Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - honda nsr raceklaar maken + carters vervangen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1035 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - honda nsr raceklaar maken + carter...
Pagina 4 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 16000 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 5-1-2012 18:20 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Begin maar aan krachttraining dan, gaat je wel een paar jaar kosten. Maar dan heb je ook wat.
Eerst een goede basis opbouwen, en dan veel kilo's weinig reps.


Na een goed half jaar merk je al best wat verschil in je dagelijkse dingen, en qua rijden kun je je daar ook op focussen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pompower 5-1-2012 18:21 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Mhh , het probleem was dat die zundapp zuigers speciaal door emto waren bestelt bij barikit.
Naar eigen maten, omdat er voor de rest niks te krijgen was.
Misschien is dit inmiddels veranderd, maar dat durf ik niet te zeggen.

[...]


Durf ik niet te zeggen, maar denk dat je met een goede 50cc opmaat uitlaat beter af bent dan die 80cc uitlaat.
Maar dat hangt ook af van hoe goed dat die 80cc uitlaat is ontworpen, misschien komt hij wel in de buurt van een 50cc uitlaat.
(als ik zo op de foto's kijk denk ik van niet, maar dat kan je natuurlijk nooit 100% zeker zeggen vanaf foto's)

Dus het wordt een kwestie van proberen.
Denk dat je ook het liefste verschillende opmaten moet gaan / laten maken, want ik neem aan dat je op verschillende circuits rijd?

Als je dan een circuit hebt met alleen maar korte bochten of alleen hogesnelheids bochten, maakt ook veel uit.

Net als cilinderkopjes btw.

Maar het hangt er ook maar net vanaf of je perse goed wil eindigen of dat je alleen voor je zelf voor de lol mee rijd.

Anders kan je het ook proberen met de spullen die je hebt en dan gedurende de jaren die volgen het allemaal steeds wat beter maken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-1-2012 om 18:17 uur.

ik rijd voor het 1e jaar mee, dus hoef niet gelijk in de top mee te rijden, ik ga eerst dacht ik deze 2 uitlaten allebei testen op testbank

btw: hoe duur is een opmaat uitlaat ongeveer,
en wat bedoel je met de cilinderkopjes, ivm compressie?

 
www.basvanloenen.nl
kenny77 5-1-2012 18:22 Print reply

Posts: 29286
Zeker net zo belangrijk (of belangrijker) is conditie opbouwen.
Aangezien zo'n brommer toch gemakkelijk stuurt, daar heb je niet zo veel kracht voor nodig.

 
kenny77 5-1-2012 18:26 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

ik rijd voor het 1e jaar mee, dus hoef niet gelijk in de top mee te rijden, ik ga eerst dacht ik deze 2 uitlaten allebei testen op testbank

btw: hoe duur is een opmaat uitlaat ongeveer,
en wat bedoel je met de cilinderkopjes, ivm compressie?



Ligt eraan, als je zelf een uitlaat kunt maken, een berekening zit rond de 20 tientjes.

Wie de uitlaat maakt kan ook veel in de kosten schelen.

Bij sommige kost je het 150 en bij andere 350 ( om de 2 uiterste maar te roepen)

Meeste werk zit het in het omzetten van een 2d rechte uitlaat gegevens naar een goede passen 3d uitlaat met bochten erin.
Dit is niet zo moeilijk, maar kost wel enige tijd , dus als je hier een beetje in gaat verdiepen, kan je dat zelf maken.
(ook het de conussen uit plaat halen en rond maken is niet moeilijk)

Als je bijvoorbeeld alleen de berekening opvraagt de rest zelf maakt en dan alleen laat aflassen, kan je aanzienlijke kosten besparen.

Voor de cilinderkoppen, compressie verhouding, squishband breedte, etc.

Hiermee kan je ook meer vermogen in de hoge of lage toeren mee creƫren.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-1-2012 om 18:28 uur.
 
JB1 5-1-2012 18:30 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zeker net zo belangrijk (of belangrijker) is conditie opbouwen.
Aangezien zo'n brommer toch gemakkelijk stuurt, daar heb je niet zo veel kracht voor nodig.



Denk dat het ongeveer 40% kracht is en 60% conditie.

Bij meer kracht kun je natuurlijk makkelijker de brommer ingooien en op z'n lijn houden.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pompower 5-1-2012 18:44 Print reply

Posts: 1777
iemand die hier berekenninngen kan maken?

 
www.basvanloenen.nl
JB1 5-1-2012 18:45 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
iemand die hier berekenninngen kan maken?



Luc Foekema, Fokko v/d Velden, Niek de Wildt

Edit: Oh, alleen hier, Niek dan

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 5-1-2012 om 18:45 uur.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 5-1-2012 18:45 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
iemand die hier berekenninngen kan maken?


Je zou Niek de Wildt eens een inbox kunnen sturen, hij kan het.
Maar of hij er tijd voor heeft weet ik niet, maar vragen kost niks.
 
pompower 5-1-2012 19:10 Print reply

Posts: 1777
bedankt!!
 
www.basvanloenen.nl
pompower 6-4-2012 20:00 Print reply

Posts: 1777
yeah weer eens ff een update!
de eerste race was 2 weken geleden en het was mijn eerste,
zaterdag de hele dag trainen en onderdelen verwisselen
en dan zondag racen, ging erg goed en tijden werden steeds beter.
aanstaande maandag is de volgende race in brakel en we hebben er heat wrap tape opgezet, nieuwe voetsteunen, gasnaald versteld, nieuwe banden, en we hebben ns1 wielen besteld, deze zijn helaas aleen nog niet binnen.
hoor wel wat julie er van vinden
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 6-4-2012 20:19 Print reply

Posts: 886
Hoeveel inch zijn NS1 wielen eigenlijk? 17 voor en 18 achter net als bij NSR? Verder blijf ik het maar een gaaf ding vinden die NSR.
 
honda fryslan 10-4-2012 19:13 Print reply

Posts: 1914
2x17 inch
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
BartHonda 10-4-2012 22:42 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
2x17 inch

Oke, das wel mooi.
 
pompower 12-4-2012 20:16 Print reply

Posts: 1777
de race in brakel was in de regen(*@#)
maar bleek dat ik hierdoor beter bij kon blijven,
brommer reed niet zo goed helaad, kon naar ze toe rijden in de bochten, maar ze trokken me er zo weer uit met optrekken
2 keer 12e geworden van de 14, voor mijn 2e keer niet slecht dacht ik zo
voor de geintereseerde: http://www.sobw.nl/p...event,eventid,760763



Dit bericht is gewijzigd door pompower op 12-4-2012 om 20:17 uur.
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 12-4-2012 20:16 Print reply

Posts: 886
toffe foto's. Ik had ook nog geprobeerd foto's te maken en te filmen maar mijn ipod deed nogal irritant. Ik bedacht me net nog iets. Mijn achterband is bijna versleten en jouw achterband zag er nog vrij goed uit en dat is de zelfde als mijn voorband. Binnekort komen jou ns1 wielen en dan heb je tog niks meer aan die 18inch achterband. Zou ik die mischien van je over kunnen nemen? Dan heb ik een complete set van 2 dezelfde banden.
 

Dit topic is 16000 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved