Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - am6 sprintblok bouwen. [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 867 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - am6 sprintblok bouwen. [Algemene vr...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2500 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lytseleen 19-10-2011 16:51 Print topicpost

Posts: 1025
Welkom bij mijn project 'am6 sprintblok bouwen.'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.

kenny77 19-10-2011 17:29 Print reply

Posts: 29286
Succes.
 
lytseleen 19-10-2011 17:36 Print reply

Posts: 1025
dankje tips zijn altijd welkom.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
kenny77 19-10-2011 17:40 Print reply

Posts: 29286
Ga je ook een eigen frame maken?
En wat wordt de rest van de setup?
 
Derbi-Olaf 19-10-2011 17:47 Print reply

Posts: 14999
setup ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
lytseleen 19-10-2011 17:49 Print reply

Posts: 1025
frame moet ik even over na denken, ik denk het eerst niet ik moet dat dan allemaal na werktijd doen. mijn set up, ik heb nu een 70cc athena sport is met ovale poort, rito krukas, pvl binnenrotor, 24mm D slide stage 6, vl6 membraam en een twinair luchtfilter.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Derbi-Olaf 19-10-2011 17:51 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
frame moet ik even over na denken, ik denk het eerst niet ik moet dat dan allemaal na werktijd doen. mijn set up, ik heb nu een 70cc athena sport is met ovale poort, rito krukas, pvl binnenrotor, 24mm D slide stage 6, vl6 membraam en een twinair luchtfilter.

cilindertje wordt onder handen genomen denk ik als ik naar je 3 mm vulplaatjes kijk ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
lytseleen 19-10-2011 21:40 Print reply

Posts: 1025
klopt, een van drie milimeter en die anderen worden steeds een 10e mm kleiner. Ook moet ik een cilinderkop maken met 4 aparte binnen kopjes.
of iemand moet nog een cilinderkop hebben liggen van een athena race 70cc

Dit bericht is gewijzigd door lytseleen op 19-10-2011 om 21:42 uur.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Derbi-Olaf 20-10-2011 3:28 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
klopt, een van drie milimeter en die anderen worden steeds een 10e mm kleiner. Ook moet ik een cilinderkop maken met 4 aparte binnen kopjes.
of iemand moet nog een cilinderkop hebben liggen van een athena race 70cc

Dit bericht is gewijzigd door lytseleen op 19-10-2011 om 21:42 uur.

rond welke duraties wou je gaan experimenteren ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
lytseleen 20-10-2011 19:06 Print reply

Posts: 1025
tussen de 192 en 200 graden uitlaat, en spoelpoort en inlaat weet ik nog niet precies, mijn poortmap enz ligt nog bij een maat van mij. blow down ongeveer op 35.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
kenny77 21-10-2011 19:57 Print reply

Posts: 29286
Leuk dat je alles zelf maakt.
(is ook wel handig met al die machines. )

Las apparaat thuis is ook super.
 
lytseleen 21-10-2011 20:05 Print reply

Posts: 1025
kan gewoon een plaatje van internet na tekenen, even opschaal en klaar.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
lytseleen 23-10-2011 20:33 Print reply

Posts: 1025
met het vulplaatje komt de uitlaatpoort op 194graden uit en de spoelpoort op 122. ik moet ongeveer naar 192 toe voor mijn uitlaat.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Derbi-Olaf 23-10-2011 20:45 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
met het vulplaatje komt de uitlaatpoort op 194graden uit en de spoelpoort op 122. ik moet ongeveer naar 192 toe voor mijn uitlaat.

zou nog hoger durven gaan... sowieso zorgen dat de spoelers ergens boven de 130 komen, maar je uitlaat mag dan weer niet te gek worden


heb je een poortmapje of poorthoogtes?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Marcooow 23-10-2011 21:06 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

zou nog hoger durven gaan... sowieso zorgen dat de spoelers ergens boven de 130 komen, maar je uitlaat mag dan weer niet te gek worden


heb je een poortmapje of poorthoogtes?



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
tussen de 192 en 200 graden uitlaat, en spoelpoort en inlaat weet ik nog niet precies, mijn poortmap enz ligt nog bij een maat van mij. blow down ongeveer op 35.



dat lijkt me niet zo best ofwel, word helemaal niet meer rijd paar, beter blowdown op 30/31 ofnie?

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 23-10-2011 om 21:06 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 23-10-2011 om 21:06 uur.
 
faster than a bullet!
lytseleen 23-10-2011 21:07 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

zou nog hoger durven gaan... sowieso zorgen dat de spoelers ergens boven de 130 komen, maar je uitlaat mag dan weer niet te gek worden


heb je een poortmapje of poorthoogtes?


dan moet hij nog 1,5mm omhoog, dan komt de uitlaat op 202graden is dat niet te veel.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.

Dit topic is 2500 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved