BenjaminDG |
24-11-2011 20:52 |
Posts: 4605 |
Bij een axiale remklauw is de bevestiging loodrecht op remkracht (bouten staan evenwijdig aan de wielas) maar de schijf draait (radiale beweging) dus zal de remklauw altijd wat wringen op de bouten met remkracht verlies tot gevolg.
Bij een radiale staat zijn bevestiging ook radiaal want dus stijver moet zijn en minder kans op tegen wringen op de bouten.
Maar deze voorvork is ook kwa veer eigenschappen beter dan mijn huidige dus radiale remmen is dan ook mooi meegenomen
Is ook wat makkelijk om aan te passen met mijn huidige voorwiel tov een axiale remklauw.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-11-2011 om 20:55 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
25-11-2011 14:17 |
Posts: 17929 |
kan me niet voorstellen dat die bouten wringen en dat je daar remkracht meer verliest, maargoed
het zal wel werken anders hadden ze t niet bedacht
|
|
|
|
BenjaminDG |
25-11-2011 16:27 |
Posts: 4605 |
Ik denk dat je al redelijk goed moet rijden om het (merkbaar) verschil tussen beide remmen te voelen.
Dat is eigenlijk de bedoeling van de nieuwere onderdelen te monteren, dan staat de motorfiets op punt en kan ik concentreren op het rijden zelf.
O ja weet iemand waar je goedkoop rvs olie slangen kunt laten maken?
Zeg maar rond de 30ยค per slang inclusief alle fittingen?
Zoek langere slangen te laten maken omdat mijn oliekoeler op een andere plaats zit.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 25-11-2011 om 16:29 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Gerard1793 |
25-11-2011 16:33 |
Posts: 4006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
kan me niet voorstellen dat die bouten wringen en dat je daar remkracht meer verliest, maargoed
het zal wel werken anders hadden ze t niet bedacht
Is het niet zo dat je wat meer gevoel in het remmen hebt?
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
Derbi-Olaf |
25-11-2011 16:50 |
Posts: 14999 |
lijkt mij idd dat de boel in de eerste plaats een stuk stijver wordt, waardoor je vooral meer remgevoel krijgt.
Remkracht verhogen zou ik alleen kunnen verklaren door dat de remklauw stijver is de blokken ook "rechter" op je schijf worden gedrukt.
Of mis ik iets?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
BenjaminDG |
25-11-2011 19:47 |
Posts: 4605 |
Ik denk het ook, vooral nog eens met monoblokken van yamaha R6.
Zijn uit 1 stuk gegoten remklauwen terwijl de meeste andere uit 2 in elkaar gevezen helften zijn.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
BenjaminDG |
28-11-2011 12:17 |
Posts: 4605 |
Ram-air stukken in de kuip geplaatsd
Toch maar niet voor de srad buizen gegaan omdat deze wat in de weg zaten.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 28-11-2011 om 12:53 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
BenjaminDG |
1-12-2011 20:13 |
|
cmtheman |
1-12-2011 21:29 |
Posts: 2710 |
niet echt de meest ideale circuitmotor, ondanks het grote koppel...
ligt natuurlijk altijd aan het mannetje die erop zit maar heb menig 1100 al kwijtgereden op het circuit
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
1-12-2011 22:00 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
niet echt de meest ideale circuitmotor, ondanks het grote koppel...
ligt natuurlijk altijd aan het mannetje die erop zit maar heb menig 1100 al kwijtgereden op het circuit
die dingen zijn gewoon veel te zwaar, tis niet voor niks een sport/tour motor
|
|
|
|
BenjaminDG |
2-12-2011 5:49 |
Posts: 4605 |
Dit is wel een 750 kader met 1100 motor, scheelt zo'n 10 kg maar ja het drooggewicht is nog steeds veel in vergelijking met de modernde motorfiets.
Ik maak me ook geen illusies dat ik het drooggewicht 30kg kan verminderen.
Maar ja het meeste hangt af van het mannetje en niet de motorfiets.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Frysk |
2-12-2011 13:12 |
Posts: 34930 |
30kg is nogal veel inderdaad.
Alu tank
Koolstofvezel kappen en velgen en veel kleine stalen dingen vervangen door alu en dan red je zo ongeveer 15kg besparing op..
|
|
giggitybyte |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
2-12-2011 13:14 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
30kg is nogal veel inderdaad.
Alu tank
Koolstofvezel kappen en velgen en veel kleine stalen dingen vervangen door alu en dan red je zo ongeveer 15kg besparing op..
en dan weegtie nog dik 200 kilo, mag er nog 50 vanaf als je beetje circuit wil rijden
|
|
|
|
superior mt7 |
2-12-2011 14:15 |
Posts: 2675 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dit is wel een 750 kader met 1100 motor, scheelt zo'n 10 kg maar ja het drooggewicht is nog steeds veel in vergelijking met de modernde motorfiets.
Ik maak me ook geen illusies dat ik het drooggewicht 30kg kan verminderen.
Maar ja het meeste hangt af van het mannetje en niet de motorfiets.
Ehhh drooggewicht van een 1100w is zover ik weet iets van 230 kg.
Als hij dus 10 kg lichter is heb je nog 220 kg DROOG gewicht
Dat is dus totaal niet vergelijkbaak met moderne motorfietsen, zelfs voor de tijd dat de motor gemaakt is is het nog een lomp zware fiets.
Ik heb wel vaker op een w gereden en vind het in vergelijking met mijn blade ( wat ook een oudje is) echt een een lomp geval,
Ik hoop dat je er goed mee uit de voeten kan maar als circuit motor een uiterst slechte keuze naar mijn mening
|
|
V8 |
|
BenjaminDG |
2-12-2011 14:26 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
en dan weegtie nog dik 200 kilo, mag er nog 50 vanaf als je beetje circuit wil rijden
Welke motorfiets heeft dan een droog gewicht van 150 kg?
Standaard?
Alleen de honda cbr600rr zou (als we honda geloven) een droog gewicht hebben van 154 kg.
Ja de echte racers vanuit de competitie zullen nog minder wegen maar daar is deze circuit fiets nog lang niet (is ook niet echt de bedoeling).
|
|
Vlaanderen vrij! |
|