Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 903 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor...
Pagina 24 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NS1-Whisperer 2-3-2013 20:44 Print reply

Posts: 2160
Nice
 
"Risico is extra leven"
BenjaminDG 2-3-2013 20:57 Print reply

Posts: 4605
Dat wel, kost alleen zo veel he
 
Vlaanderen vrij!
NS1-Whisperer 2-3-2013 20:58 Print reply

Posts: 2160
geeft niks, hobby mag wat kosten
 
"Risico is extra leven"
kenny77 2-3-2013 22:00 Print reply

Posts: 29286
leuk zo'n freesbank.
 
BenjaminDG 4-3-2013 22:35 Print reply

Posts: 4605
Detail foto's van het nieuwe achterwiel:









Zo goed als nieuwe braking achterschijf.

Wel geen tandwielhouder.

Dan moet kijken om zelf 1 te maken of de bestaande van een ducati 749/999 pasmaken.

Kan je blinde aluminium tandwiel krijgen of is dat zelf te maken uit 7075?

Tussenbus ga ik ook maken uit aluminium.

Origineel wiel weegt 19kg (compleet).

Nieuw wiel weegt nu 10kg (zonder tandwielhouder), er zit ook een 190 band op ipv 180.

Dus waarschijnlijk zal dat tegen de 11-12kg zijn.

Tevens ook de voorvelg ontvangen.







Gewicht inclusief schijven is 6kg (zonder band), met band zou het rond de 10kg moeten zijn.

Dus in totaal wegen de wielen 22-24kg tegenover 32kg.

10 of 8kg onafgeveerd gewicht lijkt me wel wat.

Hopelijk krijg ik het totaal gewicht van deze motorfiets onder de 200kg

Benjamin
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 4-3-2013 23:00 Print reply

Posts: 29286
Leuke velgjes.
 
BenjaminDG 4-3-2013 23:08 Print reply

Posts: 4605
Het koste me wel een rib uit mijn lijf

Maar ja, nieuwere gegoten velgen zijn ook 400-600€, Deze zijn 800€.

Dan toch besloten om de gesmede velgen te nemen
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 4-3-2013 23:11 Print reply

Posts: 29286
Dat is wel een hoop geld ja.
 
BenjaminDG 4-3-2013 23:16 Print reply

Posts: 4605
Kan mijn oude verkopen.

Totale prijs zal rond de 5000€ zijn van deze motorfiets.

Hopelijk kan ik nog wat geld terug verdienen met het verkopen van de rest onderdelen.


 
Vlaanderen vrij!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 4-3-2013 23:19 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Kan mijn oude verkopen.

Totale prijs zal rond de 5000€ zijn van deze motorfiets.

Hopelijk kan ik nog wat geld terug verdienen met het verkopen van de rest onderdelen.




Niet erg efficiënt voor het geld. Had een betere basis gehaald.
 
Frysk 4-3-2013 23:25 Print reply

Posts: 34930
Toch is het een leuke uitdaging, en bij verkoop zou ik die velgjes mooi zelf houden voor een volgend projekt

Marchesini velgen zijn geslagen aluminium toch?

Mooi stukje lichter mocht het idd zo zijn.

edit : niet goed gelezen.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 4-3-2013 om 23:26 uur.
 
giggitybyte
BenjaminDG 4-3-2013 23:26 Print reply

Posts: 4605
Trax:

Wablief?



Misschien wel misschien niet.

Modernere motoren zijn mijn smaak niet.

Des te leuker het is om met een 20 jaar oude motorfiets toch scherp uit de hoek komen

Frysk: deze zijn gesmede velgen ja, de meeste standaard velgen zijn gegoten.

Je hebt ook nog magnesium gegoten en gesmeed maar die zijn nog duurder.

En kwa gewicht scheelt dat maar een beetje dus die zijn in mijn ogen niet het dubbel van de prijs waard.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 4-3-2013 om 23:28 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 4-3-2013 23:28 Print reply

Posts: 4605
...


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 4-3-2013 om 23:28 uur.
 
Vlaanderen vrij!
rubbert 5-3-2013 0:08 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Het koste me wel een rib uit mijn lijf

Maar ja, nieuwere gegoten velgen zijn ook 400-600€, Deze zijn 800€.

Dan toch besloten om de gesmede velgen te nemen



kan ik daaruit opmaken dat je 500 euro voor die freesbank hebt betaald?

dat is wel een schappelijk prijsje

wil ik ook nog is aan mijn verzameling toevoegen, maar kost me nog net even wat te veel

strakke velgjes btw.

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 5-3-2013 om 0:09 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
BenjaminDG 12-3-2013 19:01 Print reply

Posts: 4605
Het blijft nog steeds winter precies dus heb ik wat zitten prutsen met mijn dynatek ontsteking.

Er zijn 2 mogelijkheden met deze ontsteking.

De standaard curve een beetje aanpassen voor de regelknoppen voor voorontsteking of verlaten + het toerenlimiet.

Of zelf een curver maken waar je keuze hebt uit 4 basis curves.

Wat is er aanpasbaar via het programma zelf.

Voorontsteking en verlaten kan je aanpassen voor 10 bepaalde toerentallen (minimum is 100 en maximum is 16200).

Vervroegen of verlaten kan je steeds met maximum 34°

Zo kun je eigenlijk de curver ideaal maken voor een goede toerengebied.

Als je bevoorbeeld de vervroeging bij 6000 toeren 15° neemt en dat is je eerste vastgestelde toerental dan is de voorontsteking bij toerentallen voor 6000 toeren ook 15°

Toerenlimiet is per 100 toerentallen is te stellen

Ontsteking heeft de mogelijkheid om motoruren bij te houden.

Dus hoeveel keer de motorfiets werd gestart, hoeveel tijd er in bepaalde toerengebieden is gereden.

Ik zie ook een mogelijk bij WOT maar in het programma vindt ik nergens een koppeling voor een TPS?

Deze data wordt opgeslagen in het EEPROM geheugen van de ontsteking.

De ontsteking heeft ook 2 signaal draden om toerental gestuurde schakelaars,relais,... te sturen.

Bv lamp voor te schakelen of de motor aansturen voor de variabele kelken.

Je kan kiezen bij welk toerental het signaal begint en wanneer het stopt.

Dat is het voorlopig lijkt me, dynatek heeft dit ook voor injectie en is nog uitgebreider.







Heb ook de luchtfilterkast van een R1 ontvangen met het variabele kelken systeem.

Maar de motor die daar in zit is blijkbaar geen stappenmotor maar een spindel die van begin naar eind positie gaat.

Ook blijft deze motor steeds stroom gebruiken nadat een positie is bereikt.

Zou hem wel kunnen gebruiken maar dan moet ik steeds met heel korte pulsen gaan werken zodat de kelken wat geleidelijker bewegen.

Of toch zoals yamaha het doet vanaf een bepaalt toerental kelken open maar dat is niet continue variabel.

Nog even uitdokteren.





Rij injectoren in de luchtfilterkast, als deze dezelfde zijn als in het injectiehuis (om bv bij hogeren toerentallen in te spuiten denk ik dan) heb ik het injectiehuis niet meer nodig.



Het injectiehuis van de yamaha r6 past probleemloos op de r1 luchtfilterkast en kwa diameters is het ook nog niet zo verschillend?


Straks zitten er meer kabels, sensoren,... aan deze carburateur motor dan bij een moderne injectie

Groeten,
Benjamin

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 12-3-2013 om 19:07 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 37136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 24 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved