Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - honda nsr raceklaar maken + carters vervangen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1020 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - honda nsr raceklaar maken + carter...
Pagina 5 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 16001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pompower 12-4-2012 20:19 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
toffe foto's. Ik had ook nog geprobeerd foto's te maken en te filmen maar mijn ipod deed nogal irritant. Ik bedacht me net nog iets. Mijn achterband is bijna versleten en jouw achterband zag er nog vrij goed uit en dat is de zelfde als mijn voorband. Binnekort komen jou ns1 wielen en dan heb je tog niks meer aan die 18inch achterband. Zou ik die mischien van je over kunnen nemen? Dan heb ik een complete set van 2 dezelfde banden.

dat zou goed kunnen ja, vind het zelf geen probleem hoor,
maar die ns1 wielen gaan er dan voorlopig nog niet in, ik ga eerst ff lekker lang rijden met deze wielen, kwa remmen red ik het ook nog wel, ik rem sommige jongens met 320mm remschijven eruit
maar als ik mijn ns1 wielen erin zet, kun je natuurlijk mijn achterband krijgen,
ik laat het wel horen
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 12-4-2012 20:29 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

dat zou goed kunnen ja, vind het zelf geen probleem hoor,
maar die ns1 wielen gaan er dan voorlopig nog niet in, ik ga eerst ff lekker lang rijden met deze wielen, kwa remmen red ik het ook nog wel, ik rem sommige jongens met 320mm remschijven eruit
maar als ik mijn ns1 wielen erin zet, kun je natuurlijk mijn achterband krijgen,
ik laat het wel horen


Ja kwa remmen red je dat indd wel. Jou totale gewicht zit ruim 30 kilo onder dat van de gemiddelde rijder. Maar dat zou indd wel mooi zijn. Want dan heb ik een complete set. Mijn huidige achterband zit aan de zijkant nog helemaal vol met profiel maar het loopvlak zit nog maar rond de 2mm ofzo op. Dan moet je het maar een keer laten weten als er hier in de buurt ofzo een race is. Dan kom ik met men pa kijken. Kan hij gelijk zien hoe dat er aan toe gaat. En dan kijken we tegen die tijd wel hoeveel profiel er nog op je banden zit en wat je er eventueel voor zou willen hebben. (geld, of ruilen tegen iets van nsr zooi. ).
 
pompower 12-4-2012 20:40 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]


Ja kwa remmen red je dat indd wel. Jou totale gewicht zit ruim 30 kilo onder dat van de gemiddelde rijder. Maar dat zou indd wel mooi zijn. Want dan heb ik een complete set. Mijn huidige achterband zit aan de zijkant nog helemaal vol met profiel maar het loopvlak zit nog maar rond de 2mm ofzo op. Dan moet je het maar een keer laten weten als er hier in de buurt ofzo een race is. Dan kom ik met men pa kijken. Kan hij gelijk zien hoe dat er aan toe gaat. En dan kijken we tegen die tijd wel hoeveel profiel er nog op je banden zit en wat je er eventueel voor zou willen hebben. (geld, of ruilen tegen iets van nsr zooi. ).

komt helemaal goed, je hoort het wel
 
www.basvanloenen.nl
lytseleen 19-4-2012 16:57 Print reply

Posts: 1025
weet je al wat de slanglengte van je powerbox moet zijn?

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
pompower 19-4-2012 16:58 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
weet je al wat de slanglengte van je powerbox moet zijn?


nee, we hebben nu +- 7 cm slang en de box verticaal
 
www.basvanloenen.nl
kenny77 19-4-2012 17:02 Print reply

Posts: 29286
Volgens mij moet de powerbox horizontaal hangen?
 
lytseleen 19-4-2012 17:08 Print reply

Posts: 1025
heb het even gegoogled vond dit op het kreidler forum: Als je een powerbox gebruikt dan kan dat vermogenswinst geven alleen als de kombinatie inhoud powerbox / lengte slang goed is;
op alle andere lengtes verlies je alleen maar vermogen.
Als je het goed wilt doen dan maak je bijv. 3 powerboxen met verschillende inhoud, en op de testbank begin je met nr. 1 met 40 cm slang ertussen; na het opwarmen maak je 2 runs, je kort de slang 1 cm in en je maakt weer 2 runs; zo ga je door tot de slang helemaal op is; idem dito met nr. 2 en 3.
Uiteraard moet er ook op motortemperatuur e.d. gelet worden.
Dit kost dus gewoon 1 avond testbank, dus zorg dat je tank vol zit.
De inwendige diameter van de slang en de aansluitnippels kun je het beste 10 of 11 mm nemen, als het even kan zonder diametersprongen.
En inderdaad is het zo dat het vooral goed werkt op kleinere carburateur- diameters (sterke puls), zoals bijv. max. 16mm in de sportklasse sobw.

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
pompower 19-4-2012 17:17 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
heb het even gegoogled vond dit op het kreidler forum: Als je een powerbox gebruikt dan kan dat vermogenswinst geven alleen als de kombinatie inhoud powerbox / lengte slang goed is;
op alle andere lengtes verlies je alleen maar vermogen.
Als je het goed wilt doen dan maak je bijv. 3 powerboxen met verschillende inhoud, en op de testbank begin je met nr. 1 met 40 cm slang ertussen; na het opwarmen maak je 2 runs, je kort de slang 1 cm in en je maakt weer 2 runs; zo ga je door tot de slang helemaal op is; idem dito met nr. 2 en 3.
Uiteraard moet er ook op motortemperatuur e.d. gelet worden.
Dit kost dus gewoon 1 avond testbank, dus zorg dat je tank vol zit.
De inwendige diameter van de slang en de aansluitnippels kun je het beste 10 of 11 mm nemen, als het even kan zonder diametersprongen.
En inderdaad is het zo dat het vooral goed werkt op kleinere carburateur- diameters (sterke puls), zoals bijv. max. 16mm in de sportklasse sobw.


bedankt voor de info, zeker wel iets om te proberen dit,
hoe maak je powerboxen van verschillende inhoud?
 
www.basvanloenen.nl
lytseleen 19-4-2012 17:38 Print reply

Posts: 1025
die kun je van een pc buis maken met bijpassende doppen. of van aluminium. slangdiameter ongeveer 8 tot 11mm.
Edit: testen is het mooiste met lambda sensor ivm de powerbox je mengsel veranderd.

Dit bericht is gewijzigd door lytseleen op 19-4-2012 om 17:39 uur.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
pompower 19-4-2012 18:16 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
die kun je van een pc buis maken met bijpassende doppen. of van aluminium. slangdiameter ongeveer 8 tot 11mm.
Edit: testen is het mooiste met lambda sensor ivm de powerbox je mengsel veranderd.

Dit bericht is gewijzigd door lytseleen op 19-4-2012 om 17:39 uur.

mja die lamba sensor gaat me ff te ver, maar ik heb al een stage6 powerbox, kan er eventueel wel een paar bij maken, maar heb op het moment andere sleutelzaken te doen,(toerenteller, accubak lassen, kuipsteunen maken )
 
www.basvanloenen.nl
lytseleen 19-4-2012 20:54 Print reply

Posts: 1025
waar ik op doel is als je het goed wilt hebben zul je hem moeten testen op een testbank MET lambda..
inhoud van zo'n powerbox tussen de 50 en 100cc gewoon proberen

Dit bericht is gewijzigd door lytseleen op 19-4-2012 om 20:55 uur.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
honda fryslan 19-4-2012 20:58 Print reply

Posts: 1914
even googlen.. zijn wel berekeningen van online om de inhoud grofweg te berekenen..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Derbi-Olaf 19-4-2012 21:08 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
waar ik op doel is als je het goed wilt hebben zul je hem moeten testen op een testbank MET lambda..
inhoud van zo'n powerbox tussen de 50 en 100cc gewoon proberen

Dit bericht is gewijzigd door lytseleen op 19-4-2012 om 20:55 uur.

Lambdametingen zijn alleen interessant bij een 2takt als je geblokkeerd kan meten.

En Geblokkeerd meten bij een 2takt geeft dan weer heer irrealistische vermogenswaardes etc. Dus zeker niet noodzakelijk. gewoon sproeiers testen... wat het meeste vermogen geeft wordt op de bank wel duidelijk
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
roy1263 19-4-2012 22:27 Print reply

Posts: 597




kon het niet laten sorry
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
BenjaminDG 19-4-2012 22:32 Print reply

Posts: 4605
Had een powerbox niet alleen nut bij extreem hoge toerentallen of anders gezegd wanneer het membraan begint te zweven?

Weet niet bij hoeveel toeren je dit kan verwachten.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-4-2012 om 22:32 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 16001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved