Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - honda nsr raceklaar maken + carters vervangen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1151 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - honda nsr raceklaar maken + carter...
Pagina 11 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 16007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pompower 30-9-2012 15:39 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Hey Bas,

Hier even iets handigs voor jou. Het is wel een dure inverstering, maar misschien heb je er wat aan. Zoals je waarschijnlijk hebt gezien heb ik dus die wielset met Galfer schijven gekocht. Als jij nieuwe schijven zoekt, heb ik hier de types die je nodig hebt.

de voor remschijf:
Galfer DF028W

de achter remschijf:
Galfer DF015W

Hier is een site waar je ze kan bestellen.

http://www.quadfun.b...rs_id=158&page=1

De voorste kost daar 151,37 euro, en de achterste 84,76. En heb jij nu ook anderen wielen er bij? Want ik zag dat je een foto had geplaats met daar bij ''15mm as :/''. Ik ga binnekort mijn achterbrug aanpassen dat ik een 15mm as kan gebruiken. Dit is veel steviger. Dat moet je die gleuf uit laten vrezen naar 15mm, en je kettingspanner opboren.

bedankt voor de link, maar ik denk dat ik voor die van ebay ga, zo zwaar weeg ik nou ook weer niet, maar als ik mischien volgend jaar formule ga rijden is het zeker een goed idee
om je alles over de wielen even duidelijk te maken:
ik heb een mooie ns1 wielenset achter afgedraaid met voor een 15 mm as.
en ik heb nog een ns1 set die een beetje lelijk is maar die laat ik wls coaten en balanceren.
heb je er btw al over nagedacht om je veren in te korten en er bussen in te zetten? (voorvork).
aangezien jij zwaarder bent dan mij en dat hij anders teveel gaat duiken.
dit kan je trouwens meten door een ti-rip aan je voorvork te doen en dan flink remmen.

 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 2-10-2012 12:33 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

bedankt voor de link, maar ik denk dat ik voor die van ebay ga, zo zwaar weeg ik nou ook weer niet, maar als ik mischien volgend jaar formule ga rijden is het zeker een goed idee
om je alles over de wielen even duidelijk te maken:
ik heb een mooie ns1 wielenset achter afgedraaid met voor een 15 mm as.
en ik heb nog een ns1 set die een beetje lelijk is maar die laat ik wls coaten en balanceren.
heb je er btw al over nagedacht om je veren in te korten en er bussen in te zetten? (voorvork).
aangezien jij zwaarder bent dan mij en dat hij anders teveel gaat duiken.
dit kan je trouwens meten door een ti-rip aan je voorvork te doen en dan flink remmen.


Als je die van Ebay gaat bestellen, wil je het dan even laten weten? Misschien neem ik die ook maar dan voor mijn regen wielen. Ik ga morgen mijn 2e set ophalen. Daar komen ook nieuwe lagers in. Als je slim bent zet je in je voorwiel weer een 12mm lager. Waarschijnlijk hebben ze die wielen gebruikt in een andere voorvork. Het achterwiel zou ik juist een 15mm as in zetten en de kettingspanners / achterbrug aanpassen. Een 15mm kan nou eenmaal gewoon veel meer hebben.

Weet jij toevallig hoeveel mm er moet worden afgedraaid van de tandwiel bevestiging? En kan jij even een foto maken van hoe hou tandwiel nu op het wiel zit?

Over de voorvork aanpassen heb ik verder nog niet nagedacht. Ik wil eerst mijn frame rollend maken met de wielen en alles er in. Dan kan ik de vering pas afstellen. Hoe bedoel je met een ty-wrap?
 
pompower 4-10-2012 15:40 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Als je die van Ebay gaat bestellen, wil je het dan even laten weten? Misschien neem ik die ook maar dan voor mijn regen wielen. Ik ga morgen mijn 2e set ophalen. Daar komen ook nieuwe lagers in. Als je slim bent zet je in je voorwiel weer een 12mm lager. Waarschijnlijk hebben ze die wielen gebruikt in een andere voorvork. Het achterwiel zou ik juist een 15mm as in zetten en de kettingspanners / achterbrug aanpassen. Een 15mm kan nou eenmaal gewoon veel meer hebben.

Weet jij toevallig hoeveel mm er moet worden afgedraaid van de tandwiel bevestiging? En kan jij even een foto maken van hoe hou tandwiel nu op het wiel zit?

Over de voorvork aanpassen heb ik verder nog niet nagedacht. Ik wil eerst mijn frame rollend maken met de wielen en alles er in. Dan kan ik de vering pas afstellen. Hoe bedoel je met een ty-wrap?

als ik terug ben van croix heb ik alle tijd om dingen op te meten en om te helpen, ik moet nu namelijk over 5 minuten weg naar croix.
ik rij op een aprillia, van een andere rijder.
beetje jammer, maarja dan bedschadigd mn rjr cilinder ook niet
tot over 3 dagen
btw ik ga daar ook een regenband en een zitje met schuimrubber ophalen
 
www.basvanloenen.nl
pompower 6-10-2012 20:11 Print reply

Posts: 1777
1E GEWORDEN IN CROIX!!!!!
 
www.basvanloenen.nl
kenny77 6-10-2012 20:24 Print reply

Posts: 29286
Doe je goed.
 
NS1-Whisperer 6-10-2012 20:32 Print reply

Posts: 2160
Goed bezig
Tijd om een grotere trofeeën kast te kopen
 
"Risico is extra leven"
pompower 9-10-2012 17:05 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Goed bezig
Tijd om een grotere trofeeën kast te kopen

haha bedankt,
het was echt de hele dag nat op croix,
dus had niet de kans om voluit te gaan.
aan de start begonnen we met ongeveer 50 man, waarvan er uiteindelijk maar een stuk of 30 finishte. wel leuk want er starte 10 van die etterige yamaha 4 takten en er finishte er maar 2
we reden lang op de 2e plek maar toen de nummer 1 viel konden we 4 rondjes op hem voorlopen,
hij reed wel een stuk sneller.
in de laatste ronde haalde hij me in, dit betekende dat hij p1 zou worden, maar keihard gereden en hem mooi aan de binnekant gepakt!
hij kwam nog even voor de laatste bocht ernaast maar ik remde hem eruit.
met iets van 30 cm gewonnen
super blij hiermee, tevens 1e overwinning ooit bij de sobw
ik weet dat ik beloofd had te filmen, maar eenmaal het cameratje gemonteerd op het zitje, gaat de monteur op de brommer zitten en breekt hem er met zn been af, beetje jammer dit.
ik reed trouwens op een aprillia samen met een andere rijder,
rijden snel maar wat een rotbak heb die am6, als je even niet hard genoeg hem in de versnelling tik schiet hij er weer uit in hoge toeren
24 november is de huldiging in heesch voor de competitie kampioenen en voor de Croix winnaars
ik heb gelukkig nu weer alle tijd om me op mn eige racer te richten en achter een kappenset en zitje aan te gaan
 
www.basvanloenen.nl
pompower 9-10-2012 21:32 Print reply

Posts: 1777
ik heb eens gehoord van het inkorten van het inlaattraject,
heeft iemand hier ervaring mee of weet er hier iets van?
dacht dat het wel positief zou uitkomen omdat het minder kracht kost,
of heeft het dan te weinig tijd om te mengen?
 
www.basvanloenen.nl
kenny77 9-10-2012 21:34 Print reply

Posts: 29286
Wat wil je inkorten dan?
 
pompower 9-10-2012 21:36 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wat wil je inkorten dan?

waar het spruitstuk aan de carb vast zit denk ik, ik weet het zelf ook eigenlijk niet echt.
 
www.basvanloenen.nl
kenny77 9-10-2012 21:39 Print reply

Posts: 29286
Gaat moeilijk omdat de carb dan vrij schuin gaat staan.

 
pompower 9-10-2012 21:41 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Gaat moeilijk omdat de carb dan vrij schuin gaat staan.


aha, jammer leek me wel een verbetering anders
 
www.basvanloenen.nl
BenjaminDG 9-10-2012 21:48 Print reply

Posts: 4605
Sommige zeggen van wel, anderen van niet.

Korter inlaatraject is méér turbulentie

Langer is minder turbulentie

Bij een 2takt zit je met allemaal kanalen langs waar het mengsel moet stromen.

Wil je hier wel véél turbulentie?

Turbulentie kan wel goed zijn of een goede menging te krijgen.

voor mijn motoren (dan vooral de oliegekoelde) waren zelfs langere spruitstukken beschikbaar.

Minder turbulentie zodat het mengsel wat rustiger in de verbrandingsruimte komt wat misschien gunstiger is voor stationair of motoren met een grote klepoverlapping?

Weet het niet zeker wat de reden hiervoor precies was.









Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 9-10-2012 om 21:49 uur.
 
Vlaanderen vrij!
pompower 9-10-2012 21:53 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Sommige zeggen van wel, anderen van niet.

Korter inlaatraject is méér turbulentie

Langer is minder turbulentie

Bij een 2takt zit je met allemaal kanalen langs waar het mengsel moet stromen.

Wil je hier wel véél turbulentie?

Turbulentie kan wel goed zijn of een goede menging te krijgen.

voor mijn motoren (dan vooral de oliegekoelde) waren zelfs langere spruitstukken beschikbaar.

Minder turbulentie zodat het mengsel wat rustiger in de verbrandingsruimte komt wat misschien gunstiger is voor stationair of motoren met een grote klepoverlapping?

Weet het niet zeker wat de reden hiervoor precies was.









Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 9-10-2012 om 21:49 uur.

ok, dan houdt het op, evengoed bedankt!


 
www.basvanloenen.nl
BenjaminDG 9-10-2012 21:55 Print reply

Posts: 4605
Probeer eens hé maar ga dan wel met extremen werken.

Bv 1cm korter en 1cm langer.


 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 16007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 11 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved