Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Husqvarna WR 360 revisie [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1033 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Husqvarna WR 360 revisie [Algemene ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2578 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Santa Cruz 8-11-2011 21:52 Print topicpost

Posts: 716
Welkom bij mijn project 'Husqvarna WR 360 revisie'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 
2takt of 4takt? Supermotard!

Cas DT 8-11-2011 22:33 Print reply

Posts: 3131
Ziet er netjes uit allemaal!
Nog 'grote' plannen? Of gewoon kilometers maken?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
kenny77 8-11-2011 23:14 Print reply

Posts: 29286
Ziet er goed uit allemaal.
Zijn toffe motors.
 
rubbert 8-11-2011 23:53 Print reply

Posts: 8825
ziet er allemaal goed uit!!

Hoe is de overstap van die dikke viertakt naar een toch iets minder zware tweetakt qua rijden? of heb je er nog niet op gereden?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Santa Cruz 9-11-2011 12:29 Print reply

Posts: 716
Bedankt allemaal!

Heb er praktisch nog niet op gereden, maar in vergelijking met mijn KLR 650 is deze toch veel makkelijker bestuurbaar. Trekt ook veel beter op natuurlijk, alleen was die viertakt toch net iets krachtiger. Dit merk je vooral bij het uitkomen van een bocht. Maarja 2takt vergelijken met 4takt is sowieso moeilijk
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Derbi-Olaf 9-11-2011 12:41 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
Bedankt allemaal!

Heb er praktisch nog niet op gereden, maar in vergelijking met mijn KLR 650 is deze toch veel makkelijker bestuurbaar. Trekt ook veel beter op natuurlijk, alleen was die viertakt toch net iets krachtiger. Dit merk je vooral bij het uitkomen van een bocht. Maarja 2takt vergelijken met 4takt is sowieso moeilijk

Nu hebben ze origineel een heel vlakke vermogenscurve, te vlak voor een 2takt vind ik
Of heb jij een powerband gevoeld?


Ik ben nog steeds op zoek naar een FMF fatty, naar het schijnt is dat een enorme transformatie


edit: waar haal jij trouwens de onderdelen vandaan ?

en wat vraag je om ook zo'n achteras voor mij te draaien ?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 9-11-2011 om 13:14 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Santa Cruz 9-11-2011 21:31 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Nu hebben ze origineel een heel vlakke vermogenscurve, te vlak voor een 2takt vind ik
Of heb jij een powerband gevoeld?


Ik ben nog steeds op zoek naar een FMF fatty, naar het schijnt is dat een enorme transformatie


edit: waar haal jij trouwens de onderdelen vandaan ?

en wat vraag je om ook zo'n achteras voor mij te draaien ?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 9-11-2011 om 13:14 uur.


Wat je zegt over die het vermogen, ga ik deels mee akkoord. Ze hebben inderdaad een wijd uitgespreid vermogen, maar eens je goed op toeren komt trekt hij toch nog eens een goed stuk harder...

Veel onderdelen heb ik niet gekocht. De ontsteking komt van Joramo in Puurs (België hé ) Rremblokjes e.d ga ik halen bij Hautekiet in Ruddervoorde. Dat is veel dichter bij mijn deur dan Puurs

Die as waar jij het over hebt is niet de achteras, maar de as waarmee de achterbrug en het blok in het frame hangen.

edit: een FMF zou ik ook wel willen. Serious zot uitlaatje en prachtig geluid

Dit bericht is gewijzigd door cedric op 9-11-2011 om 21:32 uur.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Derbi-Olaf 10-11-2011 8:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


Wat je zegt over die het vermogen, ga ik deels mee akkoord. Ze hebben inderdaad een wijd uitgespreid vermogen, maar eens je goed op toeren komt trekt hij toch nog eens een goed stuk harder...

Veel onderdelen heb ik niet gekocht. De ontsteking komt van Joramo in Puurs (België hé ) Rremblokjes e.d ga ik halen bij Hautekiet in Ruddervoorde. Dat is veel dichter bij mijn deur dan Puurs

Die as waar jij het over hebt is niet de achteras, maar de as waarmee de achterbrug en het blok in het frame hangen.

edit: een FMF zou ik ook wel willen. Serious zot uitlaatje en prachtig geluid

Dit bericht is gewijzigd door cedric op 9-11-2011 om 21:32 uur.

Ja dat bedoelde ik, achterbrugas
Die van mij zit aardig vastgerot en ik vrees dat ik aan het slijpen kom:P dus dan heb ik een nieuwe nodig, ik wil namelijk wel alles fris hebben

Heeft joramo onderdelen in voorraad van de husky's of zijn ze dealer ?
(woon zelf namelijk ook in Belgie hea, door de week in antwerpen, in de weekends in Limburg)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Paultje Pils 10-11-2011 18:36 Print reply

Posts: 2110
Waarom de inlaat gepolijst?
 
If you can't dodge it, ram it.
BenjaminDG 10-11-2011 18:44 Print reply

Posts: 4605
Ze zeggen dat de lucht dan beter stroomt.

Andere zeggen weer dat je het een beetje ruw moet laten zodat er op die ruwe plekken wat turbelentie ontstaat waardoor de lucht daar nog beter stroomt, zelfde geldt ook voor het inlaat kanaal van een cilinder/cilinderkop

Net als een golfbal, die is ook niet mooi egaal maar heeft ook putten erin.

Is volgens mij verwaarloosbaar.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-11-2011 om 18:45 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Paultje Pils 10-11-2011 18:57 Print reply

Posts: 2110
Ik weet wel waarom mensen het doen,maar vroeg me af wat zijn gedachte erachter is

Beste kun je het beetje ruw maken (sodablasten). Doen ze op mijn werk ook, en zij staan zeer goed bekend om hun motoren. Maak je dus gebruik van het skin effect.

Dit bericht is gewijzigd door Paultje Pils op 10-11-2011 om 18:57 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.
Santa Cruz 10-11-2011 20:15 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Ja dat bedoelde ik, achterbrugas
Die van mij zit aardig vastgerot en ik vrees dat ik aan het slijpen kom:P dus dan heb ik een nieuwe nodig, ik wil namelijk wel alles fris hebben

Heeft joramo onderdelen in voorraad van de husky's of zijn ze dealer ?
(woon zelf namelijk ook in Belgie hea, door de week in antwerpen, in de weekends in Limburg)


Jorama heeft normaal gezien een hoop 2dehands onderdelen liggen en is ook de bekenste/beste dealer van België. Alleen weet ik niet of hij veel stuff heeft liggen van die wr 360 spellen.

Was ik nog vergeten te zeggen: Die powerband komt door mijn VH uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door cedric op 10-11-2011 om 20:16 uur.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Derbi-Olaf 10-11-2011 20:19 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


Jorama heeft normaal gezien een hoop 2dehands onderdelen liggen en is ook de bekenste/beste dealer van België. Alleen weet ik niet of hij veel stuff heeft liggen van die wr 360 spellen.

Was ik nog vergeten te zeggen: Die powerband komt door mijn VH uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door cedric op 10-11-2011 om 20:16 uur.

woesj jij vanhasselt uitlaat tofffff
:P

eens kijken, ik ken jorama maar wis niet dat 'ie veel op voorraad had

Nja ik ga kijken als er wat te krijgen is kwa uitlaatjes, zo niet maak ik er zelf eentje, ben alleen op zoek naar iemand die ervaring heeft met het berkenen van uitlaten voor dikke 1cilinders


 
Heeft een SOHC in z'n broek!
dirktimmer 20-11-2012 23:15 Print reply

Posts: 1737
misschien heb ik nog een nieuwe spes uitlaat voor zo'n ding, als ik eraan toe kom kijk ik morgen even

inbox me maar even mocht ik het vergeten!
 
kenny77 20-11-2012 23:17 Print reply

Posts: 29286
Volgens mij is deze al verkocht.

Misschien is het wel wat voor Olaf.
 
dirktimmer 21-11-2012 0:24 Print reply

Posts: 1737
haha,

ik reageer een jaar later, had ik niet gezien. stond bovenaan bij updates en reageerde gewoon haha.
 

Dit topic is 2578 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved