Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - honda nsr raceklaar maken + carter...
|
Pagina 3 van 18
|
Dit topic is 15997 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
maerijn |
5-1-2012 17:04 |
Posts: 2455 |
Ach zo, wist ik niet. Mijn voorkeur gaat naar splitpennen voor zulke plekken. Als je ~10 boutjes op een rij moet borgen ga ik voor draad
|
|
|
|
JB1 |
5-1-2012 17:12 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
ben 1.65, wordt je van training zwaarder?
Ja, goede training wel
Moet je combineren met het juiste voedsel (niet supervet, maar veel koolhydraten etc)
Heb je veel voordeel aan als je gaat rijden, je hebt namelijk geen nutteloze massa
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
maerijn |
5-1-2012 17:19 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Ja, goede training wel
Moet je combineren met het juiste voedsel (niet supervet, maar veel koolhydraten etc)
Heb je veel voordeel aan als je gaat rijden, je hebt namelijk geen nutteloze massa
Wat heb je nou aan meer eigen massa als de brommer je voort moet bewegen
edit: oh, je moet 130 samen wegen, sorry
Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 5-1-2012 om 17:20 uur.
|
|
|
|
pompower |
5-1-2012 17:21 |
Posts: 1777 |
wil iemand sponsoren
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
kenny77 |
5-1-2012 17:39 |
Posts: 29286 |
Leuke kalender aan de muur.
|
|
|
|
pompower |
5-1-2012 17:42 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Leuke kalender aan de muur.
jaja, voor als het tegenzit
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
kenny77 |
5-1-2012 17:47 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
pompower |
5-1-2012 17:52 |
Posts: 1777 |
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
kenny77 |
5-1-2012 17:53 |
Posts: 29286 |
Misschien nog iets om aan te passen aan de cilinder, hier zat ik toen nog aan te denken:
Tussen de rode strepen een schuine inham maken zoals een originele 80cc cilinder.
Ik had dit toen nog uit willen zoeken of hier nog voordeel in zat (als je hem op het carter zet kan je dat zien) , maar hier had ik geen tijd meer voor.
|
|
|
|
kenny77 |
5-1-2012 18:01 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]
bedankt voor de fotos, zelf geboord?
weet eigenlijk niet wat voor zuiger, we kochten het als een setje samen met de cilinder.
Mhh misschien toch om iets om na te zoeken.
Ik had toen de originele vertex zuiger erin gedaan, maar na 20 min rijden hapte de onderste zuigerveer in de uitlaatpoort.
Nu was mijn uitlaatpoort ook nog iets opgehoogt en ik had de zuiger speling niet gecontroleerd.
Maar het is me opgevallen dat als je een zuiger met 2 zuigerveren gebruikt (en niet van echte goede kwaliteit is) i.c.m. een grote uitlaatpoort, dat steeds de onderste zuigerveer in de uitlaatpoort hapt als de zuigerspeling ook maar minimaal te groot wordt.
Al een paar keer gehad (met verschillende brommers).
Bij emot verkopen ze barikit zuigers met 1 enkele dunne zuigerveer voor een zundapp.
Deze was 1mm hoger of lager als de originele zuiger, maar in ieder geval wel vrij goed passend en die zuigers hebben zich wel al bewezen in snelle cilinders.
Die zijn ook verkrijgbaar in 1 honderste overmaat, dus eigenlijk perfect.
Zou jammer zijn als je net als mij vroeg tijdig moet gaan stoppen omdat de cilinder stuk loopt.
Ja die fluitpoorten had ik zelf gemaakt.
edit: net gezocht op de site van emot, helaas zijn die zundapp zuigers uit de collectie, staan enkel nog kreidler zuiger van het zelfde merk in de aanbieding gedeelte.
Maar die zijn 40mm. :(
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-1-2012 om 18:06 uur.
|
|
|
|
mini89 |
5-1-2012 18:09 |
Posts: 495 |
voot bidalot zuigers ook eens kijken bij tiben sport
kwaliteit van zuigers is erg goed
|
|
|
|
pompower |
5-1-2012 18:10 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Mhh misschien toch om iets om na te zoeken.
Ik had toen de originele vertex zuiger erin gedaan, maar na 20 min rijden hapte de onderste zuigerveer in de uitlaatpoort.
afbeelding
afbeelding
Nu was mijn uitlaatpoort ook nog iets opgehoogt en ik had de zuiger speling niet gecontroleerd.
Maar het is me opgevallen dat als je een zuiger met 2 zuigerveren gebruikt (en niet van echte goede kwaliteit is) i.c.m. een grote uitlaatpoort, dat steeds de onderste zuigerveer in de uitlaatpoort hapt als de zuigerspeling ook maar minimaal te groot wordt.
Al een paar keer gehad (met verschillende brommers).
Bij emot verkopen ze barikit zuigers met 1 enkele dunne zuigerveer voor een zundapp.
Deze was 1mm hoger of lager als de originele zuiger, maar in ieder geval wel vrij goed passend en die zuigers hebben zich wel al bewezen in snelle cilinders.
Die zijn ook verkrijgbaar in 1 honderste overmaat, dus eigenlijk perfect.
Zou jammer zijn als je net als mij vroeg tijdig moet gaan stoppen omdat de cilinder stuk loopt.
Ja die fluitpoorten had ik zelf gemaakt.
edit: net gezocht op de site van emot, helaas zijn die zundapp zuigers uit de collectie, staan enkel nog kreidler zuiger van het zelfde merk in de aanbieding gedeelte.
Maar die zijn 40mm. :(
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-1-2012 om 18:06 uur.
das balen van die zuigers, helaas zit het blok al weer dicht en moet ff aan me pa horen wat voor zuiger erin zit, helaas zit die nog op zee.
nog 1 vraagje, ik heb nu de uitlaat van de 80cc eronder hangen, is dit beter dan een 50cc proma, of kan ik beter een 50cc opmaat eronder hangen
btw: hoe heb je die fluitpoorten gemaakt? kolomboor?
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
kenny77 |
5-1-2012 18:15 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mini89
voot bidalot zuigers ook eens kijken bij tiben sport
kwaliteit van zuigers is erg goed
Mhh , het probleem was dat die zundapp zuigers speciaal door emto waren bestelt bij barikit.
Naar eigen maten, omdat er voor de rest niks te krijgen was.
Misschien is dit inmiddels veranderd, maar dat durf ik niet te zeggen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]
das balen van die zuigers, helaas zit het blok al weer dicht en moet ff aan me pa horen wat voor zuiger erin zit, helaas zit die nog op zee.
nog 1 vraagje, ik heb nu de uitlaat van de 80cc eronder hangen, is dit beter dan een 50cc proma, of kan ik beter een 50cc opmaat eronder hangen
btw: hoe heb je die fluitpoorten gemaakt? kolomboor?
Durf ik niet te zeggen, maar denk dat je met een goede 50cc opmaat uitlaat beter af bent dan die 80cc uitlaat.
Maar dat hangt ook af van hoe goed dat die 80cc uitlaat is ontworpen, misschien komt hij wel in de buurt van een 50cc uitlaat.
(als ik zo op de foto's kijk denk ik van niet, maar dat kan je natuurlijk nooit 100% zeker zeggen vanaf foto's)
Dus het wordt een kwestie van proberen.
Denk dat je ook het liefste verschillende opmaten moet gaan / laten maken, want ik neem aan dat je op verschillende circuits rijd?
Als je dan een circuit hebt met alleen maar korte bochten of alleen hogesnelheids bochten, maakt ook veel uit.
Net als cilinderkopjes btw.
Maar het hangt er ook maar net vanaf of je perse goed wil eindigen of dat je alleen voor je zelf voor de lol mee rijd.
Anders kan je het ook proberen met de spullen die je hebt en dan gedurende de jaren die volgen het allemaal steeds wat beter maken.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-1-2012 om 18:17 uur.
|
|
|
|
JB1 |
5-1-2012 18:17 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]
Wat heb je nou aan meer eigen massa als de brommer je voort moet bewegen
edit: oh, je moet 130 samen wegen, sorry
Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 5-1-2012 om 17:20 uur.
Als het de juiste massa is kun je je brommer veel beter onder controle houden
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Cas DT |
5-1-2012 18:19 |
Posts: 3131 |
Begin maar aan krachttraining dan, gaat je wel een paar jaar kosten. Maar dan heb je ook wat.
Eerst een goede basis opbouwen, en dan veel kilo's weinig reps.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
Dit topic is 15997 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 18
|
|