaakt van dat dingetje:

 
dirktimmer 17-1-2012 9:24 Print reply

Posts: 1737
die spoel moet gewoon gesoldeerd worden, is niet kapot, hoort zo, hoe moet je hem anders aan de kabel maken?
de onderlangs uitlaat is een gianelli 80 voor een rd mx
het ding op de foto hierboven herken ik niet,
die ring zit op 2 plekken, achter de moer waar het primaire tandwiel mee op de krukas zit, en achter de moer waar je het koppelingshart mee vast zet.

die luhao is bedoelt voor een dt50m niet voor een mx en het zijn geen fijne uitlaten , soms zijn ze ok, op een snelle 50/60cc (niet op std immitatie)

je krukas een half uur in de vriezer is lang zat, oven op 180 graden. Oven niet voorverwarmen etc, gewoon hele zaakje langzaam warm laten worden, en zorg dat je een goede relatie hebt met je moeder als je de carters niet 100% schoon hebt, dan stinkt het als de tyfus.


@ Santa cruz, voor je 90 haalt met een dt mx heb je geen std 50 cctje , maar een getunede teller, of een getunede cilinder.


veel succes

ps. lagers gewoon in verpakking in de vriezer doen, kruaks inpakken in krantpapier, wordt hij niet vochtig.


Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 17-1-2012 om 9:26 uur.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 17-1-2012 om 9:29 uur.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 17-1-2012 om 19:22 uur.
 
lukas puch 23-1-2012 18:40 Print reply

Posts: 611
bedankt voor de tips, uitlaten heb ik allebei alweer verkocht, de jamarcol komt erop.

krukas en nieuwe lagers zit er al in, alleen had de keerring aan de koppelings kant een te kleine binnendiameter waardoor deze niet goed past...

er komt trouwens een 70cc op,
 
lukas puch 2-6-2012 15:10 Print reply

Posts: 611
dit ding staat weer in elkaar, alleen zoek ik een achterbrug + een veer.
 

Dit topic is 3655 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved