Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 827 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor...
Pagina 25 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37131 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 8-4-2013 22:35 Print reply

Posts: 4605
Vandaag de uitlaat zo goed als kunnen afwerken, moet alleen nog de duplex vatjes bevestigen en de flensen maken zodat ik de voorbochten kan vasttrekken met veren.

Volgende zaken zijn demonteerbaar:

Dempers uit demperbuizen
Demperbuizen uit de secundaire buizen
Balanspijp bestaat uit 2 helften welke ook demonteerbaar zijn (dus uitlaatlijn van cil1-2 en cil 3-4 kunnen apart verwijdert worden)
secundaire buizen uit de voorbochten
Voorbochten van de cillinderkop
Duplex vatjes van de voorbochten

Alles gaat vastzitten met trekveren, dempers worden aan het subframe gemonteerd.

Alle lengtes en diktes zijn ongeveer gelijk.















Ja lasjes zijn nog lelijk en het is met halfautomaat gebeurt maar dit is nog een testuitlaat dus kwa afmetingen is het nog niet 100% zeker dat hij zo blijft.

Als ik zeker ben van de afmetingen ga ik hem maken met tig.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 8-4-2013 22:39 Print reply

Posts: 14881
Wát een reet op dat ding.
Geen wonder dat het van origine een GSXR Negerfiets is
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
bennietbeun 8-4-2013 22:41 Print reply
Posts: 817
als ik op school voor een 4taktmotor / auto een uitlaat moet lassen

plak ik 1 kant dicht en via het andere gat laat ik lass gas er in lopen dan krijg je ook een vlakkere lass aan de binnen kant
 
BenjaminDG 8-4-2013 22:41 Print reply

Posts: 4605
SRAD kont is wel groot, kan zijn dat er nog een stuk afgaat.

De onderste helft misschien, dan is het ook ineens makkelijker voor te hermaken uit glasvezel.

bennietbeun: 5 keer raden wat ik ook heb gedaan

binnenkant zijn vlakke lasjes door het inwendig beschermgas (argon).

Buitenkant is nog wat ruw maar die schuur ik wat plat.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 8-4-2013 om 22:43 uur.
 
Vlaanderen vrij!
rubbert 8-4-2013 22:45 Print reply

Posts: 8825
sorry, maar ik vind die dempers niet echt mooi staan zo, waarom draai je ze geen kwart slag zodat ze als gewone dempers hangen?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
bennietbeun 8-4-2013 22:46 Print reply
Posts: 817
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG

bennietbeun: 5 keer raden wat ik ook heb gedaan

binnenkant zijn vlakke lasjes door het inwendig beschermgas (argon).

Buitenkant is nog wat ruw maar die schuur ik wat plat.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 8-4-2013 om 22:43 uur.


ha ik dacht dat ik nou eens slim was

maar ik zou er niet te veel aan doen weg spijpen want dan word hij ook weer dunner en ook weer minder steevig , (dat is mij ver teld dan )
 
Cas DT 8-4-2013 22:46 Print reply

Posts: 3131
Wat een teringbende zeg

Verder lees ik uiteraard weer mee
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
BenjaminDG 8-4-2013 22:54 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
sorry, maar ik vind die dempers niet echt mooi staan zo, waarom draai je ze geen kwart slag zodat ze als gewone dempers hangen?


Gaat niet lukken want dan gaan ze tegen de grond zitten bij grote hellingshoek.

Alles van de dempers is titanium dus ook inclusief de buizen.

Wat opzich jammer is want anders had ik ze rechter kunnen laten lopen.

Hoger laten komen is niet echt goed want dat blazen de gassen meer omhoog dan naar achter + extra uitlaatbuis.

Ik wou ze ook eerst in de kont bouwen maar dat was ook niet echt een optie wegens rare bochten in de uitlaatbuizen + dan zouden mijn voeten niet veel plaats hebben.

Nu volgen ze ook mooi de contouren van de motorfiets/srad kont.

Dit lijkt me voorlopig de beste opstelling voor de dempers.

Functie voor uiterlijk.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 8-4-2013 om 22:56 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kpotmake 9-4-2013 6:59 Print reply

Posts: 3065
waarom heb je ze nou eigenlijk met mig aan elkaar gescheten terwijl je een tig apparaatje hebt staan waar je die uitlaat supernetjes mee aan elkaar kan vloeien?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Venlonaer 9-4-2013 12:10 Print reply

Posts: 2431
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Wat een teringbende zeg

Verder lees ik uiteraard weer mee

Hahaha
Je motor is wel een beetje vies
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
BenjaminDG 9-4-2013 16:51 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
waarom heb je ze nou eigenlijk met mig aan elkaar gescheten terwijl je een tig apparaatje hebt staan waar je die uitlaat supernetjes mee aan elkaar kan vloeien?



omdat:

Ja lasjes zijn nog lelijk en het is met halfautomaat gebeurt maar dit is nog een testuitlaat dus kwa afmetingen is het nog niet 100% zeker dat hij zo blijft.

Als ik zeker ben van de afmetingen ga ik hem maken met tig.

Dan moet ik geen duur tig toevoegmateriaal verspillen.

Als de uitlaat goed presteert maak ik hem na met de tig.
 
Vlaanderen vrij!
De Schout 9-4-2013 17:11 Print reply
Posts: 5327
Mits alles netjes past zou je zo'n pijp toch zonder toevoegmateriaal moeten kunnen tiggen lijkt me?
 
tune tweak fiddle bang bummer
BenjaminDG 9-4-2013 17:22 Print reply

Posts: 4605
Misschien maar dan moet je ze niet meer met de handzagen maar machinaal.

Mig was nu makkelijk en heb nu geen tijd om nog uren en dagen te oefenen voor ik goed dunwanding inox/rvs kan lassen.

Benjamin
 
Vlaanderen vrij!
rubbert 9-4-2013 20:05 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Gaat niet lukken want dan gaan ze tegen de grond zitten bij grote hellingshoek.

Alles van de dempers is titanium dus ook inclusief de buizen.

Wat opzich jammer is want anders had ik ze rechter kunnen laten lopen.

Hoger laten komen is niet echt goed want dat blazen de gassen meer omhoog dan naar achter + extra uitlaatbuis.

Ik wou ze ook eerst in de kont bouwen maar dat was ook niet echt een optie wegens rare bochten in de uitlaatbuizen + dan zouden mijn voeten niet veel plaats hebben.

Nu volgen ze ook mooi de contouren van de motorfiets/srad kont.

Dit lijkt me voorlopig de beste opstelling voor de dempers.

Functie voor uiterlijk.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 8-4-2013 om 22:56 uur.



dus het hele probleem is eigenlijk dat je die bochtjes niet van die dempers af durft te zagen?


 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
lytseleen 9-4-2013 21:57 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Misschien maar dan moet je ze niet meer met de handzagen maar machinaal.

Mig was nu makkelijk en heb nu geen tijd om nog uren en dagen te oefenen voor ik goed dunwanding inox/rvs kan lassen.

Benjamin

gewoon met toevoeg materiaal lassen, ik weet niet wat voor wand dikte het is. maar het is in ieder geval niet heel moeilijk dus zeker wel de moeite waard om er wat meer tijd in te steken en een nette uitlaat te maken
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.

Dit topic is 37131 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 25 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved