Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1153 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor...
Pagina 6 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37943 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paultje Pils 2-12-2011 14:52 Print reply

Posts: 2110
Nu weet hij wel dat dit niet de ideale uitgangssituatie is om een concurerende circuitfiets te maken, dus laat dat maar achterwege. Des te leuker is het om te zien hoe hij gewoon probeerd een zo snel mogelijke fiets ervan probeerd te maken
 
If you can't dodge it, ram it.
BenjaminDG 2-12-2011 17:55 Print reply

Posts: 4605
Jeuj, vlotter naalden sluiten niet af.

1 cilinder vol met benzine waardoor krukas/starter blokkeerde en de luchtfilterbak vol stond met benzine.

Dan maar op de vlotter bak getikt, gaat er een andere carburateur lekken


 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 2-12-2011 18:11 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Jeuj, vlotter naalden sluiten niet af.

1 cilinder vol met benzine waardoor krukas/starter blokkeerde en de luchtfilterbak vol stond met benzine.

Dan maar op de vlotter bak getikt, gaat er een andere carburateur lekken





Lekker erafhalen en ergens een ultrasoonbak in en alles goed schoonmaken :P

Kutwerk, dat wel, zeker bij een 4cilinder maar dan ben je er wel weer even vanaf :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 2-12-2011 18:13 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Welke motorfiets heeft dan een droog gewicht van 150 kg?

Standaard?

Alleen de honda cbr600rr zou (als we honda geloven) een droog gewicht hebben van 154 kg.

Ja de echte racers vanuit de competitie zullen nog minder wegen maar daar is deze circuit fiets nog lang niet (is ook niet echt de bedoeling).


Waar staat het dat Honda dat drooggewicht claimed dan?
 
BenjaminDG 2-12-2011 18:14 Print reply

Posts: 4605
Carbs had ik op voorhand proper gemaakt en zagen er proper uit, maar die cilinder zat op 1,2,3 vol?

Dus zelfs als ze niet afsluiten moet dat toch even duren voor heel de boel vol loopt?

Denk dat ze scheef zitten.

Ach ja, anders nieuwe vlotter naalden bestellen (als de prijs dat waard is).

Niek: http://www.webwombat...da-cbr600rr-2007.htm

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 2-12-2011 om 18:16 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 4-12-2011 20:05 Print reply

Posts: 4605
Hij draait.



Vlotter naalden sluiten precies ook terug af

Koppeling rammelt een beetje en 1 van de uitlaat aansluiten is niet goed dicht, voor de rest niet echt rare geluiden te bespeuren.

Oliedruk en temp is normaal, thermostaat/radiator/ventilator is ook goed.

Koppeling werkt + alle versnellingen, blok ziet er 100% in orde uit.

Klepspelingen zijn allemaal nog binnen de toleranties, nokkenassen zien er nog perfect uit, distibutieketting lijkt wel een beetje uitgerokken te zijn (valt nog net binnen de toleranties).

Alleen een paar kleine olie lekjes (aflaat stop + mijn bedekplaat voor uitgaande as alternator is toch niet dicht).



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 4-12-2011 om 20:06 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-12-2011 21:41 Print reply

Posts: 17929

hoe ging je het ontbreken van die alternator fixxen?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dit is wel een 750 kader met 1100 motor, scheelt zo'n 10 kg maar ja het drooggewicht is nog steeds veel in vergelijking met de modernde motorfiets.

Ik maak me ook geen illusies dat ik het drooggewicht 30kg kan verminderen.

Maar ja het meeste hangt af van het mannetje en niet de motorfiets.




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Eum de betere stuurkwaliteiten hebben wel met het kortere frame te maken

Ik hoop het droog gewicht rond de 200kg te krijgen.



Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 4-12-2011 om 21:41 uur.
 
BenjaminDG 5-12-2011 2:07 Print reply

Posts: 4605
Hoe bedoel je?

Alternator heb ik niet nodig op circuit, dus heb ik een doorzichtige kunststoffen plaat gemonteerd (PC) maar is blijkbaar toch niet dicht.

Wat meer vloeibare pakking gebruiken dus

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 5-12-2011 om 2:09 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 5-12-2011 14:04 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoe bedoel je?

Alternator heb ik niet nodig op circuit, dus heb ik een doorzichtige kunststoffen plaat gemonteerd (PC) maar is blijkbaar toch niet dicht.

Wat meer vloeibare pakking gebruiken dus

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 5-12-2011 om 2:09 uur.


hoe ga je je ontsteking van stroom voorzien dan?
 
BenjaminDG 5-12-2011 14:07 Print reply

Posts: 4605
Vandaag ga ik met de ampère tang zien wat de ontsteking nu verbruikt.

Mijn olie temp en druk meters verbruiken 0.4 A.

Volgens een kennis die ook wat ervaring heeft in het racen moet je met een gel baterij zeker 4 u kunnen rijden.

De Suzuki Superbike van toen had ook gewoon een baterij.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 5-12-2011 17:09 Print reply

Posts: 29286
Mooi dat hij al loopt.
 
BenjaminDG 17-12-2011 17:44 Print reply

Posts: 4605
Vandaag begonnen met de topkuip aan te passen.




 
Vlaanderen vrij!
j0ren 17-12-2011 18:08 Print reply

Posts: 1298
Zouden de carburateur ook niet compleet in de ram-air kast moeten zitten, ivm met vlotterkamer druk? Of is dat anders geregeld?


 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
BenjaminDG 17-12-2011 18:10 Print reply

Posts: 4605
Vlotterkamer ontluchting zit in de ram-air kast dus die zitten onder druk.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-12-2011 om 18:12 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 26-12-2011 21:19 Print reply

Posts: 4605
Resultaat tot nu toe:

Voorkuip is aangepast voor de ram-air buizen.

Ze steken wel een beetje buiten de motorfiets maar kan (voorlopig) niet anders.

SRAD kont ook aangepast om beter monteerbaar en demonteerbaar te maken + beugels gemaakt.









Wat nog te doen voor de test rit:

Tank ontluchting in ram-air kast steken.

Ram-air buizen wat beter verleggen/vastmaken aan de voorkuip en ram-air kast.

Kabel/slangen beter verleggen aan het balhoofd om de draaibeweging wat soepeler te maken.

Olieslangen isoleren/beschermen.

Carterpan er afhalen omdat deze lekt


 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 37943 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved