Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 873 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor...
Pagina 26 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37130 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 9-4-2013 22:06 Print reply

Posts: 4605
rubbert: nee het probleem is dat de bochten van de demper ook titanium zijn.

En titaniam en inox lassen kan niet met een hobby lasapparaat.

Moesten die ook inox zijn hadden ze veel beter kunnen lopen maar helaas.

lytseleen: tig lassen van de uitlaat is tijdens het seizoen.

Als de uitlaat goed presteert, dat is het belangrijkste.


 
Vlaanderen vrij!
rubbert 9-4-2013 22:08 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
rubbert: nee het probleem is dat de bochten van de demper ook titanium zijn.

En titaniam en inox lassen kan niet met een hobby lasapparaat.

Moesten die ook inox zijn hadden ze veel beter kunnen lopen maar helaas.

lytseleen: tig lassen van de uitlaat is tijdens het seizoen.

Als de uitlaat goed presteert, dat is het belangrijkste.





maar als je die bochten er af zaagt, en er met klemmen rvs bochten op zet kan je gewoon verder bouwen met rvs...
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
BenjaminDG 9-4-2013 22:14 Print reply

Posts: 4605
Heb ik nu ook deels zo gedaan want de yamaha r1 klem paste natuurlijk niet op mijn rvs buis.

Kan ze ook niet echt meer korter zagen want dan wordt het nogal nipt om de klem erop te krijgen + nog een goede afdichting.

Morgen nog eens bekijken of ik ze rechter krijg.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 9-4-2013 om 22:16 uur.
 
Vlaanderen vrij!
rubbert 9-4-2013 23:11 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Heb ik nu ook deels zo gedaan want de yamaha r1 klem paste natuurlijk niet op mijn rvs buis.

Kan ze ook niet echt meer korter zagen want dan wordt het nogal nipt om de klem erop te krijgen + nog een goede afdichting.

Morgen nog eens bekijken of ik ze rechter krijg.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 9-4-2013 om 22:16 uur.



ja, was maar een oplossing omdat ik dat er beter uit zou vinden zien, mja, moet je helemaal zelf weten natuurlijk.

als je niet genoeg ruimte voor een klem hebt kan je er ook een conisch buisje in de demper laten lopen, en hem daarop vasttrekken met veren
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
BenjaminDG 11-4-2013 21:18 Print reply

Posts: 4605
Duplex vatjes zijn afgewerkt vandaag.

Heb busjes gedraaid die goed inelkaar klemmen maar om zeker te zijn dat het gasdicht is ga ik een dunne kopering ring uitgloeien en daar tussen steken.

Ook deze zijn met de halfautomaat gebeurt omdat ik nog niet zeker van de grote, ga nog van die vatjes maken maar met verschillende afmetingen zodat ik er een paar kan testen.

Plaats op de uitlaat is wel al bepaald.





Rubert: uitlaatbuis is nog net lang genoeg om er een klem te kunnen plaatsen.

Demper gaat ook anders zitten, ze worden van plaats omgewisseld en demperbuis gaat nog een stuk af.

Uitlaatsteun zal dan een dunne band inox worden die ik naar de vorm van het demperhuls moet plooien en daar rond moet klemmen.

Morgen eens kijken of er iets ligt op mijn werk.

Demper is ovaal dus kan normaal niet verdraaien, wil dat liever niet revetten in de demperhuls.

Uitlaat tuutje wijst zelf nog iets meer rechter dan ervoor dus in feit nog beter.

Ter informatie deze ga ik niet veranderen van plaats omdat deze de achterband zouden raken maar omdat ze toch wat aan de breede kant zijn, steken even ver uit als mijn voetsteunen.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-4-2013 om 21:19 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 12-5-2013 23:19 Print reply

Posts: 4605
Ombouw van het ktm rc8 voorwiel is klaar.

Remklauwen opgehoord d.m.v aluminium bussen, brembo schijven zijn 320mm ipv 310mm.



Lagers en bus vervangen omwille van de 25mm vooras tegenover 30mm zoals bij de ktm rc8 is.

Bus is van aluminium met een wanddikte van 2.5mm



Ophoogplaat gemaakt voor onder de schijven te kunnen monteren, 4mm aan elke kant.



Moet ze wel nog een beetje afwerken met een vijl want heb me best gedaan om de contouren te volgen van de schijf maar ja blijft een conventionele freesbank.



Afsteekfrees kon ik net genoeg opschuiven om het gat te kunnen uitfrezen.



Gewicht van ophoogplaten is 52gram
Afstandbussen en tussen bus is 85gram
bussen van de remklauw heb ik niet gewogen maar dat zal maar 10 gram zijn gok ik.
Andere lagers wegen 20 gram per stuk meer.

Maar de metalen binnen bus is nu wel vervangen door aluminium.

Achterwiel monteren wordt wel wat problematischer, ik gok dat de ducati 999 een assymetrische achterbrug heeft want bij het nameten moet ik het wiel 1.75cm richting de kettingkant op schuiven

Dan moet natuurlijk ook nog de ketting in lijn lopen

Mogelijks toch een ander achterwiel proberen vinden als dit toch niet past.
 
Vlaanderen vrij!
kpotmake 12-5-2013 23:37 Print reply

Posts: 3065
handig he radiale remklauwen, als je grotere schijven wil monteren

busje ertussen klaar

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 12-5-2013 om 23:37 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
BenjaminDG 13-5-2013 0:02 Print reply

Posts: 4605
Ga toch de rembouten maken uit M12 inbus bouten want de schijfrembouten van ktm zijn toch wel een lachertje hoor.

Standaard M8 torx bouten zonder pasvlak, geen pasbouten dus waardoor de schijven niet gecentreerd zijn.

Latere rc8 hebben andere bouten gekregen.

Zie bv deze foto.





Kop van de bout heeft speling tegenover het gat waar hij invalt (zie verdraaing schijf in bovenste foto) en het gat waar de rest van de bout doorzit is 8.5 ipv 8 en aangezien de bout geen pasvlak heeft is dit ook niet gecentreerd.

Dikke motor ontwerpen en zulke schijfrembouten gebruiken?

Maar ja met de ophoogplaat moet ik toch zowiezo deftige pasbouten hebben aangezien de schijf nu nog maar 1.5mm over het middenstuk zit.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 13-5-2013 om 0:06 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 18-5-2013 19:04 Print reply

Posts: 4605
Hier zijn nog wat foto's van het uitlaat systeem

Totaal gewicht 8.5kg, het vorige uitlaatsysteem weegt 13kg.












 
Vlaanderen vrij!
maerijn 18-5-2013 19:08 Print reply

Posts: 2455
Mooi gedaan
 
BenjaminDG 18-5-2013 19:16 Print reply

Posts: 4605
Merci.

Tig is natuurlijk wel properder maar dit is nog een testje kwa afmetingen.

Volgende systeem is dunwanding inox met tig en misschien daarna titanium
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 18-5-2013 20:07 Print reply

Posts: 60390
boutjes van ktm een lachertje noemen en zelf zoiets fabrieken


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kpotmake 18-5-2013 20:19 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ga toch de rembouten maken uit M12 inbus bouten want de schijfrembouten van ktm zijn toch wel een lachertje hoor.

Standaard M8 torx bouten zonder pasvlak, geen pasbouten dus waardoor de schijven niet gecentreerd zijn.

Latere rc8 hebben andere bouten gekregen.

Zie bv deze foto.

afbeelding

afbeelding

Kop van de bout heeft speling tegenover het gat waar hij invalt (zie verdraaing schijf in bovenste foto) en het gat waar de rest van de bout doorzit is 8.5 ipv 8 en aangezien de bout geen pasvlak heeft is dit ook niet gecentreerd.

Dikke motor ontwerpen en zulke schijfrembouten gebruiken?

Maar ja met de ophoogplaat moet ik toch zowiezo deftige pasbouten hebben aangezien de schijf nu nog maar 1.5mm over het middenstuk zit.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 13-5-2013 om 0:06 uur.

centreren doet de remschijf niet op de bouten maar op het hart v/h wiel....

en waarom zouden m8 bouten niet voldoende zijn? al eens berekend wat voor kracht hierop komt? in theorie zou een m5 boutje al voldoende zijn. M12 is ECHT zware overkill..
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Royal Club 18-5-2013 20:20 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

centreren doet de remschijf niet op de bouten maar op het hart v/h wiel....

en waarom zouden m8 bouten niet voldoende zijn? al eens berekend wat voor kracht hierop komt? in theorie zou een m5 boutje al voldoende zijn. M12 is ECHT zware overkill..


jonge, hij gaat zo hard, is noduuuug :+
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
gprnick 18-5-2013 21:46 Print reply

Posts: 3360
Gewoon vastlassen die schijf

Dit bericht is gewijzigd door gprnick op 18-5-2013 om 21:56 uur.
 

Dit topic is 37130 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 26 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved