Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1009 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor...
Pagina 5 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 24-11-2011 20:52 Print reply

Posts: 4605
Bij een axiale remklauw is de bevestiging loodrecht op remkracht (bouten staan evenwijdig aan de wielas) maar de schijf draait (radiale beweging) dus zal de remklauw altijd wat wringen op de bouten met remkracht verlies tot gevolg.

Bij een radiale staat zijn bevestiging ook radiaal want dus stijver moet zijn en minder kans op tegen wringen op de bouten.

Maar deze voorvork is ook kwa veer eigenschappen beter dan mijn huidige dus radiale remmen is dan ook mooi meegenomen

Is ook wat makkelijk om aan te passen met mijn huidige voorwiel tov een axiale remklauw.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-11-2011 om 20:55 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-11-2011 14:17 Print reply

Posts: 17929
kan me niet voorstellen dat die bouten wringen en dat je daar remkracht meer verliest, maargoed

het zal wel werken anders hadden ze t niet bedacht
 
BenjaminDG 25-11-2011 16:27 Print reply

Posts: 4605
Ik denk dat je al redelijk goed moet rijden om het (merkbaar) verschil tussen beide remmen te voelen.

Dat is eigenlijk de bedoeling van de nieuwere onderdelen te monteren, dan staat de motorfiets op punt en kan ik concentreren op het rijden zelf.

O ja weet iemand waar je goedkoop rvs olie slangen kunt laten maken?

Zeg maar rond de 30ยค per slang inclusief alle fittingen?

Zoek langere slangen te laten maken omdat mijn oliekoeler op een andere plaats zit.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 25-11-2011 om 16:29 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Gerard1793 25-11-2011 16:33 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
kan me niet voorstellen dat die bouten wringen en dat je daar remkracht meer verliest, maargoed

het zal wel werken anders hadden ze t niet bedacht

Is het niet zo dat je wat meer gevoel in het remmen hebt?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Derbi-Olaf 25-11-2011 16:50 Print reply

Posts: 14999
lijkt mij idd dat de boel in de eerste plaats een stuk stijver wordt, waardoor je vooral meer remgevoel krijgt.

Remkracht verhogen zou ik alleen kunnen verklaren door dat de remklauw stijver is de blokken ook "rechter" op je schijf worden gedrukt.

Of mis ik iets?

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 25-11-2011 19:47 Print reply

Posts: 4605
Ik denk het ook, vooral nog eens met monoblokken van yamaha R6.

Zijn uit 1 stuk gegoten remklauwen terwijl de meeste andere uit 2 in elkaar gevezen helften zijn.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 28-11-2011 12:17 Print reply

Posts: 4605
Ram-air stukken in de kuip geplaatsd

Toch maar niet voor de srad buizen gegaan omdat deze wat in de weg zaten.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 28-11-2011 om 12:53 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 1-12-2011 20:13 Print reply

Posts: 4605
Vandaag uitlaat,radiator, olieslangen en expansievat gemonteerd.

Olieslangen heb ik me even mis meten watn ze zijn een 'beetje' te lang

Zal ik wel wat verleggen richting het frame toe.











Morgen de radiator vullen en motor eens laten proefdraaien.
 
Vlaanderen vrij!
cmtheman 1-12-2011 21:29 Print reply

Posts: 2710
niet echt de meest ideale circuitmotor, ondanks het grote koppel...
ligt natuurlijk altijd aan het mannetje die erop zit maar heb menig 1100 al kwijtgereden op het circuit
 
ZAC #802, KNMV #82
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 1-12-2011 22:00 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
niet echt de meest ideale circuitmotor, ondanks het grote koppel...
ligt natuurlijk altijd aan het mannetje die erop zit maar heb menig 1100 al kwijtgereden op het circuit



die dingen zijn gewoon veel te zwaar, tis niet voor niks een sport/tour motor
 
BenjaminDG 2-12-2011 5:49 Print reply

Posts: 4605
Dit is wel een 750 kader met 1100 motor, scheelt zo'n 10 kg maar ja het drooggewicht is nog steeds veel in vergelijking met de modernde motorfiets.

Ik maak me ook geen illusies dat ik het drooggewicht 30kg kan verminderen.

Maar ja het meeste hangt af van het mannetje en niet de motorfiets.
 
Vlaanderen vrij!
Frysk 2-12-2011 13:12 Print reply

Posts: 34930
30kg is nogal veel inderdaad.
Alu tank
Koolstofvezel kappen en velgen en veel kleine stalen dingen vervangen door alu en dan red je zo ongeveer 15kg besparing op..
 
giggitybyte
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-12-2011 13:14 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
30kg is nogal veel inderdaad.
Alu tank
Koolstofvezel kappen en velgen en veel kleine stalen dingen vervangen door alu en dan red je zo ongeveer 15kg besparing op..



en dan weegtie nog dik 200 kilo, mag er nog 50 vanaf als je beetje circuit wil rijden
 
superior mt7 2-12-2011 14:15 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dit is wel een 750 kader met 1100 motor, scheelt zo'n 10 kg maar ja het drooggewicht is nog steeds veel in vergelijking met de modernde motorfiets.

Ik maak me ook geen illusies dat ik het drooggewicht 30kg kan verminderen.

Maar ja het meeste hangt af van het mannetje en niet de motorfiets.



Ehhh drooggewicht van een 1100w is zover ik weet iets van 230 kg.

Als hij dus 10 kg lichter is heb je nog 220 kg DROOG gewicht

Dat is dus totaal niet vergelijkbaak met moderne motorfietsen, zelfs voor de tijd dat de motor gemaakt is is het nog een lomp zware fiets.

Ik heb wel vaker op een w gereden en vind het in vergelijking met mijn blade ( wat ook een oudje is) echt een een lomp geval,

Ik hoop dat je er goed mee uit de voeten kan maar als circuit motor een uiterst slechte keuze naar mijn mening
 
V8
BenjaminDG 2-12-2011 14:26 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



en dan weegtie nog dik 200 kilo, mag er nog 50 vanaf als je beetje circuit wil rijden


Welke motorfiets heeft dan een droog gewicht van 150 kg?

Standaard?

Alleen de honda cbr600rr zou (als we honda geloven) een droog gewicht hebben van 154 kg.

Ja de echte racers vanuit de competitie zullen nog minder wegen maar daar is deze circuit fiets nog lang niet (is ook niet echt de bedoeling).
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 37942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved