Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 998 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor...
Pagina 20 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 1-11-2012 22:16 Print reply

Posts: 29286
Wel handig dat je dit nu in huis kunt maken.
 
Cas DT 1-11-2012 22:42 Print reply

Posts: 3131
Dan kun je toch ook die kermis aan tellers eraf halen?
Scheelt ook weer 10/20 kilo..
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
NS1-Whisperer 1-11-2012 22:45 Print reply

Posts: 2160
en dan een carbon helm op de kop, andere velgjes. etc.
 
"Risico is extra leven"
BenjaminDG 1-11-2012 23:06 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Dan kun je toch ook die kermis aan tellers eraf halen?
Scheelt ook weer 10/20 kilo..


Tellers blijven wel maar komen er nu niet constant op, dus puur voor periodieke controle.

Topkuipsteun ga ik ook maken uit aluminium trouwens.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 2-11-2012 19:58 Print reply

Posts: 4605
Vandaag een andere uitlaat gaan halen:

Yoshimura TRS van een gsx-r 1000 2002

Wel een beetje geschonden maar toch nog in een vrij nette staat.







Deze heeft al duplex buisjes van de fabriek af dus die moet ik ook niet lassen.

Weegt een kleine 5-6kg, orgineel 750w uitlaat systeem weegt 12kg.

Het uitlaatsysteem dat onder mijn motor zit weegt nog meer dan het 750w systeem.

Niet slecht lijkt me voor 250€

Tevens ook een W frame gehaald voor mijn tig lassen op te oefenen

Totale prijzen kaartje zit nu op 3300€ , gelukkig dat ik nog wat onderdelen kan verkopen dus dat compenseert wel wat

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 2-11-2012 om 20:01 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 11-11-2012 19:35 Print reply

Posts: 4605
Eindelijk is de topkuip klaar voor het lakken.

Zit nu nog in de primer want kleur weet ik nog niet.

Er komt waarschijnlijk toch nog een lamp in voor testritten op straat.











Trouwens nudat ik de achterkont aanpas heb ik het slot niet meer nodig dat de passagierskap op zijn plaats houdt.

Gewichtsbesparing tot nu toe:

Uitlaatsysteem: 6kg
Steun oliekoeler en kvs reservoir: 300gr
Steun van de topkuip: 200gr
ventilator van de radiateur verwijdert: 1kg
Slot van passagiers zadel/kap: 500gr



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-11-2012 om 19:37 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 11-11-2012 19:40 Print reply

Posts: 60390
al die tellers: de winst.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 11-11-2012 19:44 Print reply

Posts: 4605
Die wegen ook een 1 kg peis ik maar die gaan er niet meer opzitten tijdens circuit rijden.

Wel nog tijdens het afstellen en testritten.

Ga ook de kabelboom grondig aanpakken zodat al die elektronica makkelijk kan aansluiten en afkoppelen.

In de kont gaat alles komen van electronica + aansluitingen.

CDI
zekeringen
Startrelais(?)
aansluitingen en afleespunten voor:
olietemperatuurmeter
oliedruksensor
tps
lambadasonde
batterij opladen



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-11-2012 om 20:21 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 20-11-2012 19:24 Print reply

Posts: 4605
Iets intressant gevonden op mototuneusa.







2 remklauwen op de achterschijf.

Bovenste remklauw is voor het 'remmen', bijsturen in de bocht.

Onderste remklauw staat middels een reduceerklep in verbinding met de voorrem om zo de achterkant tijdens het remmen in te laten duiken.

Geeft meer stabilteit tijdens het hard aanremmen voor een bocht.

Trouwens dit heb ik perongeluk al eens getest op circuit.

vanaf 200-220 afremmen naar 60-80 voor een chicane, ik schakelde nogal heftig terug waardoor de achterkant nogal redelijk leefde.

Af en toe bediende ik zachtjes de achterrem, dit was trouwens niet de bedoeling omdat mijn voet naar voor schoof tijdens het remmen swat.

Achterkant voelde stabieler aan.

Mijn gsx-r 750 heeft de remklauw op de onderste helft zitten en duikt goed in bij het bedoenen van het rempedaal.

Mijn honda cb500s heeft de remklauw op de bovenste helft zitten maar duikte niet zover in.

Lijkt opzich logisch maar dit zou meer onafgeveerd gewicht geven?

Instellingen van de achterveer en type banden/druk spelen ook een invloed maar het zal wel een reden hebben als kawaski dit gebruikt(e) op hun fabriekracer.

Wel nog niet gezien op motogp motorfietsen?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-11-2012 om 19:25 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kpotmake 21-11-2012 11:40 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Iets intressant gevonden op mototuneusa.

afbeelding

afbeelding

afbeelding

2 remklauwen op de achterschijf.

Bovenste remklauw is voor het 'remmen', bijsturen in de bocht.

Onderste remklauw staat middels een reduceerklep in verbinding met de voorrem om zo de achterkant tijdens het remmen in te laten duiken.

Geeft meer stabilteit tijdens het hard aanremmen voor een bocht.

Trouwens dit heb ik perongeluk al eens getest op circuit.

vanaf 200-220 afremmen naar 60-80 voor een chicane, ik schakelde nogal heftig terug waardoor de achterkant nogal redelijk leefde.

Af en toe bediende ik zachtjes de achterrem, dit was trouwens niet de bedoeling omdat mijn voet naar voor schoof tijdens het remmen swat.

Achterkant voelde stabieler aan.

Mijn gsx-r 750 heeft de remklauw op de onderste helft zitten en duikt goed in bij het bedoenen van het rempedaal.

Mijn honda cb500s heeft de remklauw op de bovenste helft zitten maar duikte niet zover in.

Lijkt opzich logisch maar dit zou meer onafgeveerd gewicht geven?

Instellingen van de achterveer en type banden/druk spelen ook een invloed maar het zal wel een reden hebben als kawaski dit gebruikt(e) op hun fabriekracer.

Wel nog niet gezien op motogp motorfietsen?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-11-2012 om 19:25 uur.

ik raak mijn achterrem nooit aan op circuit, zou hier niet aan beginnen als ik jouw was benjamin, denk dat de winst die het oplevert niet opweegt tegen het extra onafgeveerde gewicht (het belangrijkste gewicht)

alleen echte toprijders; ONK piloten, Superbike rijders, mensen die met een hand op z'n rug 1:45 op zolder rijden gebruiken de achterrem tot goed effect, voor ons stervelingen is een achterrem handig voor in de paddock, en veel meer ook niet

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 21-11-2012 om 12:36 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kpotmake 21-11-2012 12:44 Print reply

Posts: 3065
even iets anders: je bent nu bezig met allemaal dingen aanpassen als: radiatorfan verwijderen, zonder dynamo rijden; extra achterremklauw monteren, maar als ik je een tip zou mogen geven: begin met de basis

met andere woorden: begin met een setje verstelbare voetsteunen die je aan kunt passen naar je eigen ergonomie (een van de beste, en meest belangrijke upgrades volgens velen rijders) misschien een setje race clipons, een hard neopreem race zadel (voor veel beter contact met de motor, ook een hele goede upgrade) stomp grips op de tank etc

dit zal waarschijnlijk veeel meer tijdswinst geven als de upgrades waar je momenteel mee bezig bent
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Royal Club 21-11-2012 13:09 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
even iets anders: je bent nu bezig met allemaal dingen aanpassen als: radiatorfan verwijderen, zonder dynamo rijden; extra achterremklauw monteren, maar als ik je een tip zou mogen geven: begin met de basis

met andere woorden: begin met een setje verstelbare voetsteunen die je aan kunt passen naar je eigen ergonomie (een van de beste, en meest belangrijke upgrades volgens velen rijders) misschien een setje race clipons, een hard neopreem race zadel (voor veel beter contact met de motor, ook een hele goede upgrade) stomp grips op de tank etc

dit zal waarschijnlijk veeel meer tijdswinst geven als de upgrades waar je momenteel mee bezig bent


dit^^^

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 21-11-2012 14:24 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
even iets anders: je bent nu bezig met allemaal dingen aanpassen als: radiatorfan verwijderen, zonder dynamo rijden; extra achterremklauw monteren, maar als ik je een tip zou mogen geven: begin met de basis

met andere woorden: begin met een setje verstelbare voetsteunen die je aan kunt passen naar je eigen ergonomie (een van de beste, en meest belangrijke upgrades volgens velen rijders) misschien een setje race clipons, een hard neopreem race zadel (voor veel beter contact met de motor, ook een hele goede upgrade) stomp grips op de tank etc

dit zal waarschijnlijk veeel meer tijdswinst geven als de upgrades waar je momenteel mee bezig bent


Verstelbare voetsteunen zou wel handig zijn, die kan ik zelf maken.

Heb toch nog genoeg aluminium over.

Waarom race clipons?

Zadel ga ik misschien ook namaken uit polyester en van dat neopreem op kleven maar eerst moet ik de srad kont nog mooi afwerken.

Blijft dus voorlopig het origineel zadel.

Stompgrips bestaat er niet voor mijn motorfiets maar universele sets kosten 42€ bij.

Of ik moet iets vinden/maken dat vergelijkbaar is met stompgrips.






 
Vlaanderen vrij!
kpotmake 21-11-2012 18:42 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Verstelbare voetsteunen zou wel handig zijn, die kan ik zelf maken.

Heb toch nog genoeg aluminium over.

Waarom race clipons?

Zadel ga ik misschien ook namaken uit polyester en van dat neopreem op kleven maar eerst moet ik de srad kont nog mooi afwerken.

Blijft dus voorlopig het origineel zadel.

Stompgrips bestaat er niet voor mijn motorfiets maar universele sets kosten 42€ bij.

Of ik moet iets vinden/maken dat vergelijkbaar is met stompgrips.







ik heb op die kawa van mij (ook zo'n oud gebakje :P)ook universele geplakt, en dat is het geld echt wel waard, ook met het aanremmen kun je jezelf veel meer met je benen schrapzetten ipv je armen waardoor je minder snel moe wordt in je armen

race clipons staan net wat anders als straat clipons waardoor je motor fijner stuurt, maar dit is niet echt een must-have
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
BenjaminDG 21-11-2012 20:56 Print reply

Posts: 4605
Dan ga ik dat ook eens bestellen denk ik, samen met zachtere handvaten en schuim voor een zit.

Systeem zoals de kawasaki ga ik wel namaken denk ik

Voordeel bij het aanremmen lijkt wel aannemelijk.

Bij no budget cup mag dit volgens stefaan buyze maar het reglement van knmv zegt dat je 2 aparte remsystemen moet hebben.





Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 21-11-2012 om 20:59 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 37944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 20 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved