Het blijft nog steeds winter precies dus heb ik wat zitten prutsen met mijn dynatek ontsteking.
Er zijn 2 mogelijkheden met deze ontsteking.
De standaard curve een beetje aanpassen voor de regelknoppen voor voorontsteking of verlaten + het toerenlimiet.
Of zelf een curver maken waar je keuze hebt uit 4 basis curves.
Wat is er aanpasbaar via het programma zelf.
Voorontsteking en verlaten kan je aanpassen voor 10 bepaalde toerentallen (minimum is 100 en maximum is 16200).
Vervroegen of verlaten kan je steeds met maximum 34°
Zo kun je eigenlijk de curver ideaal maken voor een goede toerengebied.
Als je bevoorbeeld de vervroeging bij 6000 toeren 15° neemt en dat is je eerste vastgestelde toerental dan is de voorontsteking bij toerentallen voor 6000 toeren ook 15°
Toerenlimiet is per 100 toerentallen is te stellen
Ontsteking heeft de mogelijkheid om motoruren bij te houden.
Dus hoeveel keer de motorfiets werd gestart, hoeveel tijd er in bepaalde toerengebieden is gereden.
Ik zie ook een mogelijk bij WOT maar in het programma vindt ik nergens een koppeling voor een TPS?
Deze data wordt opgeslagen in het EEPROM geheugen van de ontsteking.
De ontsteking heeft ook 2 signaal draden om toerental gestuurde schakelaars,relais,... te sturen.
Bv lamp voor te schakelen of de motor aansturen voor de variabele kelken.
Je kan kiezen bij welk toerental het signaal begint en wanneer het stopt.
Dat is het voorlopig lijkt me, dynatek heeft dit ook voor injectie en is nog uitgebreider.
Heb ook de luchtfilterkast van een R1 ontvangen met het variabele kelken systeem.
Maar de motor die daar in zit is blijkbaar geen stappenmotor maar een spindel die van begin naar eind positie gaat.
Ook blijft deze motor steeds stroom gebruiken nadat een positie is bereikt.
Zou hem wel kunnen gebruiken maar dan moet ik steeds met heel korte pulsen gaan werken zodat de kelken wat geleidelijker bewegen.
Of toch zoals yamaha het doet vanaf een bepaalt toerental kelken open maar dat is niet continue variabel.
Nog even uitdokteren.
Rij injectoren in de luchtfilterkast, als deze dezelfde zijn als in het injectiehuis (om bv bij hogeren toerentallen in te spuiten denk ik dan) heb ik het injectiehuis niet meer nodig.
Het injectiehuis van de yamaha r6 past probleemloos op de r1 luchtfilterkast en kwa diameters is het ook nog niet zo verschillend?
Straks zitten er meer kabels, sensoren,... aan deze carburateur motor dan bij een moderne injectie
Groeten,
Benjamin
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 12-3-2013 om 19:07 uur.