Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - cross puch 70cc athena AJH [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1189 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - cross puch 70cc athena AJH [Algemen...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 21-11-2011 21:38 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukas puch
ik heb het ook niet over grasbaan racen en 1e worden, maar over het onk brommercross, dat is in brabant. ik wil daar een wedstrijd van mee rijden. als je brommer 50 gaat en ziek hard trekt eindig je daar zeker in de top 10. ( bij automaten) het is op een echte crossbaan he.


onk brommercross is toch ook bij de automaten 50cc. of is dit een keer verandert.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
lukas puch 21-11-2011 21:41 Print reply

Posts: 611
nee, schakels 50cc carb 16mm vario 50cc carb (volgens mij vrij) normale automaten (puch enz) 75cc carb vrij.

en bij alles blok en frame zelfde fabrikant, behalve bij schakel specials.
 
-simon- 21-11-2011 21:43 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukas puch
nee, schakels 50cc carb 16mm vario 50cc carb (volgens mij vrij) normale automaten (puch enz) 75cc carb vrij.

en bij alles blok en frame zelfde fabrikant, behalve bij schakel specials.


ik zou dat nog maar eens goed nakijken.
in brabant zijn er idd wel een paar wedstrijden waar je bij de automaten of puchjes 70cc mag. maar er zijn ook een helehoop wedstrijden waar dat ook 50cc is.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
lukas puch 21-11-2011 21:48 Print reply

Posts: 611
dat zijn uurs crossen, onk = 75cc.
 
-PuchSjonnie- 23-11-2011 17:32 Print reply
Posts: 735
hee lukas,jij hier ook al, ik ben puchbrouwsel,laat eens even wat fotos zien van je zb achterbrug enzo, en van je frame

Dit bericht is gewijzigd door -PuchSjonnie- op 23-11-2011 om 17:33 uur.
 
lukas puch 23-11-2011 18:17 Print reply

Posts: 611
haaha puchbrouwsel beunhaas

foto's

voorkant puch (wielen ff inelkaar gezet (zondecentreer bussen etc)


zijkant ban is michelin starcross.


achterbrug (hier is hij iets scheef dus heb hem opnieuw gemaakt.


cilinder athena AJH

 
-PuchSjonnie- 23-11-2011 22:17 Print reply
Posts: 735
hee netjes, maar jij gebruikt sx 85 kappen toch? enne, die brug die heb je hopelijk niet gezaagd met een flex ofwel? moet wel precies recht he,brugje is niet echt breed ofwel? en hij werd toch monoshock?
 
lukas puch 23-11-2011 23:05 Print reply

Posts: 611
Ja, sx 85. Is met statief geslapen. Is gwn recht. Ja wordt monoshock. Moet alleen ff ophanging lassen. Die ijzeren plaat voor achterop frame heb ik al liggen is 3 mm dik die ga ik bij mijn neef erop lassen. (Hij heeft co2) hij heeft aangebode al mijn draaiwerk te doen en ik mag daar lassen enz en als hij klaar is wilt hij met mij een opmaat maken

Achterbrug is gwn breed genoeg.

Maar dit ligt even stil omdat ik ff met mijn dt bezig ben. Motorisch verwacht ik de dt binnen 2 weken af te hebben, in de lente spuit ik hem pas. Dan ga ik weer verder met mijn crosspuch.


 
lukas puch 23-12-2011 22:07 Print reply

Posts: 611
frame ga ik weer opnieuw doen, ik zag dat het balhoofd scheef was. ik laat daar nu gwn bussen voor draaien zodat het 100% recht is.
ik heb nu een mig mag apparaat dus kan alles mooi en goed lassen(vooral dun plaatwerk op tank enzo was kut met elecktrode)
maandag ff ander frame ophalen voor een 10tje

Dit bericht is gewijzigd door lukas puch op 23-12-2011 om 22:08 uur.
 
lukas puch 30-12-2011 0:10 Print reply

Posts: 611
heb een nieuw frame gehaald, en heb vandaag echt hard gewerkt. heb heel de achterkant +onderkant blok dichtgelast, plaat op tank + stang tussen frame gelast. morgen ff nieuwe slijpschijfies halen en dan nog wat verstevigingen erin lassen, en een subframe. 31dec. ochtend ff busjes voor achterbrug af laten draaien en dan nieuwe achterbrug lassen.
en dan in de loop van die week kan mijn neef balhoofd bussen voor mij draaien.

kzal morgen wel ff updaten met foto;s
 
lukas puch 21-1-2012 16:30 Print reply

Posts: 611
ik ben helemaal opnieuw begonnen en ga een heleboel verbeteren.
bijv ontsteking, dat wordt een pvl.

vandaag heeft mijn neef balhoofdbussen gedraaid en ik heb nog een bestelling van puchshop binnen dus morgen grote update.
 
lukas puch 22-1-2012 20:10 Print reply

Posts: 611
update update 22-1
joow niet heel veel meer gedaan tot dit weekend, wel het een en ander gekocht:
achter+voornaaf
koppelingspul (maandag binnen)
tnt stuur (maandag binnen)
puchshop besteling.

bestelling binnen, geen foto's
2 x Reparatietapeinden M6/M7 €2.20
1 x Koppelings-olie Kroon €2.50
1 x Handvatset Pro Grip 732 zwart/oranje €10.00
1 x Achtertandwiel 48 Tands €9.00
1 x Voortandwiel leverbaar in diverse maten
- Tanden: 13 Tands €3.00
2 x Binnenband 200 / 225 x 17 €8.00
1 x Benzinefilter klein €3.00
1 x Pakkingset (45mm) Athena AJH cilinder €4.00
1 x Koppelingsdeksel-pakking Kickstartmotor €1.80
1 x Ketting IGM Gold €12.50
1 x Membraamplaatje Carbon 0,25mm €13.00
---------------------------------------------------

gisteren, zaterdag ff naar mijn neef gegaan voor balhoofd bussen.
na wat meten kwam hij erachter dat het allemaal net niet ging passen. (totale lengte moest precies hetzelfde zijn als oude balhoofd)
1e obstakel: gat waar de pin doorheen komt redelijk smal, pin dik. wanddikte dus maar 2mm, mja dit kon dan nog wel.
toen die bus gedraait. toen zagen we een kut naat in het frame en het was alleen de 1e 3cm ofzo mooi rond...
dus met de ruimer erin zitten klote maar dat werkte niet dus toen maar de bus afgedraait... stuk in frame was eerst 5cm nu nog maar 3 ofzo.
toen dat erin gezet maar de totale lengte was 1 cm te lang dus het paste niet. hij moest weg dus hij had mij naar huis gebracht, thuis gekomen ff bus iets ingekort en dat stuk van het frame waar de bus inkomt ook ingekort.

dus de voorvork er speling vrij ingezet en gelijk lekker veel kogellager vet.
toen bezig geweest met de buiten banden, schoon gemaakt en toen in het bad gegooid zodat ze warm worden(flexibel)
ik had dus nieuwe binnenbanden, maar bij de 1e keer was de 1e al lek. toen 2e poging, 2e binnenband lek. toen geplakt en 3e poging weer lek, toen maar gestopt, fix ik een andere keer.

nja hier foto's (kut kwaliteit, telefoon.)

banden schoongemaakt


voorkant, komt een tnt stuur op.


schuin voor


zijkant


wat ik aan het frame nog moet doen:

-voetsteunen ophanging maken + erop lassen
-banden erom leggen
-wielen centreren
-zadel maken
-stuurstoters maken+op de bus lassen
-bussen vastlassen
-veer ophanging
-nieuwe achterbrug
-voetrem erop maken
-mooi spuiten

nog nodig voor frame:
-stevig/hard zadelschuim
-skai leer
-achterveren

ik ga trouwens ook met een pvl rijden, alleen moet ik nog ergens 50e vandaag halen :shocker:

nu ga ik mijn boekverslag maken

 
RD50mx 29-1-2012 13:03 Print reply
Posts: 353
ziet er mooi uit!
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
lukas puch 31-1-2012 18:48 Print reply

Posts: 611
dankje

pvl ontsteking is trouwens binnen.

Dit bericht is gewijzigd door lukas puch op 31-1-2012 om 18:49 uur.
 
lukas puch 4-2-2012 12:21 Print reply

Posts: 611
update 4-1
laatste tijd weer wat kleine dingetjes gedaan en gekocht.

carbonne kleppen in mebraam gezet:


achterveren: (wordt misschien nog wel vervangen voor betere)


athena stickertjes uit italië, komen op de crosser.


blokje:


straks even boutjes enz halen.
vandaag proberen het frame rollend te maken en ontsteking afstellen.

wat nog binnenkomt:
-21mm dell
-spruit+spacer+reserve membraam.

14:31 net weer een pakketje mogen ontvangen.
spruit, spacer, reserve membraam.



carbon vs staal


Dit bericht is gewijzigd door lukas puch op 4-2-2012 om 14:31 uur.
 

Dit topic is 11088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved