Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 991 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor...
Pagina 22 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37139 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 8-12-2012 23:38 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


En wat was de beter vorm?

Bol of plat?

Zijwind zou ook wel kunnen zijn maar die paar cm² minder zijkant zullen het ook niet maken lijkt mij.

op een motor wil je juist net zo min mogelijk zijwind gevoelig zijn. daar heb je meer aan dan "rechtuitaerodynamisch" om het zo maar even te noemen.

Maw. je zijdelinge oppervlak zo klein mogelijk houden.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 8-12-2012 23:44 Print reply

Posts: 4605
Dat zal niet makkelijk worden met die srad kont

Bij sommige motoren zie je van die kanalen in de kont.

Is dat om de wind ipv rond de kont erdoor te jagen of heeft dan een andere reden?

Zou dat ook zijdelings kunnen werken?





Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 8-12-2012 om 23:47 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 8-12-2012 23:46 Print reply

Posts: 14881
Kijk eens waar de dempers zitten
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Derbi-Olaf 8-12-2012 23:47 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dat zal al niet makkelijk worden met die srad kont

Bij sommige motoren zie je van die kanalen in de kont.

Is dat om de wind beter te begeleiden of heeft dan een andere reden?

Zou dat ook zijdelings kunnen werken?

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 8-12-2012 om 23:44 uur.

waar ik me mee bezig heb gehouden was niet specifiek motorfietsgericht (shell eco marathon) wel heb ik me er samen in verdiept met een leerkracht afkomstig uit de racerij.

Kanalen lijken mij persoonlijk puur voor rechtuitaerodynamica, en eventueel zelfs om een primitieve vorm van downforce te creëren.

persoonlijk zou ik me niet veel bezig houden met de aerodynamica van die kont. (hoe meer je eraan doet, hoe zwaarder die ook weer word )


Winst moet je altijd zoeken op plaatsen waar ze te vinden is! een van de hoofdregels uit de racerij, ruim omschreven.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 8-12-2012 23:48 Print reply

Posts: 4605
JB1: Ook daar maar ik vond niet direct een foto dus heb ik maar van een honda nr750 genomen omdat ik wist dat die er had.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 8-12-2012 om 23:49 uur.
 
Vlaanderen vrij!
NS1-Whisperer 9-12-2012 0:55 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dat zal niet makkelijk worden met die srad kont

Bij sommige motoren zie je van die kanalen in de kont.

Is dat om de wind ipv rond de kont erdoor te jagen of heeft dan een andere reden?

Zou dat ook zijdelings kunnen werken?

afbeelding



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 8-12-2012 om 23:47 uur.



Dus,,,, je mag porno posten zonder gevolgen
 
"Risico is extra leven"
BenjaminDG 16-12-2012 19:53 Print reply

Posts: 4605
Foto's van het aangepast subframe.





Origineel:



Normaal kan er nog een stuk af maar ik wil eerst alles mooi kunnen aflassen.

Alleen wil de gsx-r niet dat ik het subframe araf haal

Bouten zijn geoxideerd denk ik, morgen de kop eraf boren dus.

gewichtsbesparing zal dan een klein 1.5kg zijn.

Ook heb ik een nieuwe steun gelast voor mijn polyester sradkont.








 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 1-1-2013 18:35 Print reply

Posts: 4605
Frame aanpassen voor ram-air gaat niet meer door want ik de de ram-air kanalen laten lopen zoals bij een kawasaki of een RC45.

Trouwens ik heb een benzinepomp dus moet de benzinetank niet persé boven de carburateurs zitten en aangezien ik maar in feite een kleine naft bak nodig heb voor de sessies kan ik de originele naftbak vervangen door bv dit:



Voordeel: weegt weinig en zou misschien minder plaats in nemen.

En ik moet mijn originele benzinetank niet aanpassen.

Dan kan ik mijn alu benzinebak plaatsen en de inlaat buizen daarnaast plaatsen, wie weet is het mogelijk om de luchtfilterkast te vergroten.

Alu benzine tank ga ik zelf proberen maken.

Alles dan netjes afwerken met een polyester deksel zoals dit bv:



SRAD kont wordt dan ook een dragend deel, dus geen dwars verbindingen tussen het subframe waardoor de constructie eenvoudiger en lichter is.

Zodat ik de hele achterkant er af haal met alleen de 4 bouten die het subframe verbinden met het frame.

Ram-air kanalen zullen zo ongeveer lopen.







Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 1-1-2013 om 18:39 uur.
 
Vlaanderen vrij!
NS1-Whisperer 1-1-2013 21:28 Print reply

Posts: 2160
Word al heel wat lijkt mij zo.
 
"Risico is extra leven"
BenjaminDG 6-1-2013 21:12 Print reply

Posts: 4605
Ik heb de inlaten van de topkuip nu verplaatst naar het midden toe.

Moet wel nog wat pu schuim verwijderen zodat ik alles netjes kan plamuren.







Deze week kijken hoe ik mijn polyestere kanalen ga maken.

Voor het deksel dat over de naft bak en luchtfilterkast/kanalen zit ga ik gewoon de vorm van mijn huidige benzine tank overnemen, scheelt gekloot om dat netjes te krijgen en tevens een makkelijke aansluiting voor de tankopening/ontluchting.

 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 17-1-2013 20:16 Print reply

Posts: 4605
Nieuw idee:

Variabele kelk lengte afhankelijk van de toerentallen.

Yoshimura verkoopt een soort van vaste versie: korte en hoge kelken gecombineerd.



Dit bedrijf verkoopt een variabele versie:

http://www.favaretti...Motor/Cornetti2.html



Moderne yamaha's hebben dit ook en de bmw s1000rr heeft variabele kelk lengtes in combinatie met uitlaatkleppen in de balanspijpen om op het juiste tijdstip (begin klepoverlap) een onderdruk in het uitlaatkanaal te krijgen voor nog betere cillindervulling.

Korte kelken zijn voor hoge toeren en hoge zijn voor lage toeren, als je een variabele hebt lijkt mij dit winstgevend op alle toeren.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-1-2013 om 20:18 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 17-1-2013 20:21 Print reply

Posts: 14881
Word je Shervin 2?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 17-1-2013 20:28 Print reply

Posts: 4605
Zie je mij vierkante gaten slijpen in een frame?

Trouwens wat standaard 'opvoer' onderdelen steken en dat dan een circuitmotorfiets noemen klopt niet echt.

Circuitmotorfiets is maximale prestaties in mijn ogen.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-1-2013 om 20:34 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 17-1-2013 20:36 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Zie je mij vierkante gaten slijpen in een frame?

Trouwens wat standaard 'opvoer' onderdelen steken en dat dan een circuitmotorfiets noemen klopt niet echt.

Circuitmotorfiets is maximale prestaties in mijn ogen.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-1-2013 om 20:34 uur.


Je zit er niet ver vandaan
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ktm 4 ever 17-1-2013 21:18 Print reply
Posts: 379
waarom ga je niet eerst leren om in een fatsoenlijke tijd het circuit rond te komen. ik durf te wedden dat je nu niet het maximale uit je motor haalt.

ik had je een tip gegeven over het naar wens laten maken van zuigers, zodat je in theorie nog harder kan, maar vervolgens doe je er niks mee en bedenk je weer wat nieuws
 

Dit topic is 37139 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 22 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved