Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1327 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor...
Pagina 23 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37138 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 18-1-2013 4:08 Print reply

Posts: 4605
Ik heb die website nog eens bekeken en zij kunnen die zuigers alleen maar maken in Amerika dus wat wordt toch omslachtig en te duur.

Zuigers,kleppen en cillinderkop ga ik misschien keramisch laten coaten voor een betere thermische isolatie en beter rendement.

Dat kost 175€ voor alle 4 de cillinders dus nog vrij goedkoop.

Compressie verhouding kan ik nog wat verhogen door de cillinderkop te bewerken.

Toch bedankt voor de website.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 22-1-2013 16:28 Print reply

Posts: 4605
Vandaag een pingelsensor ontvangen afkomstig van een honda cbr600rr.




Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 22-1-2013 om 16:29 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 22-1-2013 22:10 Print reply

Posts: 14999
nice!

Hoe wou je het signaal omzetten naar iets bruikbaars?

Ben zelf namelijk nog aan het kijken voor m'n turboblok, daar zitten er 2 op, en die wil ik dus ook gebruiken!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 22-1-2013 22:13 Print reply

Posts: 4605
Is eigenlijk ter controle en om te kijken hoever ik de ontsteking kan vervroegen zonder dat ik detonatie heb of vermogen verlies.

Of al rijdend wanneer de voorontsteking niet meer klopt voor 1 of andere reden het blok toch niet in de soep draait

Ook kan ik dan aan de hand van een geschikte volt meter (ik denk eerder dat een oscilloscoop beter geschikt is maar misschien dat ik met een analoge volt meter tenminste de piek waarden kan herkennen) zien wanneer ik last heb van detonatie.

Wel ga ik naar het motorblok luisteren met een microfoon en een versterkt signaal om te kijken bij hoeveel volt er detonatie is.

http://autospeed.com...cle.html?&A=0353



Is gewoon een gehoorversterker waarbij een aardingsklem is aangesloten op de microfooningang.

Simpel niet?



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 22-1-2013 om 22:17 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 22-1-2013 22:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Is eigenlijk ter controle en om te kijken hoever ik de ontsteking kan vervroegen zonder dat ik detonatie heb of vermogen verlies.

Of als ik 10000 toeren toe en de grondplaat van de ontsteking moest verschuiven dat ik het blok niet naar de zak doe

Ook kan ik dan aan de hand van een geschikte volt meter (ik denk eerder dat een oscilloscoop beter geschikt is maar misschien dat ik met een analoge volt meter tenminste de piek waarden kan herkennen) zien wanneer ik last heb van detonatie.

Wel ga ik naar het motorblok luisteren met een microfoon en een versterkt signaal om te kijken bij hoeveel volt er detonatie is.

http://autospeed.com...cle.html?&A=0353

afbeelding

Is gewoon een gehoorversterker waarbij een aardingsklem is aangesloten op de microfooningang.

Simpel niet?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 22-1-2013 om 22:15 uur.

dat systeem ken ik idd, maar je was dus niet van plan om het ff heel simplistisch te zeggen een lampje te laten branden als 'ie pingelt.

Die grensspanning vanaf wanneer die pingelt was voor mij idd ook de vraag, vanaf het moment dat dat vastgesteld is kun je alle kanten op
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Venlonaer 22-1-2013 22:17 Print reply

Posts: 2431
Keihard boeken op de GSX binnenkort
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
BenjaminDG 22-1-2013 22:18 Print reply

Posts: 4605
Lampje of analoge volt meter.

Lampje is misschien nog simpeler (en lichter) met een paar gekleurde leds.

Dan eerst de juiste waardes bepalen met een oscilloscoop.

Zo'n ingebouwd veiligheid ga ik ook doen met de oliedruk.

Oliedruklamp die brand is ontsteking onderbreken (automatische dodemandsknop) zodat bij een groot olielek ik niet rijdt zonder oliedruk en het olieverlies beperk (opkuis van het circuit of gevaar voor vallen).

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 22-1-2013 om 22:20 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Niek de Wildt 6-2-2013 20:49 Print reply
Posts: 7168
Geen dank:





Heeft er dus de bak van de 750 in liggen.

Edit: extra groot, zodat het goed leesbaar is.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-2-2013 om 21:31 uur.
 
BenjaminDG 6-2-2013 22:08 Print reply

Posts: 4605
Bedankt voor de foto's en ook weer een 7/11

Wat me wel verbaasd is dat hij met open kelken rijdt en niet in een afgesloten luchtfilterkast.

Met een betere luchtfilterkast dan de origineel (ik denk dat de eerst luchtfilterkasten bij 85-87 gsx-r niet goed waren) kun je nog meer vermogen hebben.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 7-2-2013 21:47 Print reply

Posts: 4605
Vandaag mijn arduino en kleine onderdelen ontvangen (druksensor en voltmeter met scherm).



Moet nu nog een SD kaart module zoeken zodat ik mijn eigen datalogger kan maken.
 
Vlaanderen vrij!
DarkSoul 8-2-2013 15:31 Print reply

Posts: 338
Sooow petje af hoor! Volg dit hele project al, maar vet dat je met een arduino een eigen datalogger gaat maken!
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
BenjaminDG 21-2-2013 22:24 Print reply

Posts: 4605
Vandaag pakketje ontvangen van hoegee motortechniek.

Prijs was blijkbaar een overschatting want deze onderdelen kosten 195€ (wat nog veel is maar toch beter dan 600€).





Topkuip is nog een beetje werk aan want ben nog bezig met de kanalen te maken van de vlotterkamerontluchting.

Later meer.

Benieuwd wat deze MJN set gaat geven
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 2-3-2013 18:01 Print reply

Posts: 4605
Morgen om de metaalfrees en het nieuw achterwiel.

Bij de freesbank zitten 70 nieuwe frezen bij en een verdeelkop.

Verdeelkop is intressant voor bv een tandwiel te maken of misschien zelfs nokkenassen aanpassen.

Bv oude oplassen en daarna terug bewerken.

Maar nokkenassen is nog niet voor direct.

Eerst maar wat kleine onderdelen maken.

Wel kan ik als ik goed bekend ben met de verdeelkop,tijdschema's maken van nokkenassen,... bv verschillende oude/versleten nokkenassen kopen en aanpassen naar verschillende gegevens.

Kijken welke dan het beste resultaat geeft.

Maar daar ga ik mij nu nog niet mee bezig houden.

Of tenminste 1 set al wat aanpassen voor iets meer klephoogte en andere openings/sluit tijden.





1300€ armer

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 2-3-2013 om 18:02 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 2-3-2013 19:53 Print reply

Posts: 14881
Waarom alleen een achterwiel?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 2-3-2013 20:13 Print reply

Posts: 4605
Omdat het voorwiel met de post komt

Wat van een ktm rc8 is, tevens ook gesmeed aluminium.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 2-3-2013 om 20:14 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 37138 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 23 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved