Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 822 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor...
Pagina 3 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37132 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 16-10-2011 17:55 Print reply

Posts: 4605
Luchtfilterkast aangepast voor ram-air.









Ram-air aansluitingen zijn 2 PVC buizen met een doorlaat van 46mm (50mm maat in de winkel).
 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-10-2011 18:45 Print reply

Posts: 17929
ook je vlotterkamer onder druk gezet?
 
BenjaminDG 16-10-2011 21:01 Print reply

Posts: 4605
Ja daar dienen die 2 kleinere darmen voor.

Doet suzuki ook bij de SRAD.

Hun racers in de periode 94/95 hadden ook ram-air luchtfilterkasten.

Dat was wel met vlakschuiven (keihin FCR) en daar zatten de carbs geheel in de luchtfilterkast.

http://www.airtech-s...R7501993-95_yosh.htm

Had ergens ook nog een foto gezien waar je echt de carbs in de luchtfilterkast zag zitten.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 16-10-2011 om 21:09 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Wizard1894 16-10-2011 23:04 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Spuitwerk is nog niet voor morgen, eerst zien dat de motor goed draait en mijn ram-air degelijk werkt.

Daarna is op de testbank en op de weegschaal.

Wizzard: tja die 250 of 600 hebben nietzoveel koppel/vermogen op lagere toeren, de 250 al helemaal niet.

Dat was eigenlijk ook de reden dat ik een 750 wou en nu dus een 750/1100, dat zijn niet zo'n extreme jankers.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 14-10-2011 om 12:48 uur.


Zijn idd wel meer voor het koppel. Maar zoals die honda hornet met 600 cc 4 cilinders die trekken echt als een gek. Maar idd als je ducati 1098 neemt ofzo die trekt ook als een beer.
 
Derbi-Olaf 16-10-2011 23:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
[...]


Zijn idd wel meer voor het koppel. Maar zoals die honda hornet met 600 cc 4 cilinders die trekken echt als een gek. Maar idd als je ducati 1098 neemt ofzo die trekt ook als een beer.

je haalt wat door elkaar een seat ibiza 1,9TDI heeft meer koppel dan een formule 1 wagen , en toch trekt de f1 sneller
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 17-10-2011 21:56 Print reply

Posts: 4605
Gaat om de pk's vooral, koppel is goed om op het gas te zitten in de lagere toeren of vanuit een bocht.

Nu maar hopen dat ik wat kilo's van deze blok beton krijg
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 30-10-2011 17:12 Print reply

Posts: 4605
Vandaag Luchtfilterkas, carburateurs, en andere kleine prutsen gemonteerd.

Generator heb ik ook verwijderd.







Afdekplaat voor de uitgaande as van de generator.



Straks de uitlaat al beginnen pasmaken en tijdelijk vastlassen.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 30-10-2011 om 17:21 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 30-10-2011 17:21 Print reply

Posts: 29286
Wordt volgens mij best een fijne motor.
 
BenjaminDG 30-10-2011 17:25 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wordt volgens mij best een fijne motor.


Hoop ik ook

Motor ook al laten droogdraaien:

starter werkt goed;

Ik heb ontsteking dus CDI is ook ok;

ik had na een tijdje oliedruk dus dat is ook ok (motorblok zat geen olie in);

geen vreemde geluiden te horen tijdens het droogdraaien.


 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 31-10-2011 23:12 Print reply

Posts: 4605
Vandaag nieuwe beugels gemaakt voor de oliekoeler.

Wordt dus gemonteerd op de plaats waar het licht zat.





Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 31-10-2011 om 23:13 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 1-11-2011 8:34 Print reply

Posts: 17929
testmodelletje?
 
BenjaminDG 1-11-2011 21:45 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
testmodelletje?


Testmodel?

Is de originele oliekoeler van de 1100 als je daar op doelt?

Of heb je het over de zelfgemaakte beugels, zal zo blijven denk ik

Heb verloopig alleen maar een oude lastpost met dikke las electrodes dus moest het wel wat lelijk lassen.

Misschien later nog eens een nieuwe beugel maken uit wat mooier materiaal en met een betere lastpost.

Maar functie voor uiterlijk
 
Vlaanderen vrij!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 1-11-2011 22:11 Print reply

Posts: 13700
Beun
 
BenjaminDG 2-11-2011 22:18 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Beun


Ja eigenlijk wel

Wachten tot op een mooier materiaal voor een beugel.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 3-11-2011 22:25 Print reply

Posts: 4605
Vandaag SRAD inlaat buizen binnen gekregen.





Tevens ook om de GSXR 1000 poten geweest.



Foto nog van verkoper, heb alleen de poten + vooras, aangezien de buiten diameters gelijk zijn.

Met wp pro line progressieve veren.

Komen Yamaha R6 radiale remklauwen op.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-11-2011 om 22:28 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 37132 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved