Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Tsx compleet opknappen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1006 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Tsx compleet opknappen [Algemene vr...
Pagina 9 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina
Dit topic is 8439 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kai. 9-1-2012 15:58 Print reply

Posts: 721
IK krijg het nog steeds niet voormekaar. Nu krijg ik hem soms niet in zijn vrij. en als hij dan in zijn vrij staat, en ik draai aan de uitgaande as, dan zit er een speling op van 1 cm. als ik dan draai aan het vliegwiel pakt hij hem na 2 x draaien pas op. Het blok is nog nooit losgeweest voordat ik reviceerde en k heb alleen maar de krukaslagers vervangen. wat moet ik nu doen.
 
nieuwe vonkjes gekocht
Kai. 9-1-2012 18:03 Print reply

Posts: 721
hier een filmpje van het probleem


Dit bericht is gewijzigd door Kai. op 9-1-2012 om 18:04 uur.
 
nieuwe vonkjes gekocht
barttsx 9-1-2012 18:19 Print reply

Posts: 276
als je schakelvorken versleten zijn kan het dat nummertje 12 nog contact maakt met nummer 8. en nummer 8 draait ook als hij in de vrij staat, dus dat kan het ook zijn. als je begrijpt wat ik bedoel.
http://images.cmsnl....ue0010fig10_13f1.gif
 
Kai. 9-1-2012 18:24 Print reply

Posts: 721
ja ik heb dus nog nooit een versnellingsbak losgehaald maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Het blokje heeft naar mijn weten nog maar 14000 km gelopen.
 
nieuwe vonkjes gekocht
suzuki-fan 9-1-2012 19:01 Print reply
Posts: 67
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kai.
ja ik heb dus nog nooit een versnellingsbak losgehaald maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Het blokje heeft naar mijn weten nog maar 14000 km gelopen.


De teller heeft er waarschijnlijk niet altijd opgezeten. 14000 km is anders wel heel weinig en dan zou het hele blok eigenlijk nog goed in de lak moeten zitten, maar hij kan ook heel lang stil hebben gestaan buiten.

Zaten er nog Koyo keerringen en lagers in het blok?
Heb je tijdens het reviseren moeren gehad die wel erg loszaten of schroeven gezien die al eens los zijn geweest?
Als het blokje al een keer open is geweest is het zeer waarschijnlijk ook ouder als 14000 km.
Zijn de cilindertapeinden nog origineel en waren de kruiskopschroeven van het blok nog intact?
Waren de krukaslagers afgezien van de roest nog spelingloos?
Ook de lak van het blok geeft een indicatie hoe hij is onderhouden en hoeveel hij heeft gelopen.

Als je ze nodig hebt stuur ik je wel een paar foto's die ik heb gemaakt van de schakelbak tijdens het reviseren van mijn blok.
 
mxbeunking 9-1-2012 19:53 Print reply

Posts: 2305
maak eens een foto van hoe je je schakelvork hebt staan

Dit bericht is gewijzigd door mxbeunking op 9-1-2012 om 19:54 uur.
 
Draaiwerk nodig? = PB
Kai. 9-1-2012 20:04 Print reply

Posts: 721
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki-fan
[...]


De teller heeft er waarschijnlijk niet altijd opgezeten. 14000 km is anders wel heel weinig en dan zou het hele blok eigenlijk nog goed in de lak moeten zitten, maar hij kan ook heel lang stil hebben gestaan buiten.

Zaten er nog Koyo keerringen en lagers in het blok?
Heb je tijdens het reviseren moeren gehad die wel erg loszaten of schroeven gezien die al eens los zijn geweest?
Als het blokje al een keer open is geweest is het zeer waarschijnlijk ook ouder als 14000 km.
Zijn de cilindertapeinden nog origineel en waren de kruiskopschroeven van het blok nog intact?
Waren de krukaslagers afgezien van de roest nog spelingloos?
Ook de lak van het blok geeft een indicatie hoe hij is onderhouden en hoeveel hij heeft gelopen.

Als je ze nodig hebt stuur ik je wel een paar foto's die ik heb gemaakt van de schakelbak tijdens het reviseren van mijn blok.


blok was nog niet eerder losgeweest, koppen van schroeven waren nog gaaf. cilindertapeinden zijn niet optimaal dat is het enigste. Waarschijnlijk is de ketting geknapt en heeft de versnellingsbak een tik gehad. Ik vermoed dat mijn schakelwals/vork krom is. van de week trek ik het zooitje los.

@mx beunking: schakevork staat net zoals bij jou in jou topic http://www.brommerforum.nl/showtopic/64805/3
 
nieuwe vonkjes gekocht
mxbeunking 9-1-2012 20:08 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kai.
[...]


blok was nog niet eerder losgeweest, koppen van schroeven waren nog gaaf. cilindertapeinden zijn niet optimaal dat is het enigste. Waarschijnlijk is de ketting geknapt en heeft de versnellingsbak een tik gehad. Ik vermoed dat mijn schakelwals/vork krom is. van de week trek ik het zooitje los.

@mx beunking: schakevork staat net zoals bij jou in jou topic http://www.brommerforum.nl/showtopic/64805/3


dan staat die dus verkeerd hij moet met het middelste tandje in het midden staan, bij mij stond die teveel naar rechts...

 
Draaiwerk nodig? = PB
Kai. 9-1-2012 20:11 Print reply

Posts: 721
ja ik heb al meerdere dingen geprobeerd met dat ding, ik kan alle versnellingen pakken.
 
nieuwe vonkjes gekocht
mxbeunking 9-1-2012 20:12 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kai.
ja ik heb al meerdere dingen geprobeerd met dat ding, ik kan alle versnellingen pakken.


dan zal er van binnen wel wat fout zitten...
 
Draaiwerk nodig? = PB
Kai. 20-2-2012 22:00 Print reply

Posts: 721
Weer een kleine update.
blok zit er weer onder en ik heb een andere tsx erbij gekocht voor een paar onderdeeltjes. aan sommige dingen zit ik nog te twijfelen of ik ze over ga zetten zoals de bagegedrager en de achterlichten
Deze tsx is van '87 en de '' donor '' is van '95

Blokje is iniedergeval gerapeerd (caters enz) en opnieuw gespoten:

Begint er al op te lijken:


heb ook zgan nieuwe velgen bij de '' donor '' gekregen en nog een gereviseerd motorblok met nieuwe krukas.

eind volgende week is hij klaar.

gr kai

 
nieuwe vonkjes gekocht

Dit topic is 8439 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved